تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/12 - 10:44
کد خبر: 304203

طی بیانیه ای عنوان شد؛

اعلام آمادگی کانون دانشگاهیان جهت کمک به دولت در عرصه‌های مختلف

کانون دانشگاهیان اعلام کرد: این کانون به عنوان بزرگترین تشکل اعضای هیئت علمی و اساتید کشور آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن توانمندی های اساتید دانشگاه جهت کمک به دولت در عرصه‌های مختلف اعلام می‌دارد و از روندهای موجود به صراحت گلایه می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این کانون به عنوان بزرگترین تشکل اعضای هیئت علمی و اساتید کشور آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن توانمندی های اساتید دانشگاه جهت کمک به دولت در عرصه‌های مختلف اعلام می دارد و از روندهای موجود که سختی و معیشت به تنگ آمده را برای اقشار پرصبر و استقامت ملت ایران حادث کرده است به صراحت گلایه می نماید و تحرک بیشتر دولت را طلب می کند. ما این نحوه اداره روزمره کشور و ناکارآمدی های دولت را در بخش اجرایی به چالش می کشیم و از زبان آحاد ملت به تداوم چنین روندی اعتراض می‌کنیم.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ : تُعِزُّ بِهَا الاْسْلامَ وَاَهْلَهُ

ملت غیور و استوار ایران با ثبات قدم خود هر روز بیش از پیش به سوی قله های پیشرفت و تعالی اسلامی حرکت پرشتاب خود را ادامه می‌دهند، حضور پرشور آنان که واقعاً دیدنی و تماشایی بود در همین چند روز پیش در واقعه تاریخی و دشمن شکن ۲۲ بهمن متجلی شد و بار دیگر ثابت کرد که مردم ایران پای آرمان های انقلاب اسلامی همه جانبه و جانانه ایستاده اند و گوش به فرمان امام و مقتدای خود هیچگاه راه اصیل اسلام ناب محمدی(ص)را گم نخواهند کرد و مرعوب زیاده گویی های دشمنان و فشارها و سنگ اندازی های آنان نخواهند شد.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان بزرگترین تشکل اعضای هیئت علمی و اساتید کشور که مجوز قانونی برای فعالیت های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی دارد به عنوان بخشی از این دریای پرگوهر امت اسلامی افتخار می‌کند که در این برهه حساس با اقتدا به حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) آرمان های مندرج در قانون اساسی که خونبهای شهیدان است را دنبال می کند و تحقق آنها را سرلوحه و البته رسالت و وظیفه خویش می‌داند. امروز نظام مردم سالاری دینی نه تنها در داخل کشور مظاهر استبداد و جریان سلطه بیگانه را زدوده است، بلکه الهام بخش ملل و جریانات فکری و فرهنگی و سیاسی در منطقه خاورمیانه حتی فراتر از آن در اقصی نقاط عالم شده است، اینک عطر خوش اسلام و رویکرد ظلم ستیز و عدالت گستر آن در بسیاری از کشورها فضا را برای نظام سلطه و آمریکای جهانخوار تنگ کرده است و طلیعه این پیروزی با کوتاه کردن دست آمریکا در منطقه به خوبی نمایان شده است.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران که با هوشمندی و درایت رهبر فرزانه و آگاه به زمان، به رشته تحریر درآمده است چراغ راه ملت ایران از جمله فرمانده هان، افسران و متولیان جنگ نرم در دانشگاه هاست.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در جلسه نهم اسفند ۱۳۹۷ که با حضور صدها نفر از اساتید برجسته کشور در محل دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد ضمن اعلام آمادگی برای تحقق منویات رهبر هوشمند، خبیر و فرزانه انقلاب اسلامی بر این نکات تاکید می نماید:

1. ما دانشگاهیان کشور مقهور تندی سخنان و فشارهای نظام سلطه نخواهیم شد و از دولت و همه ارکان نظام نیز خواستار ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آمریکای قلدر و جماعت پرحماقت حاکم بر آن نظام مستکبر هستیم و اتکاء به درون و باور به توانمندی‌های داخلی و قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق را راه حل مشکلات موجود و آینده کشور می دانیم و اعتماد به اندیشمندان و صاحبان علم و تجربه و تخصص و فضیلت را راهکاری سریع برای تحقق سامان افزونتر بدنه اجرایی کشور می‌دانیم و به دولت دوازدهم توصیه اکید داریم که از این ظرفیت های عظیم کشور عالمانه و پرشتاب بهره بگیرد.

2. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن توانمندی های اساتید دانشگاه جهت کمک به دولت در عرصه های مختلف اعلام می دارد و از روندهای موجود که سختی و معیشت به تنگ آمده را برای اقشار پرصبر و استقامت ملت ایران حادث کرده است به صراحت گلایه می نماید و تحرک بیشتر دولت را طلب می کند. ما این نحوه اداره روزمره کشور و ناکارآمدی های دولت را در بخش اجرایی به چالش می کشیم و از زبان آحاد ملت به تداوم چنین روندی اعتراض می‌کنیم.

3. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن پافشاری بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، تلاش دامنه دار و برنامه ریزی دقیق دولت برای عملیاتی نمودن همه جانبه آن را برای چندمین بار تقاضا می کند.

4. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که متواضعانه در سال‌های گذشته در آغاز و ایجاد رستاخیز علمی کشور و سرعت بخشیدن به آن سهیم بوده است وظیفه دارد تا توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران را با جدیت دنبال کند تا عقب ماندگی شرم آور علمی در دوران پهلوی ها و قاجار با شتاب لازم جبران شود و ایران اسلامی را مجددا به کاروان شتابان علم برساند و نقش پیشرو و الهام بخش خود را در جهان اسلام بار دیگر متجلی سازد؛ این تشکل عظیم دانشگاهی که در تمام استان‌های کشور فعالیت قانونی دارد در این جهت و برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد و دستیابی به مظاهر عزت ملی و تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی  و جلوگیری از رسوخ سبک زندگی غربی که دشمنان، تلاش در ترویج آن دارند آمادگی خود را برای همکاری با مراکز علمی، تحقیقاتی در حوزه‌های علمیه کشور و نیز دستگاه‌ها و نهادهای متولی و اجرایی اعلام می دارد و بار دیگر بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید و پافشاری می‌کند.

5. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به اعضای خود در سراسر کشور توصیه می نماید که از نقش جوانان و ضرورت تربیت آنان متناسب با معیارهای اسلامی و در تراز انقلاب اسلامی غافل نشوند و این نسل آگاه و رو به رشد را برای مسئولیت پذیری آینده نظام اسلامی هر روز بیش از پیش آماده تر نمایند.

6. جامعه باید همواره برای مقابله با انواع تهاجمات و فتنه های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشد و نهادهای فرهنگی و رسانه ای بویژه صدا و سیما باید نسبت به ایجاد هر چه بیشتر بصیرت در جامعه به رسالت تاریخی خود عمل نماید، کانون دانشگاهیان از رسانه ملی توقع دارد که از ظرفیت وسیع کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سطح ملی و استانی به نحو شایسته بهره گیرد.

7. از قوه قضاییه برخورد قاطع تر با مظاهر فساد و تلاش افزون‌تر برای اجرای صحیح و کامل سیاست‌های کلی ابلاغی در خصوص قوه قضاییه را توقع داریم و تاکید می‌کنیم تا تحول در قوه قضاییه به عنوان فرمان رهبری و مطالبه نیروهای انقلاب را با جدیت افزون‌تر دنبال نماید و انتظار آن است که در دوره جدید مدیریتی، زمینه حضور افزونتر نیروهای انقلابی، مومن و توانمند به ویژه اساتید انقلابی فراهم آید و به خصوص در معرفی اعضای حقوقدان شورای نگهبان از حقوقدانان تراز انقلاب بهره گرفته شود و استفاده از اساتید متعهد دانشگاه در قوه قضاییه نهادینه شود.

8. از قوه قضاییه توقع داریم در خصوص نقض حقوق بشر در جای جای جهان بویژه جهان اسلام به نحو شایسته واکنش نشان دهد و با بهره گیری از اساتید متخصص و متعهد دانشگاهی با ایجاد ساختارهای لازم به صورت فعال عمل نماید و رویکردهای انفعالی گذشته تصحیح شود.

9. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی پذیرش هر نوع تعهدی به بیگانگان که موجب تسلط آنان بر کشور شود را اقدامی غیر اسلامی می داند و تجربه ناکارآمد برجام را دلیلی واضح برای مخالفت با کنوانسیون پالرمو، FATF و CFT و نظایر آن می داند و از نهادهای تصمیم‌گیرنده هم تقاضا می نماید نسبت به عدم پذیرش آنها از خود جدیت نشان دهند و بدانند که این اقدام آنان مورد حمایت همه جانبه مردم انقلابی ایران و نخبگان و دانشگاهیان کشور خواهد بود.

10. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز توقع داریم و مطالبه می‌کنیم سیاست های ابلاغ شده و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را به سرعت مورد توجه جدی تر قرار دهند و نسبت به تصویب قوانینی که ریل گذاری مفید برای تحقق این دیدگاهها را فراهم آورد اقدام نمایند و در بودجه‌های سنواتی به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top