تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/12/06 - 15:12
کد خبر: 303466

طفره دوباره حناچی از اعلام میزان بدهی شهرداری تهران در دوره قالیباف

شهردار تهران در نشست خبری خود مجددا در اعلام دقیق میزان بدهی شهرداری تهران در دوره قالیباف طفره رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، پیروز حناچی در جریان نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به فرآیند تولید زباله و بازیافت آن در شهر تهران اظهار کرد: در ارتباط با موضوع زباله و پسماند باید بتوانیم آموزش‌های لازم را به شهروندان برای تفکیک زباله از مبدا انجام دهیم. ضمن اینکه باید توجه ویژه‌ای را هم به پدیده زباله‌گردی در شهر تهران و حذف آن داشته باشیم.

وی افزود: البته اقداماتی در راستای بازیافت زباله انجام شده است و همچنین از نرم‌افزارهای جدید و اپلیکیشن‌ها برای این موضوع استفاده می‌شود که البته مقاومت‌هایی در بدنه سنتی وجود دارد اما تلاش می‌کنیم از اپلیکیشن‌های جدید برای کاهش زباله و همچنین بازیافت پسماند استفاده کنیم.

حناچی با اشاره به میزان تولید زباله در شهر تهران گفت: روزانه 9 هزار تن زباله و 450 هزار تن زباله ساختمانی در تهران تولید می‌شود که حجم این آمار در مقایسه با سایر کشورها، بسیار بالاست به طوریکه در برخی از کشورهای دنیا زباله را هفته‌ای یک بار جمع می‌کنند که البته در این زمینه نیز تمهیداتی در مجتمع‌ها و ساختمان‌های آنها دیده شده است. در حال حاضر بازیافت زباله و تبدیل آن به کمپوست در شهر تهران انجام می‌شود اما این فرآیند کامل نیست که تلاش می‌شود در آینده اقدامات موثری در این حوزه صورت گیرد.

وی درباره تنوع نماها در ساختمان‌ها در شهر تهران گفت: ما در این زمینه تلاش می‌کنیم زیباشناسی مردمی را در حوزه شهرسازی تحریک کنیم و در این زمینه ما اقدام به برگزاری مسابقات مختلفی در بحث نما کرده‌ایم.

حناچی در ادامه با اشاره به بدهی‌ها و همچنین درآمدهای پایدار شهردار ی تهران گفت: ما باید به سمت درآمدهای پایدار در شهرداری تهران حرکت کنیم که در این زمینه امیدواریم مجلس شورای اسلامی حمایت لازم را از شهرداری‌ها داشته باشد که هم اکنون نیز دو لایحه با عنوان‌های تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری‌ها و همچنین مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با تصویب این دو لایحه به درآمدهای پایدار شهری دست پیدا کنیم.

شهردار تهران گفت: البته در گذشته طرح‌هایی از سوی مجلس برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده بود که این طرح بار مالی داشت اما در این دوره دولت پیشنهادی را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است که امیدواریم این دو لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی در ادامه نشست خبری به منابع مالی پایدار برای اداره شهر اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق این درآمدها ما می‌توانیم اقدامات موثری را در شهر تهران انجام دهیم.

حناچی در ادامه نشست خبری گریزی نیز به فرایند خدمات در سازمان بهشت زهرا زد و گفت: خوشبختانه این سازمان خدمات خوبی را به افرادی که مراجعه می‌کنند ارائه می‌کند و البته شاید در برخی موارد با مشکلاتی روبرو باشیم که شهروندان می‌توانند از طریق دو سامانه 137 و 1888 موارد خود را مطرح و پیگیری کنند اما در کل یکی از سازمان‌های با نظم ما سازمان بهشت زهرا محسوب می‌شود.

