تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/07 - 12:40
کد خبر: 303595

حجت‌الاسلام شهیدی:

۶۵درصد فرزندان ایثارگران بدون سهمیه دارای رتبه زیر ۱۰۰ کنکور بوده‌اند

رییس بنیاد امور ایثارگران گفت: ۲۸۰۰ فارغ‌التحصیل شاهد و ایثارگر کشور، عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند که این افراد شایستگی لازم برای کسب این جایگاه را داشته‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سیدمحمدعلی شهیدی، نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رییس جمهور در جشنواره ملی آموزش تحصیلی ایثارگران که صبح امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: شما زبده ها، خوبان، عزیزان، ایثارگران و مسئولان برای جشن آموزش تحصیلی ایثارگران دور هم جمع شده اید. در آستانه دهه پنجم انقلاب و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید امام با یک دید وسیعی در ۲۲ اسفند سال ۵۸ دستور تشکیل آن را دادند و مصوبه آن در مجلس تصویب شد تا اینکه جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و برادران و پدران شما با فداکاری از این مرز و بوم دفاع کردند.

شهیدی اظهار داشت: ما شهدای هسته ای، دانش آموز و شهدای بمباران‌های زیادی را تا به امروز داشته ایم که پرونده ۲۳۰ هزار شهید در حال حاضر در بنیاد شهید موجود است. جنگ تحمیلی جنگ نابرابری بود که همه معیار‌های جنگی را به هم ریخت. بمباران شهر‌ها و نابودی مردم بی گناه در برنامه جنگ نبود. شیمیایی زدن و بمباران شیمیایی در برنامه‌ها نبود، ولی افرادی بدمنش همه این حرکت‌ها را انجام دادند و ما امروز ۵۶۰ هزار پرونده جانباز و ۴۳ هزار آزاده عزیز را که در زندان‌های عراق اسیر بوده اند را در بنیاد شهید ایثارگران داریم و فقط در یک رقم بالای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده از تمام این بزرگواران در بنیاد شهید موجود است.

رییس بنیاد شهید ایثارگران افزود: یکی از مسائلی که حضرت امام در سال ۶۵ به آن پرداخت، مسئله آموزش بود که طبق آن فرزندان ایثارگران که شامل شهدا، جانبازان و آزادگان و ایثارگران هستند را ما باید از کودکستان تا دانشگاه تحت پوشش خود قرار دهیم. این فرزندان باید زیر پوشش قرار بگیرند، زیرا آن‌ها افراد زبده کشور هستند.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که آسایش و آرامش ما مدیون جانبازی و رشادت‌های پدران شما که از بهترینان روزگار بوده اند، است. وظیفه شما نیز این است که باید راه آن‌ها را تداوم ببخشید و فرهنگ آن‌ها را ترویج دهید.

شهیدی افزود: پس وظیفه بنیاد این است که بتواند این عزیزان را رشد بدهد. طبق فرمایش حضرت آقا نیز آینده این کشور به دست شماست این انقلاب در ۴۰ سالگی اش است و برای آن هزینه‌ها داده شده است؛ شما عزیزان باید مسئولیت اداره کشور را به عهده بگیرید و من خرسند هستم که تعداد این عزیزان در دانشگاه آزاد ۸ هزار نفر است که ما متکفل آن‌ها هستیم.

رییس بنیاد امور ایثارگران با اظهار اینکه بسیاری از آن‌ها از سهمیه استفاده نکرده اند، گفت: ۶۵ درصد این دانشجویان به عنوان ممتازین هستند که ۲ هزار و ۸۰۰ نفر فارغ التحصیلان ما عضو هیات علمی هستند این مایه شایستگی است. امروز ما با افتخار ۲۷۰ هزار دانشجو در تمام دانشگاه‌ها داریم خیلی از این عزیزان از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکرده اند و با این وجود رتبه‌های بالایی را کسب کرده اند. با افتخار اعلام می‌کنم که ۶۵ نفر از این فرزندان رتبه‌های زیر ۱۰۰ را داشته اند برای نمونه می‌توانم رتبه ۱ رشته علوم انسانی را بگویم که یکی از همین فرزندان توانستند آن را کسب کنند.

رییس بنیاد شهید ایثارگران افزود: پدران و برادران شما بالاترین ایثارگر هستند من این موفقیت را به همه شما تبریک می‌گویم و امیدوار هستم که در آینده همه شما از رسالتی که پدران شما برعهده شما گذاشته اند بتوانید بربیاید.

وی در پایان تصریح کرد: شما باید بتوانید این فرهنگ شهادت و ایثار و فداکاری را رشد دهید این‌ها مسئولیتی است که ابا و اجداد ما به دوش ما گذاشته اند و این همان پندی است که امام حسین (ع) در دست ما قرار داده اند امیدوارم که این پرچم را به دست صاحب حجت برسانید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top