تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/11 - 15:42
کد خبر: 304077

آغاز ماموریت بارسلونا؛

برنالئو؛ استادیومی که متعلق به لیونل مسی است!

برنالئو؛ استادیومی که متعلق به لیونل مسی است!

بار اصلی بارسلونا در فصل جاری روی دوش مسی بوده و این به طور آشکار باعث خستگی وی در این مقطع فصل شده است. به جز او، مارک آندره تراشتگن نیز تقریبا در همه بازی ها عکس العمل های فوق العاده ای داشته و اینکه بازیکنی مانند یوردی آلبا، دومین عنصر هجومی موفق بارسا بعد از مسی به حساب می آید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پیروزی در ال کلاسیکوی امشب در برنابئو را می توان به منزله قطعیت تقریبی قهرمانی بارسلونا در لالیگا دانست و برای حصول این امر، لیونل مسی باید بازیکن متفاوتی نسبت به ال کلاسیکوی قبلی باشد.

ستاره آرژانتینی در سالهای 2009 و 2015 نقش مهمی در سه گانه های تاریخی بلوگرانا ایفا کرد، اما تکرار این شاهکار در فصل جاری بزرگترین دستاورد وی خواهد بود. بارسلونا تنها باشگاه تاریخ اروپاست که دو بار به این مهم دست یافته و تکرار آن در فصل جاری می تواند نام مسی و همبازیانش را در تاریخ ثبت کند.

رئال مادرید در سالهای اخیر سه بار متوالی فاتح لیگ قهرمانان شده و بارسا تنها یک راه برای تحت تاثیر قرار دادن دستاوردهای بزرگ حریف دارند. کاپیتان بارسلونا در ابتدای فصل نیز اعلام کرد علیرغم کسب دو گانه داخلی فصل قبل، آنها برای تکمیل موفقیت خود نیاز به فتح لیگ قهرمانان دارند و این فصل مهم ترین هدف آنها جلوس بر بام اروپا خواهد بود.

در سه ال کلاسیکوی فصل جاری، مسی در یکی غایب بود و در دو بازی دیگر همانند جدال چهارشنبه شب، نتوانست انتظارات را به شکل کامل فراهم کند که البته این روند دو دلیل داشته است؛ یارگیری فشرده حریف و البته استفاده از چاشنی خشونت.

ویسنته دلبوسکه، سرمربی سابق رئال مادرید، در توضیح اینکه چرا ستاره آرژانتینی را بالاتر از کریستیانو رونالدو می داند در گذشته گفت: "مسی تقریبا همیشه خوب بازی می کند. بازیکنانی وجود دارند که هرگز اشتباهی انجام نمی دهند و ثبات فوق العاده ای دارند."

در تاریخ ال کلاسیکو مسی با 26 گل و 14 پاس گل بی رقیب است اما در دیدار چهارشنبه شب او نمایشی در حد انتظارات نداشت و نشریه آ.اس برای او لقب "بازیکن نامرئی" را برگزید.

مارکو ماتراتزی، مدافع سابق اینتر نیز در سال 2015 در مورد مسی گفت: "برای مهار او ابتدا شما باید دعا کرده و در ادامه روی مسی خطا کنید."

البته چنین رویکردی همیشه چاره ساز نیست. در ال کلاسیکوی سال 2017 درگیری کاسمیرو با او باعث شد دهان مسی پر از خون شود اما ستاره 31 ساله در ثانیه های پایانی با یک ضربه تماشایی دروازه رئال مادرید را در برنابئو باز کرد.

بار اصلی بارسلونا در فصل جاری روی دوش مسی بوده و این به طور آشکار باعث خستگی وی در این مقطع فصل شده است. به جز او، مارک آندره تراشتگن نیز تقریبا در همه بازی ها عکس العمل های فوق العاده ای داشته و اینکه بازیکنی مانند یوردی آلبا، دومین عنصر هجومی موفق بارسا بعد از مسی به حساب می آید، بیانگر عدم ثبات ستاره هایی چون لوییس سوارز، عثمان دمبله و فیلیپ کوتینیو بوده است.

سانی اندرسون، مهاجم سابق بارسلونا در این رابطه گفت: "بارسلونا کیفیت و توانایی بازی کردن بدون مسی را دارد. والورده باید سعی کند از مسی بیشترین بهره را ببرد زیرا او تنها بازیکن جهان بوده که قادر به تصمیم گیری در مورد بازی کردن خودش است."

بارسا در این فصل 100 گل زده است که مسی با به ثمر رساندن 33 گل و ارسال 15 پاس گل، تقریبا در نیمی از آن تاثیر مستقیم داشته است؛ همچنین در مقطع فعلی به نظر لوییس سوارز افت خود را فراموش کرده و به اوج بازگشته است. مسی همیشه در برنابئو عملکرد فوق العاده ای داشته و هواداران بارسلونا به طعنه لقب "برنالئو" را به خانه رقیب دیرینه داده اند.

بارسا هفت امتیاز از اتلتیکو مادرید در لالیگا بیشتر داشته،  فینال کوپا دل ری را برابر والنسیا برگزار خواهد کرد و در لیگ قهرمانان نیز شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد دارد. بازی امشب برابر رئال مادرید دشوارترین دیدار دور از خانه بارسا در دو ماه آتی خواهد بود و مقطع دشوار فصل از امشب آغاز خواهد شد؛ مسی و همبازیانش به دنبال سومین سه گانه هستند و در این مسیر، شاید تنها خستگی مهم ترین مانع تیم والورده باشد.

منبع: سایت گل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top