تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/07 - 18:09
کد خبر: 303625

۵۰ هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان می‌روند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال آینده ۵۰ هزار نفر دانشجو را از دو طریق کنکور و آزمون استخدامی جذب دانشگاه فرهنگیان می‌کنیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، علی باقر طاهری نیا در نشست خبری با اصحلب رسانه استان که ظهر امروز  در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد اظهار داشت: مفتخریم میهمان سرزمین مجاهدت خاموش، سرزمین شهیدان سرافراز، سرزمین مردم وفادار به این آب و خاک و به آرمان های انقلاب هستیم.

وی افزود: مفتخریم در سلسه برنامه‌هایی که تحت عنوان یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم  داشتیم حسن ختام ۳۱ برنامه استانی ما با برنامه نکوداشت استان کردستان تلاقی پیدا کرده است.

طاهری نیا ادامه داد: فردا ۸ اسفند ۳۱ امین برنامه نکوداشت استانی و حسن ختام این برنامه ها به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار می شود.

وی گفت: نظام تربیت معلم از سال ۱۲۹۷ تحت عنوان دارالمعلمین در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و سال بعد دارالمعلمات ویژه دختران نیز تاسیس شد و از آن زمان تا امروز یکصدسال فعالیت این مجموعه تحت عناوین مختلف اما با یک ماموریت واحد ادامه داشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان به اهداف برگزاری نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم اشاره کرد و گفت: تکریم پیشکسوتان تربیت معلم، جمع آوری و ضبط داده ها و مستندات تربیت معلم و در نهایت هویت سازی برای تربیت معلم از جمله این اهداف است.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری و ضبط داده ها و پرداش آنها اساسا دست مایه تحقیق و مطالعه است افزود: امروز سیاست گذاری در حوزه تربیت معلم با یک خلا پیشینه مواجه است چرا که سیاستگذارانی که در تربیت معلم باید تصمیم گیری کنند از این صد سال قدمت تربیت معلم مستندات کافی در اختیار ندارند.

طاهری‌نیا گفت: ما نمی دانیم چه بر سر سیستم گذشته تربیت معلم آمده است، چه توفیقات و ناکارآمدی‌هایی داشته، و اساس پیشینه تربیت معلم چه فراز و فرودهایی داشته است اما با جمع‌آوری این داده‌ها به این مهم می‌رسیم.

وی یادآور شد: در این مراسم های نکوداشت با محوریت استانها ۳۱ جلد کتاب تاریخ تربیت معلم کشور را رونمایی خواهیم کرد که هر جلد آن مربوط به یک استان است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این کتاب‌ها دایره المعارف بزرگ تربیت معلم است که هر کسی که خواست در مورد پیشینه تربیت معلم بداند و راه‌های رفته و نرفته آن را مطالعه کند از آن استفاده کند.

وی افزود: گاهی تصور می‌شود که دانشگاه فرهنگیان سازمانی نوپا است که قدمتی ۵ الی ۶ ساله دارد در حالی که عقبه دانشگاه فرهنگیان با نگاه تربیت معلم یک قرن سابقه دارد لذا هویت سازی برای دانشگاه فرهنگیان یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این مراسم های نکوداشت است.

طاهری نیا ادامه داد: با پایان برنامه استان کردستان، در ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت سال آینده مراسم ملی نکوداشت یکصدمین را نیز در تهران برگزار خواهیم کرد.

طاهری‌نیا ادامه داد: بعد از پایان تمام مراسم‌های استانی پیش‌بینی شده است که مراسم ملی نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در تهران برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم ملی به هر استان غرفه‌ای اختصاص داده می‌شود که دستاوردهای جمع‌آوری شده خود را در معرض دید عموم بگذارند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: در مراسم ملی برای اولین بار موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم کشور افتتاح می‌شود و همچنین از کتاب تاریخ جامع تربیت معلم رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما از این مراسم این است که توجه جامعه را بیش از پیش به سمت تربیت معلم معطوف کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا قرار است اساتید بازنشسته دانشگاه فرهنگیان باز بصورت حق‌التدریسی جذب دانشگاه فرهنگیان شوند، گفت: اینکه باید از ظرفیت‌های جوانان تحصیلکرده دانشگاهی برای تدریس استفاده کنیم یک واقعیت است اما یکی از وجوه تمایز دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه‌ها این است که در کنار دانش کافی، مهارت کافی هم برای تدریس یک شرط است.

طاهری‌نیا گفت: ما می‌خواهیم به دانشجو معلمانمان هم دانش و هم مهارت منتقل کنیم پس اگر مدرسی دانش منهای مهارت داشته باشد مطلوب ما نیست چرا که ایده‌آل ما باید کرسی تدریس در دانشگاه فرهنگیان کسی است که بصورت جامه هم دانش و هم مهارت لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته این باعث نمی‌شود که نیروی جوان نتواند در دانشگاه فرهنگیان تدریس کند بلکه این هنر رییس دانشگاه است که بتواند هم از نیروی جوان که مهارت و دانش کافی دارد و هم از نیروی بازنشسته استفاده کند.

معاون پژوهشی وفناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: طی ۳ سال آینده برنامه داریم که ۲۰۸۰  عضو هیات علمی داشته باشیم اما در حال حاضر فقط ۹۰۰ عضو هیات علمی در کشور داریم بنابراین سعی داریم این فرایند به تدریج تکمیل شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به افزایش تعداد معلمان بازنشسته در کشور چرا ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان متناسب نیست، گفت: در نگاه ملی ما حدود ۹۰۰ هزار معلم در کشور داریم که بطور میانگین هر سال حدود ۷۰ هزار نفر از آنها بازنشست می‌شوند پس لازم است به همین مقدار معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان که اصلی ترین و مطمئن ترین راه تامین معلم است جذب کنیم.

طاهری‌نیا ادامه داد: هر چند دانشگاه فرهنگیان مطمئن‌ترین راه برای جایگزینی نیرو با معلم بازنشسته است اما تنها راه حل نیست و میتوانیم از طریق استخدامی هم تعدادی نیرو را جذب کنیم.

وی گفت: در مهرماه سال ۹۷ ما ۴۱ هزار نفر دانشجو معلم شامل ۲۴ هزار نفر از طریق کنکور و ۱۷ هزار نفر از طریق استخدامی پذیرش کردیم که این ارقام‌ نسبت به سال های گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و افزایش چندین برابری داشته است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای سال آینده ۵۰ هزار نفر دانشجو را از دو طریق کنکور و آزمون استخدامی جذب دانشگاه فرهنگیان می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top