شهردار تهران در ادامه به خرید واگن از سایر کشورها اشاره کرد و گفت: بیشترین خرید از کشور چین است که البته این موضوع در دوره گذشته مدیریت شهری مورد توجه قرار داشت و دلیل آن قیمت واگن‌های اروپایی و چینی است که قیمت بسیار متفاوتی دارند و خرید واگن‌های چینی به صرفه است. البته اقداماتی را در خصوص قطعات واگن‌سازی در کشور انجام داده ایم و هم اکنون 40 درصد از این قطعات در کشور تامین می‌شود. ضمن اینکه در واگن‌سازی تهران نیز تلاش گسترده‌ای برای تامین واگن‌ها می‌شود.

حناچی در ادامه نشست خبری به برخی از پروژه‌های آینده پروژه شهری اشاره کرد و گفت: قسمت اعظم شبکه حمل و نقل تهران اجرا شده و بخش کوچکی از آن باقی مانده و یا اجرا نشده که از آن جمله می‌توان به کمربند شرق تهران اشاره کنیم که حتی می‌توانیم عوارض از این محدوده از خودروها اخذ کنیم. البته آینده نزدیک برخی از پروژه‌های شهری را از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیاتی خواهیم کرد.

وی در ادامه نشست خبری با تاکید بر اینکه کارهای عمرانی دیگر در شهر تهران به شکل گذشته انجام نخواهد شد گفت: جنس این کارها تغییر پیدا خواهد کرد ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد از برخی از فضاهای صنعتی که در شهر تهران هم اکنون به عنوان تهدید محسوب می‌شود تبدیل به فرصت کنیم. از آن جمله می‌توانیم به کارخانه سیمان ری اشاره کنیم که امیدواریم در این زمینه با همکاری دولت از این فرصت استفاده کنیم و با انجام پروژه‌ای در آینده ما می‌توانیم تحولی را نه تنها در جنوب شهر تهران بلکه در تهران انجام دهیم.

حناچی در ادامه با اشاره به اینکه قانون شهرداری‌ها در ایران متفاوت با بسیاری از کشورهای دیگر است گفت: در بسیاری از کشورها خدمات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی به شهرداری‌ها واگذار شده است اما در کشور ما ممانعت‌های بسیاری در این زمینه وجود داشته و دارد و تنها در برنامه قانون چهارم توسعه آمد که دولت بخشی از وظایف خود را شهرداری‌ها واگذار کند که در این بخش تنها وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت ارشاد بخشی از وظایف خود را به شهرداری‌ها واگذار کردند.

شهردار تهران گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که از سوی مجموعه شهری به صورت ویژه انجام شده است ارائه خدمات به درماندگان و در واقع افراد کارتن‌خواب در شب‌های سرد سال است که در این زمینه بر اساس آمار ما تلاش کرده‌ایم که هیچ کارتن‌خوابی در شب‌های سرد سال بیرون نماند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که میزان بدهی‌های شهرداری تهران چقدر است گفت: در این زمینه بنده توضیحات خود را بر اساس آمار و ارقام داده‌ام و روشن است و نیاز به توضیحات بیشتری ندارد.

حناچی درباره انتصابات در شهرداری تهران گفت: ما مشکلی در این زمینه نداریم و شاید دو آدم فکرشان متفاوت باشد اما در نهایت با برگزاری جلسات با اعضای شورای شهر تهران که این جلسات مستمر است تصمیماتی را در این بخش اتخاذ می‌کنیم.

شهردار تهران گفت: تا به امروز 4 شهردار در دوره بنده تغییر کردند و این تغییرات در آینده نیز در صورت نیاز ادامه پیدا می‌کند اما ما تلاش می‌کنیم حداکثر تفاهم را با مجموعه شورای شهر تهران داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه سلامت و تخصص دو معیار اساسی برای انتصابات در نظر گرفته می‌شود گفت: ما هیچ موضوعی تحت عنوان خرید و فروش انتصابات و پست در شهرداری تهران نداریم و اگر افرادی در این زمینه ادعا دارند مدارک خود را ارائه کنند. نباید با حرف‌های حاشیه‌ای ذهن مردم را در این شرایط اقتصادی درگیر و نگران کنیم و اعلام اینگونه حرف‌ها سودی برای مردم ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top