تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/08 - 11:03
کد خبر: 303713

صالح‌پور در میزگرد « جنبش دانشجویی و نه به FATF»:

پذیرش FATF نتیجه‌ای جز کوچک‌تر شدن سفره مردم ندارد

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ترجمه شعار تعامل با FATFچیزی جز کوچکتر شدن سفره مردم نیست، همان طور که ترجمه شعار تعامل باغرب ذیل برجام برای مردم چیزی جز خسارت محض نشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سیدعلی صالح‌پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد « جنبش دانشجویی و نه به FATF» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: آقایان با سیاست گذاری های غلط اقتصادی قیمت ها را چند برابر می‌کنند بعد جلوی دوربین و می‌گویند اگر FATF باشد 20 درصد هزینه ها کم می شود؟ ولی اگر شما دغدغه معیشت مردم را دارید چرا سیاستی اتخاذ می‌کنید که موجب افزایش قیمت ها و فشار روی طبقه متوسط و ضعیف می‌شود.

وی  افزود: به نظر می‌رسد آقای روحانی احساس می‌کند در حال از دست دادن اعتماد مردمی است که در انتخابات به او اعتماد کرده  و رای دادند برای همین سعی در فرار از زیر بار مسئولیت و گره زدن مشکلات کشور به مسائل کاملا فرعی دارد اما غافل از آن که هرچه بیشتر بر رویFATF اصرار کند سرمایه اجتماعی بیشتری از دست می‌دهد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مردمی که وعده حل شدن آب خوردن خود توسط برجام را از زبان رئیس جمهور کشور شنیده اند چگونه امروز می‌توانند به حرف‌هایش درمورد FATF اعتماد کنند.

صالح‌پور یادآور شد: آقای رئیس جمهور گفت نمی‌شود یک نفر شعاری بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند، اگر صادقانه این حرف را می‌زند بیایید آثار شعارهایی را که درباره FATF می‌زند را برای مردم ترجمه کند.

وی گفت: انجام کامل برنامه FATF موجب هدفمندتر و دقیقتر شدن تحریم‌های آمریکا و در نتیجه سخت‌تر شدن اوضاع می‌شود گرچه ممکن است که در ابتدا به خاطر جو روانی که ایجاد شده بهبود  اندکی حاصل شود اما دوباره به خانه اول برمی‌گردیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ترجمه شعار تعامل با FATFچیزی جز کوچکتر شدن سفره مردم نیست، همان طور که ترجمه شعار تعامل باغرب ذیل برجام برای مردم چیزی جز خسارت محض نشد.

وی ادامه داد: در اوضاع فعلی صحبت‌های غیر کارشناسی توسط مقامات سطح بالای چون رئیس جمهور قطعا ضربه زننده است.گمان کنم که کم کاری از حلقه مشاوران رئیس جمهور است که نکات کارشناسی راجب FATF  را به رئیس جمهور گوش زد نکرده اند چون در غیر این صورت رئیس جمهور نمی آمد در معرض دید عموم اظهار نظر های ابتدایی و البته آنهم غلط راجع به FATFکند.

صالح پور تاکید کرد: با این که بارها گفته‌ایم با انجام تمام بندهای برنامه اقدام  امکان خروج ایران از لیست سیاه با اوضاع فعلی که مخصوصا با پیوستن رژیسم صهیونیستی به اعضای اصلی FATF ایجاد شده است عملا صفر است و نیز این که درCFT  نمی‌توانیم بر روی تعریف تروریسم حق شرط بگذاریم  و ... ولی کسی نیست که به این ایرادات کارشناسی پاسخ منطقی بدهد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد:  اصلا با فرض این که ایران به طور کامل از لیست سیاه خارج شود و آن 20 درصدی که رئیس جمهور قولش را داده هم رخ بدهد،میگویم جه تضمینی وجود دارد که دوباره به لیست سیاه بازنگردیم ماکه تجربه کوبا و پاکستان مقابل چشممان است.

وی اظهار داشت: این کاملا غیر منطقی است که که کلی امتیاز بدهیم در مقابل 20 درصد ارزانی شود خب خود دولت بنشیند با حضور کارشناسان انقلابی به بازار ارز سروسامان دهد برای نقدینگی و  تورم و اصلاح نظام بانکی برنامه ریزی کند که البته برای تک تک این ها راهکار وجود دارد اگر دولت این کار پایه ای را انجام دهد نیازی به آن 20 درصد نامطمئن هم نیست.

صالح پور ادامه داد: بهبود اوضاع اقتصادی امری ممکن و در دسترس است که باید در دولت شروع شود تا دیگر نیازی به متوسل شدن به هرقرارداد ونهاد بین المللی برای بهبود های کوتاه مدت بی فایده نباشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top