تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/11 - 15:02
کد خبر: 304076

وزیر علوم خبر داد؛

حمایت از ورزش دانشگاهی در اولویت سازمان امور دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان بخشی از توان خود را برای حمایت از ورزش‌های دانشگاهی گذاشته‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم در نهمین مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که امروز (شنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به ضرورت تداوم تلاش‌های موثر به منظور کشف استعداد‌های دانشجویان در امر ورزش و تقویت فضای شور و نشاط و شادابی در میان دانشجویان و دانشگاهیان، شناخت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها را در کنار فعالیت‌های فدراسیون و نهاد‌های مرتبط مانند کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بسیار موثر توصیف کرد.

غلامی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی را بر اساس قانون وزارت علوم تحقیقات و فناوری نهادی مهم و اثرگذار برشمرد و گفت: این فدراسیون جهت کمک به انجام وظایف تربیتی مجموعه دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند و لذا این مجمع از جایگاه مهمی برخوردار است.

وزیر علوم افزود: نگاه به اهداف فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد که این فدراسیون یک بازوی مهم کنار وزارت علوم و دانشگاه‌ها به حساب می‌آید که به سلامت جسمی و روحی دانشگاهیان و آموزش‌های لازم برای حضور آنان در جامعه و تربیت اجتماعی افراد و در بخش ارتباطات بین‌المللی در توسعه روابط و صلح و صمیمیت میان دانشگاه‌های جهان، جایگاه و نقش مهمی برعهده دارد.

وی با تاکید مجدد بر ظرفیت‌های بخش دانشگاهی در امر ورزش اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان بخشی از توان خود را برای حمایت از ورزش‌های دانشگاهی گذاشته‌اند که البته باید در تامین منابع مالی و هماهنگی و هم‌افزایی برای زمان تنظیم بودجه هماهنگی‌های بیشتری صورت پذیرد و در این راه از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و ظرفیت‌های دانشگاهی کمک گرفت، زیرا که هر چه توان این فدراسیون افزایش یابد و فعالیت‌ها توسعه پیدا کند نتیجه آن در فعال‌سازی و شکوفاسازی دانشجویان مشهودتر خواهد بود.

غلامی ادامه داد: تشکیل شورای عالی ورزش با طرح این موضوع در جلساتی با حضور وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایده خوبی است که با هماهنگی‌های قوی‌تر این مجموعه‌ها چنین شورایی می‌تواند نقش کاربردی داشته باشد.

وزیر علوم فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی را به عنوان بخش مهمی از بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: من هم از باب تشکیل جلسات این مجمع و کمک به انجام وظایف در خدمت شما دوستان هستم و از هیچ تلاش و کوششی برای تقویت و پشتیبانی از این فدراسیون کوتاهی نخواهیم داشت و امیدوارم در سال آینده با وجود کمبود‌های مالی با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با هم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها بتوانیم گام‌های خوبی را در این مسیر برداریم.

در این نشست محمدرضا دهخدا نیز گزارشی از عملکرد یک ساله فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ارائه کرد.

همچنین دراین مجمع، تقویم و بودجه فعالیت‌های سال ۱۳۹۸ فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، آیین‌نامه تشکیل انجمن‌های ورزشی فدراسیون، اصلاحیه آیین‌نامه هیئت ورزشی استانی مراکز آموزش عالی، آیین‌نامه حق‌التعلیم مربیان ورزشی و دستورالعمل پرداخت حق‌الزحمه کادر فنی و اجرایی جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بررسی و به تأیید اعضا رسید.

در نهمین مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک، دکتر محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، رؤسای هیئت‌های ورزش‌های دانشگاهی استانی سراسر کشور و اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون نیز حضور داشتند.

در بخش دیگری از این نشست، با اهدای لوح تقدیر از رؤسای هیئت‌های ورزش دانشگاهی استانی برتر نیز قدردانی و تجلیل شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top