تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/12/09 - 01:10
کد خبر: 303782

دانشگاه کردستان برای افزایش پذیرش دانشجو نیازمند افزایش بودجه است

رئیس جدید دانشگاه کردستان گفت: برای افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه کردستان نیازمند تخصیص بودجه جهشی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، رحمت صادقی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان ارشد استان و دانشجویان در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با همکاری و همفکری بتوانم خدمتگزار خوبی برای قشر فرهیخته و مجموعه دانشگاهی استان باشم.

وی گفت: با خدای خود عهد کردم که هرآنچه که در توان دارم برای پیشرفت دانشگاه به کار ببرم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم و هرآنچه مصلحت دانشگاه باشد انجام خواهم داد و در این راه تسلیم خواسته نامعقول هیچ کسی نمی‌شوم و به‌عنوان یک شخصیت علمی مسائل دانشگاه را پیش می‌برم.

رئیس جدید دانشگاه کردستان تصریح کرد: اساس کار بنده بر اعتماد کامل و از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود؛ هرکسی که برای اتحاد و هم‌افزایی بیشتر تلاش کند دستانش را می‌فشارم؛ از همه همکاران انتظار دارم مسائل و مشکلات را رودررو حل کرده و برای ارتقاء دانشگاه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم که در سایر دانشگاه‌ها به مراتب کمتر است، ادامه داد: کردستان به‌دلیل تعداد کم دانشگاه‌ها و سیاست بومی‌گزینی، تبعیض زیادی متوجه دانشجویان می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی استان دو هزار و 700 نفر به ازای 100 هزار نفر جمعیت است، افزود: با این میزان دانشجو تقریباً در رتبه‌های آخر کشور قرار داریم و بخش عظیم مسئولیت جبران تبعیض و کمبود دانشجو بر عهده دانشگاه کردستان است، بنابراین برای افزایش پذیرش دانشجو نیازمند تخصیص بودجه جهشی هستیم.

وی اظهار کرد: در دانشگاه کردستان برای داشتن حداقل استانداردها باید بیش از 70 هزار مترمربع فضا داشته باشیم تا به دانشگاهی استاندارد نزدیک شویم.

رئیس جدید دانشگاه کردستان خطاب به اساتید و دانشجویان یادآور شد: علاوه بر آنکه موظفیم بستر لازم را برای شکوفایی استعدادها ایجاد کنیم در برابر استعداد و هوشی که خداوند به شما داده همگی مسئول هستیم، بنابراین انتظار دارم که به‌دنبال حرف و شعار نباشیم بلکه به فکر عمل و افزایش اطلاعات خودمان باشیم.

صادقی با اذعان به اینکه سطح انگیزه دانشجویان به‌دلیل عدم تضمین آینده شغلی پایین آمده است، خاطرنشان کرد: باید به‌دنبال تربیت نیروی متخصص باشیم نه تولید مدرک و همواره در راستای حل دغدغه‌های دانشجویان گام برداریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top