تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/04 - 09:41
کد خبر: 303103

شکست نتانیاهو مقابل ائتلاف جدید احزاب تازه کار

حزب لیکود که طی چهار سال گذشته همواره در نظرسنجی ها در رده اول قرار داشت با ائتلاف دو حزب «امنیت برای اسرائیل» و «یش عاتید» این جایگاه را از دست خواهد داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، براساس آخرین نظرسنجی های انجام شده در فلسطین اشغالی، با ائتلاف یائیر لاپید، رهبر حزب، ییش عاتید و بنی گانتس، رهبر حزب امنیت برای اسرائیل، آنها اکثریت کرسی ها کِنِسِت را از چنگ حزب متبوع نتانیاهو، لیکود در خواهند آورد.

براساس این نظر سنجی- که توسط کانال دوم شبکه عبری انجام و نتایج آن روز جمعه منتشر شد- فهرست ائتلافی «کحول لیفان» به رهبری «بنی گانتس» و «یائیر لاپید» در انتخابات آینده، به 36 کرسی از مجموع 120 کرسی کِنِسِست دست پیدا خواهد کرد در حالی که در همین زمان حزب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی تنها 30 کرسی را به دست خواهد آورد.

براساس نظر سنجی مذکور، حزب «راست جدید» به رهبری «آیلِت شاکید» و «نفتالی بِنِت»، 8 کرسی، احزاب «یهدوت هتوراه» و «کار»، 7کرسی، حزب «خانه  یهود»، 6 کرسی، حزب «شاس»، 5کرسی، حزب های «کولانو»، «مِرِتس»، «یسرائیل بیتینیو»، 4 کرسی را به دست خواهند آورد. نمایندگان عرب کِنِسِت نیز به 11 کرسی اکتفا خواهند کرد.

در نظرسنجی نامبرده 38درصد شرکت کنندگان نخست وزیری نتانیاهو را ترجیح می دهند در حالی که 36 درصد آنها یکی از دو گزینه «گانتس» یا «لاپید» را انتخاب می کنند.

گفتنی است با ورود «بنی گانتس»، رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به عرصه سیاست و محبوبیتی که به دست آورده به شدت از کرسی های دیگر احزاب کاسته شده است. این کرسی ها بیشتر از سبد احزاب ضعیف تر مثل حزب «کار» و «خانه یهود» و اعراب کِنِسِت کاسته شده است. لیکود در حالی در این نظرسنجی به 30 کرسی دست یافته است که پرونده های فساد نتانیاهو قبل از انتخابات به دادگاه نرود. چرا که براساس نظر سنجی گذشته رسانه های رژیم صهیونیستی در صورتی که این پرونده ها پیش از انتخابات فوریه 2019 به دادگاه فرستاده شوند، حزب متبوع نتانیاهو حدود 4 کرسی خود را از دست خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top