تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/07 - 12:37
کد خبر: 303593

دیپلمات سابق سازمان ملل:

عربستان به پیشبرد «معامله قرن» کمک می‌کند

گزارشگر سابق سازمان ملل متحد در امور فلسطین اعلام کرد که طرح آمریکایی «معامله قرن» تلاش برای از بین بردن قضیه فلسطین است و عربستان سعودی نیز در این پروسه، نقش‌ ایفا می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «ریچارد فالک» گزارشگر سابق حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین، روز گذشته در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «الخلیج آن‌لاین» گفت: عربستان سعودی با تعامل منفی‌اش با قضیه فلسطین و کمک به ایالات متحده و اسرائیل به ضرر حقوق فلسطینیان، نقشی منفی در «معامله قرن» ایفا می‌کند.

فالک خاطرنشان کرد، این نقش سعودی ناشی از فشارهای داخلی و خارجی‌ای است که این کشور پادشاهی به دلیل قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد و سرپوش گذاشتن به پرونده نقض حقوق بشر و نیز کمک به آمریکا برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه، ایفا می‌کند.

وی در عین حال متذکر شد که «به دلیل مخالفت رسمی فلسطینیان با این طرح صلح و مقاومت مردمی در برابر احقاق حقوق‌شان، شکست این استراتژی سعودی در دراز مدت آشکار خواهد شد».

این دیپلمات سازمان ملل هدف از طرح «معامله قرن» را تلاش برای وادار کردن فلسطینیان به امتیازدهی و خدمت به منافع اسرائیل ارزیابی کرد.

در تایید اظهارات فالک درباره نقش عربستان سعودی در پیشبرد توطئه آمریکایی علیه فلسطینیان، یک منبع بلندپایه فلسطینی در رام‌الله پیشتر به این پایگاه خبری اعلام کرد، عربستان سعودی تمایل دارد اصلاحاتی اساسی در طرح صلح عربی، که اساس روابط با اسرائیل طی 17 سال گذشته را مشخص کرده است، صورت دهد.

منابع فلسطینی فاش کردند، مقام‌های سعودی به‌ویژه «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و ولیعهدش «محمد» برای برداشتن گامی، که بتواند مفاهیم روابط کشورهای عربی با رژیم اشغالگر را به صورت بنیادی تغییر دهد، به طور جدی فکر می‌کنند.

ریچارد فالک، استاد افتخاری حقوق بین‌الملل در دانشگاه «پرینستون» است. او همچنین گزارشگر سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی سال 1967 است. او یک چهره یهودی آمریکایی است که به مواضع مخالف با سیاست‌های اسرائیل و حامی حقوق فلسطین معروف است. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی او را «عنصری نامطلوب» در فلسطین اشغالی توصیف کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top