تاریخ انتشار: جمعه 1397/12/10 - 13:50
کد خبر: 303952

نگاه به دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

از اعتراض به نبود امنیت تا شهریه‌های دانشجویی

از اعتراض به نبود امنیت تا شهریه‌های دانشجویی

هفته ای که گذشت از اعتراضات دانشجویان در مورد خوابگاه، پیرامون خوابگاه تا موضع گیری تشکل های دانشجویی پیرامون FATF را در برداشت. امنیت در اطراف دانشگاه شریف، اعتراض به شهریه های دانشجویان شبانه و دستگیری دو دانشجوی خارجی از جمله این خبرها بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته ای که گذشت از اعتراضات دانشجویان در مورد خوابگاه، پیرامون خوابگاه تا موضع گیری تشکل های دانشجویی پیرامون FATF را در برداشت. امنیت در اطراف دانشگاه شریف، اعتراض به شهریه های دانشجویان شبانه و دستگیری دو دانشجوی خارجی از جمله این خبرها بود.

دانشگاه شریف و امنیت(1)
شنبه این هفته، جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف در نامه ای خطاب به ریاست این دانشگاه خواستار رسیدگی به وضعیت امنیت در اطراف این دانشگاه شدند که به معذلی برای دانشجویان تبدیل شده است. دانشجویان در این نامه نوشتند: «آیا اگر حادثه ای غیرقابل جبران برای دانشجویی اتفاق بیفتد کمبود بودجه و کمبود نیرو توجیه قابل قبولیست؟ بی شک ما دانشجویان دانشگاه شریف حضرتعالی را مسئول پیگیری و حل این معضل می دانیم و دانشگاه حق ندارد با توجیه کمبود نیرو یا کمبود بودجه یا کمبود اختیارات از خود سلب مسئولیت کند! »

بیشتر بخوانید// دانشجویان دانشگاه شریف: امنیت نداریم!

در همایشی در دانشگاه تهران: هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی به غرب امتیاز نداده است
روز شنبه  دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز میزبان حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش بررسی شعارزدگی انقلاب با عنوان «شعار و شوآف» بود. پورازغدی در این مراسم با بررسی دولت های مختلف و شعارهای آنان نگاه هم به دولت فعلی انداخت و گفت:اما با این وجود عدول از شعار‌های انقلاب در این دوره کم کم با این توجیه که باید حرف‌ها را رقیق‌تر کنیم تا نظام سرمایه داری جهانی با ما راه بیاید اتفاق افتاد؛ بنابراین معتقدم هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی به غرب امتیاز نداده به گونه‌ای که سه چهارم قرارداد‌هایی که از اول انقلاب تا الان منعقد شده مربوط به دوره روحانی است که همه با حق تحفظ است اگر چه آن‌ها می‌گویند حق تحفظ به درد خودتان می‌خورد.

بیشتر بخوانید// شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعطیل کرده‌اند

اعتراض دانشجویان دانشگاه ارومیه
جمعی از دانشجویان ارشد دوره شبانه دانشگاه ارومیه در ابتدای هفته با تجمع در این دانشگاه نسبت به شهریه این دانشگاه اعتراض و طی نامه ای خواستار اصلاح و کاهش شهریه ها شدند.

بیشتر بخوانید// تحصن دانشجویان ارشد در دانشگاه ارومیه +عکس

تسهیلات برای دانشجویان دانشگاه آزاد
روز دوشنبه این هفته خبری پیرامون اعطای تسهیلات غرض الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد. طبق دستورالعمل منتشر شده دانشجویانی که تمابل داشته باشند تا از این تسهیلات استفاده نمایند  باید از تاریخ 1397/12/11 لغایت 1397/12/22 جهت ثبت نام در سامانه ساجد به نشانی https://sajed.iau.ir بخش صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید// تسهیلات قرض الحسنه برای دانشجویان دانشگاه آزاد

دستگیری 2 دانشجوی خارجی
خبر دستگیری دو دانشجوی خارجی دانشگاه تهران نیز توانست در فضای مجازی نظر مخاطبان را جلب کند. دو دانشجوی خارجی دانشگاه تهران که قصد تبدیل 2هزار دلار به ریال را داشتند، به خاطر آنکه مظنون به اخلال در بازار شناخته شدند توسط پلیس دستگیرمی شوند، که البته پس از چند روز آزاد شدند.

