تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/04 - 13:11
کد خبر: 303130

حجت‌الاسلام رستمی:

هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه‌سازی ظهور است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشجویان را پیشگامان گام دوم انقلاب ذکر کرده و گفت: هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه‌سازی ظهور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‎الاسلام مصطفی رستمی در نشست آموزشی دبیران کانون‎های مهدویت دانشگاه‌های کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) عنوان کرد: تقابل دو جریان حق و باطل در انتها به یک سرنوشت مختوم خواهند رسید؛ تمام ادیان و مکاتب الهی، بشریت را به این موضوع متوجه کرده‌اند که انسان در مقطعی وارد عالم شده است و انسان‎هایی که در این مقطع در عالم حضور دارند در معرض دو دعوت جنود دو جبهه خداوند و شیطان هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: خداوند وعده داده است که این رقابت در یک نقطه به یک جنگ عالم‌گیر منجر خواهد شد که پیروزی نهایی نیز از آن جبهه حق خواهد بود؛ جریان منجی‌گرایی که در ادیان الهی وجود دارد در این قالب وارد می‎شود؛ هر مذهبی در درون ادیان به این موضوع اشاره می‎کنند.

رستمی اظهار کرد: از دیگر سوی وقتی به جریان تاریخی نگاه می‌کنیم زوال حاکمیت‌ها و قدرت‌ها و جوامع را می‎بینیم؛ مطالعه تاریخ بشریت، فارغ از داده‎های دینی نیز همین مطلب را تأیید می‎کند؛ وقتی تاریخ حکومت‎ها را می‎بینیم به عظمت آن‌ها پی می‎بریم؛ برخی پادشاهان بنا‌های عظیمی برای دفاع از خود و آسایش و همچنین قبر خود می‎ساختند. پس از پیشرفت‎های ظاهری تمدن‌ها، همه آن‌ها گرفتار زوال شدند. نکته مهم این است که اگر جامعه‎ای فهم دقیقی ازآنچه در آن هست و باید به آن برسد و همچنین فهم درستی از ابزار‌هایی که باید داشته باشد را با خود همراه داشته باشد موفق‎تر خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های کشور تصریح کرد: شاید امروز برای کسی قابل‌باور نباشد که تمدن غربی و آمریکایی روبه‌زوال است؛ شاید سال‌های نه‌چندان دور در کتب تاریخ مدارس از زوال این تمدن نوشته شود؛ این تصور برای کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند قابل‌باور است.

وی یادآور شد: زوال تمدن غربی در حال رخ دادن است؛ هدف کلیدی گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری بیان می‌شود، زمینه‌سازی مقدمات ظهور حضرت، ولی عصر (عج) است؛ ایشان فرمودند که گام اول انقلاب برداشته شده است و بیانیه گام دوم مبنی بر حرکت درزمینهٔ تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) است؛ این انقلاب قطعاً عالم اسلام را باید بگیرد و مقدمه ظهور شود.

رستمی گفت: حسین بشیریه اخیراً بیان کرده است که جملاتی که در ایران در خصوص جامعه مدنی یا سایر موارد بیان می‌کردم و دانشجویان ایرانی برای آن سرودست می‎شکستند در آمریکا هیچ خریداری ندارد و من برای دانشجویان آمریکایی دین‌شناسی را مطرح می‎کنم که این مسئله بیان‌گر توسعه دین در غرب است.

رستمی عنوان کرد: جوانان پیشگامان گام‎ دوم انقلاب اسلامی هستند؛ فرصت بازگشت به معنویت امروز در فضای دانشگاهی بسیار قوی است؛ محتوای قوی و فاخر و یارگیری قوی باید از سوی فعالان دانشجویی و مهدوی صورت گیرد.

رستمی اظهار کرد: جریان بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی دانشگاه و هیئت‎های دانشگاه اگر با جریان مهدوی توأم نباشد قطعاً کار آن‌ها ابتر خواهند ماند؛ کانون‌های مهدویت، یک کانون در کنار کانون‎های دیگر نیست، زیرا باید کار خود را در قالب بستر‌های جدید و ناب انجام شود.

وی گفت: ممکن است افرادی در حوزه دین و مهدویت دکان باز کنند و برای گرفتن استخاره از مردم پول هم بگیرند، ولی مغازه آن‌ها بسته می‎شود، زیرا مسیر امام زمان (عج) و دین با این‌گونه کاسب‌کاری‌ها تناسب ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top