تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/04 - 22:59
کد خبر: 303183

سرپرست دانشگاه آزاد ابهر:

۴ رشته جدید به دانشگاه آزاد ابهر اضافه شد

سرپرست دانشگاه آزاد واحد ابهر گفت: با اخذ مجوز رشته مهندسی پزشکی و پذیرش دانشجو در این رشته و اخذ مجوز سه رشته جدید، امسال در مجموع مجوز چهار رشته جدید به رشته‌های این واحد دانشگاهی افزوده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کیان پهلوان‌افشار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتی بزرگ برای منطقه است، گفت: دانشگاه آزاد ابهر آماده همکاری‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف با ادارات و سازمان‌های منطقه با رویکرد مبتنی بر حل مسائل است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال ۱۳۶۸ با جذب دانشجو در یک رشته ادبیات فارسی شروع به کار کرد و امروز به عنوان قطب علمی در شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه با جذب دانشجو در ۱۲۲ رشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد، ادامه داد: در مقطع دکترا ۸ رشته در گروه‌های علوم‌انسانی و کشاورزی، ۵۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۶ رشته نیز در مقطع کاردانی و نیز رشته پرستاری در حوزه علوم‌پرشکی فعالیت می‌کند و از وجود ۱۵۳ عضو هیئت علمی با مدرک دکتری و مرتبه علمی استادیار در راه خدمت به علم‌آموزی نسل‌های آینده جامعه گام برمی‌دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد ابهر با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، افزود: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، نقشه راهی برای برون‌رفت از مشکلات علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور است که در توصیه اول معظم‌له به جایگاه علم و پژوهش اشاره شده است.

وی رویکرد این دانشگاه را در همه امور با پیوست فرهنگی لازم دانست و گفت: رویکرد فرهنگی در همه امور آموزشی و پژوهشی جزو اولویت‌های دانشگاه بوده و برگزاری مراسم مذهبی، یادواره‌ها، بزرگداشت شهدا و برگزاری مراسم مناسبتی در ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی، گام‌های موثری برداشته است.

پهلوان‌افشار با بیان اینکه جایگاه علم بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: شهرستان ابهر با وجود برخورداری از دانشگاه آزاد اسلامی و داشتن قدمت فرهنگی، قطعا در ارتقای زمینه‌های فرهنگی و علمی گامی موثر برداشته است و این توانایی وجود دارد در حوزه کشاورزی به قطب منطقه تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود کاهش هشت‌هزار نفری دانشجو در سال‌های اخیر، تصریح کرد: دانشگاه آزاد ابهر با وجود مشکلات عدیده و کاهش چشم‌گیر دانشجو و مواجه شدن با مشکلات مالی با استراتژی‌های انجام شده توانسته است با مشکلات مقابله کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای ورزشی ابهر، ادامه داد: این دانشگاه با استفاده بهینه از اماکن و امکانات ورزشی و کشاورزی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و ساماندهی منابع انسانی بر اساس مقررات و قوانین و رعایت عدالت و انصاف توانسته است از بحران‌های موجود به سلامت عبور کرده و قطعا در آینده با برنامه‌های در دست اقدام و حمایت‌های سازمان مرکزی دانشگاه رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: با اخذ مجوز رشته مهندسی پزشکی و پذیرش دانشجو در این رشته و اخذ مجوز سه رشته جدید امسال در مجموع مجوز چهار رشته جدید به رشته‌های این واحد دانشگاهی افزوده شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد ابهر، اخذ مجوز برخی از رشته‌ها از جمله رشته حقوق را نیز یادآور شد و گفت: بیش از ۱۰ رشته جدید نیز در پرتال تاسیس رشته دانشگاه آزاد قرار گرفته است، از جمله رشته حقوق، ایران‌شناسی، علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی در مقطع کارشناسی و روان‌شناسی در مقطع دکترا نیز به رشته‌های این واحد افزوده شود.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزشی دانشگاه با تعامل صورت گرفته با مسئولان، ظرفیت بزرگی برای منطقه است، افزود: چندین مسابقه استانی و کشوری در ورزش‌هایی همچون ووشو و پرورش‌اندام در سالن‌های ورزشی با همکاری دانشگاه برگزار شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top