بیشتر بخوانید//۲ دانشجوی خارجی دانشگاه تهران آزاد شدند

 نشست «بررسی طرح افزایش حداقل سن ازدواج»
میزگرد بررسی طرح افزایش حداقل سن ازدواج با عنوان «کودک همسری یا کودک انگاری» روز دوشنبه و به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور پدرام کاویان، پژوهش‌گر و جامعه‌شناس و فاطمه جعفری‌سراج، مدرس دانشگاه برگزار شد. در این مراسم جعفری سراج گفت: «به‌ناچار با وضع این قانون مجازات نیز باید برای آن تعیین شود که با کالبدشکافی این بحث که سن ۱۸ سالگی مرز این موضوع تعریف‌شده است، اگر این طرح برگرفته از اسناد باشد که در کنوانسیون حقوق کودک و برگرفته از حقوق بشر است، سن زیر ۱۸ سال را سن کودکی می‌داند درحالی‌که  در ماده۱ این کنوانسیون اشاره‌شده است که مگر در کشو‌رهایی که زیر ۱۸ سال بلوغ داشته باشند و این در حالی است که‌موج سواران بر این طرح به این نکته اصلاً توجه ندارند.»

بیشتر بخوانید// کاویان: قسمتی از جامعه با سبک زندگی مدرن همتراز نیست


سخنان جسورانه دانشجوی دانشگاه تهران در مقابل آخوندی
روز سه شنبه ویدیویی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی در همایش « اخلاق عمومی در پرتو اندیشه ایرانشهری و مدرن» مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفت. این دانشجو در این برنامه در مقابل آخوندی با مخاطب قرار دادان او گفت: «جناب آقای آخوندی ای کاش توضیح می‌دادید که در مدت وزارتتان چه اقداماتی انجام دادید که جوانان و مستضعفان مسکنی برای شروع زندگی داشته باشند؟ چه اقداماتی انجام دادید که قیمت های مسکن اینگونه افزایش پیدا نکنند؟ چه اقداماتی انجام دادید که به منازل خالی از سکنه رسیدگی شود؟»

ببینید// سخنان جسورانه دانشجوی دانشگاه تهران در مقابل آخوندی

ادامه اعتراضات دانشجویان دانشگاه شریف
اعتراضات دانشجویان دانشگاه شریف پیرامون عدم امنیت در اطراف این دانشگاه که از چند روز قبل شروع شده بود ادامه پیدا کرد و در نامه ای که به امضای 2400 نفر از دانشجویان این دانشگاه رسیده بود خطاب به رئیس دانشگاه نوشته شد: «در سیستم مدیریت کشور ما رسم است که ابتدا فاجعه ای رخ دهد و بعد برای آن چاره ای اندیشیده شود. هنوز زمان زیادی از فاجعه ی واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات نگذشته است که بی مسئولیتی و اهمال کاری مسئولان موجب کشته شدن دانشجویان شد و بعد از آن مسئولان دانشگاه علوم تحقیقات در صدد اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری برآمدند.»

بیشتر بخوانید // نامه بیش از ۲۴۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

این اعتراضات ادامه پیدا کرد و شب سه شنبه نیز تجمعی در خوابگاه های دانشگاه شریف برگزار گردید.

ببینید// تجمع شبانه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی شریف

FATF و مخالفت تشکل های دانشجویی
روز چهارشنبه نیز میزگردی با عنوان «جنبش دانشجویی و نه به FATF» با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی،  میلاد چهاردولی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، محمدحسین صبوری دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی و سیدعلی صالح‌پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار گردید که در نهایت همه ی این تشکل ها در مقابل FATF موضع گیری کردند و ترجیح دادند که دولت توانمندی های داخلی خود را تقویت کند.

بیشتر بخوانید//صبوری: نباید تجربه برجام را تکرار کرد/ چاردولی: مسئولان در برابر تصمیمات پاسخگو باشند/مرادی: دولت راهکاری برای حل مشکلات ندارد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top