تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/08 - 11:00
کد خبر: 303712

صبوری در میزگرد « جنبش دانشجویی و نه به FATF»:

نباید تجربه برجام را تکرار کرد

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه گفت: می‌گویند مجمع تشخیص باید عواقب تصویب نشدن لوایح FATF را بپذیرد ولی اگر لوایح را تصویب کردند و خطراتی برای ما داشت عواقب آن بر عهده چه کسانی خواهد بود؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدحسین صبوری دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در میزگرد « جنبش دانشجویی و نه به FATF» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: ما بارها مواضع خود را در مورد FATF بیان کردیم، ولی در بحث بررسی لوایح FATF باید بگوییم که ما یک تجربه روشن به عنوان برجام داریم، در بحث برجام هم با همین سیستم جلو رفتند و در نهایت دیدیم که برجام به نظام، رهبری و مردم تحمیل شد.

وی افزود:‌ تجربه برجام در مقابل ما قرار دارد اما شاید افرادی که به دنبال تصویب لوایح  FATFهستند می‌خواهند خودشان را به راه دیگری بزنند و مجددا یک ماجرای تلخ را تجربه کنند. ما فراموش نکرده‌ایم در برجام چه اتفاقی افتاده و چه تجربیاتی از برجام داشتیم و چه وعده‌ها و فشارهایی که آن زمان بود و طبیعتا دیگر اجازه نمی‌دهیم اتفاقات تکرار شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: البته ممکن است این لوایح تصویب شود ولی این بار نحوه تعامل و برخوردی که با آقایان خواهیم داشت مثل قبل نخواهد بود.

صبوری یادآور شد: برخی از آقایان به صراحت اعلام می‌کنند که مجمع تشخیص باید عواقب تصویب نشدن لوایح FATF را بپذیرد یا در مجلس می‌گویند که ما تضمینی نمی‌دهیم که با تصویب شدن این لوایح مشکلات اقتصادی رفع شود! پس اگر این را تصویب کردند و خطراتی برای ما داشت عواقب آن بر عهده چه کسانی خواهد بود؟

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه جنبش دانشجویی افزود: برخی می‌گویند باید در رابطه با تصویب یا عدم تصویب FATF رفراندوم گذاشته شود، این اشکالی ندارد ما هم موافقیم ولی وقتی قرار است نظر مردم را بگیریم باید این جسارت و مردانگی را داشته باشیم که بیاییم تمام مذاکرات و استدلال‌هایی که در جلسات رسمی و نه البته استدلال‌های رسانه‌ای را برای مردم مطرح کنیم. یعنی فیلم جلسات مجمع تشخیص مصلحت مجلس، شورای نگهبان و استدلال‌هایی که آقایان در جلسات برای تصویب FATF می‌آورند شفاف و روشن برای مردم پخش شود. بعد از آن بیایند و رفراندوم برگزار کنند.

وی افزود:‌گرفتن نظر مردم ایرادی ندارد البته به شرطی که حرف‌هایی که در جلسات خصوصی می‌زنند هم برای مردم بیان کنند و استدلال‌هایی که دوستانی از دولت برای اعضای مجمع می‌آورند را برای عموم هم بیان کنند و تمام کسانی که برای تغییر نظر اعضای مجمع تلاش می‌کنند هم باید با اسم و عنوان خودشان بیایند و برای مردم بگویند چرا پیگیر این مسئله هستند.

صبوری اضافه کرد: اگر قرار است نظر مردم گرفته شود اول باید استدلال‌ها مشخص شود و در مجامع عمومی به صورت علنی گفته شود و مشروح جلسات برای مردم پخش شود و دوم اینکه گفته شود چه اشخاصی این استدلال‌ها را دارند، تا مجددا ما تجربه برجام را نداشته باشیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: تجربه‌ای که از برجام گرفتیم این بود که برخی از آقایان پشت هم وعده دادند و بعد برجام را مصوب کردند و بعد هم که برجام امضا شد گفتند برجام قرار نبود مشکلات اقتصادی را حل کنند!

وی ادامه داد: اگر مشکلات اقتصادی کشور به گفته برخی آقایان ناشی از عدم تصویب FATF است باید به مردم تضمین داده شود FATF و هر لایحه و کنوانسیون دیگر است که در جای دیگر پخت و پز شده در صورت تصویب چه منافعی را خواهد داشت.

صبوری گفت: گفته می‌شود مشکلات اقتصادی به دلیل نپذیرفتن این لوایح است ولی اگر اینطور است پس خسارت ۴۰ میلیارد دلاری آقای آخوندی در ماجرای بوئینگ در وضعیت اقتصادی کشور چه نقشی داشت؟ نقش خسارتی که طرح تحول سلامت چیست؟ نقش مافیای ارز، سکه و طلا در داخل کشور چیست و به کجا وصل هستند؟ اگر قرار است به دنبال مقصر در وضعیت اقتصاد بگردیم باید نقش همه اینها مشخص شود. اینگونه نیست که ما چون این لوایح را نپذیرفتیم اقتصاد مشکل پیدا کرده است ما باید بگردیم ببنیم پشت این مافیایی که ارز را بالا و پایین می‌کند کیست؟

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه جنبش دانشجویی اظهار داشت: خود FATF به ما 4 ماه فرصت داده است  ولی فردای جلسه مجمع به جای اینکه رای‌گیری شود، بررسی معطل نگه داشته می‌شود. باز می بینیم فردا سکه ارز و دلار بالا می‌رود! انصافا ترامپ و  نظام بین‌الملل هم این همه سرعت عمل ندارد.

وی اظهار داشت: باید بررسی شود نقش مافیای داخلی، نقش تصمیمات وزاتخانه‌های مختلف و نقش مدیریت و تصمیمات دولت در ۶ سال گذشته چه بوده است. آن زمان می‌شود منطقی‌تر بررسی کرد که هر موضوع چقدر در مشکلات نقش داشته  است آن وقت می‌تواند رفراندوم هم برای تصویب لوایح برگزار شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top