تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/12/09 - 22:50
کد خبر: 303879

واکنش انجمن تهران به بودجه هزار میلیاردی طرح توسعه دانشگاه تهران

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در پایان بیان داشت: این هزار میلیارد تومان در صورت تصویب، خرج خرید املاک اطراف دانشگاه و در نهایت ساخت و ساز وسیع و تبدیل فضا به پارک علم و فناوری می شود که تجربه ناموفق آن در حال حاضر در پارک علم و فناوری دانشگاه وجود دارد و تقریبا کسی رغبت ندارد طرح خود را در آنجا عملیاتی کند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایرنا؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با اشاره به طرح توسعه این دانشگاه با عنوان شهر دانش، گفت: با صرف صدها هزار میلیارد تومان هم دانشگاه کارآفرین و مولد نمی‌شود.

مهرداد پولادی با اشاره به طرح توسعه دانشگاه تهران با عنوان «شهر دانش» گفت: هیچ کس از توسعه ناراحت نمی‌شود. آن چیزی که امروز دانشگاه تهران گرفتار آن شده است، توهم کارآفرینی و مولد بودن با اضافه کردن بنا و ساختمان است که برای نگهداری هر کدام از بودجه و شهریه های دانشجویان هزینه می شود و هیچ تعهدی مبنی بر اینکه با این فضای اضافی دانشگاه قطعاً کارآفرین می شود، وجود ندارد.

وی با اشاره به هزینه های غیر بازده دانشگاه، افزود: این ساختمان های جدید نه تنها دانشگاه را مولد نمی کنند، بلکه فقط هزینه نگهداری و اداره را بر دانشگاه تحمیل می کند. مسئله کارآفرینی و دانشگاه مولد فقط زیرساخت های فیزیکی نیست و هنگامی که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی از کشور دل می کند، باید بیندیشیم که چرا تعلق خاطر به دانشگاه و کشور وجود ندارد. مهمترین پرسش این است که آیا با توسعه و خرید املاک ساکنان محله های اطراف دانشگاه تهران می توان این مشکل را حل کرد؟

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در پایان بیان داشت: این هزار میلیارد تومان در صورت تصویب، خرج خرید املاک اطراف دانشگاه و در نهایت ساخت و ساز وسیع و تبدیل فضا به پارک علم و فناوری می شود که تجربه ناموفق آن در حال حاضر در پارک علم و فناوری دانشگاه وجود دارد و تقریبا کسی رغبت ندارد طرح خود را در آنجا عملیاتی کند.

وی در ادامه گفت: ای کاش مسئولان دانشگاه تهران به صورت پایلوت ابتدا مشکلات و موانع پارک را رفع کنند و بعد دست به اقدامی در این سطح گسترده بزنند. اگر مسئولان وقت شخصا متعهد می شوند که این طرح دانشگاه را کارآفرین و مولد می کند، ما هم استقبال می کنیم. منتها سوابق کارآفرینی در دانشگاه نشان داده که دانشجوهای ایده پرداز نمی توانند به این روند اعتماد کنند.

گفتنی است در لایحه بودجه سال 98 پیشنهاد شده است، هزار میلیارد تومان از بودجه وزارت راه و شهرسازی به طرح توسعه دانشگاه تهران اختصاص داده شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top