تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/12 - 22:30
کد خبر: 304265

نبایدهای گوشی‌های 5G

نبایدهای گوشی‌های 5G

کارشناسان خطاب به کاربران و علاقمندان به محصولات تکنولوژی، توصیه کرده‌اند که به دلایل متعددی فعلا باید در خریداری گوشی هوشمند مجهز به شبکه 5G دست نگه دارند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت 5G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

بر اساس گزارش وب سایت سی نت، اما حالا به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و ارتباطات خطاب به کاربرانشان اعلام کرده‌اند با وجود اینکه شرکت‌های تولیدکننده موبایل این روزها به شدت بر روی تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری شبکه اینترنت 5G تمرکز کرده‌اند، کاربران فعلاً برای خریداری این محصولات دست نگه دارند و بالافاصله بعد از رونمایی نخستین گوشی هوشمند مجهز به این فناوری به خریداری و تهیه آن اقدام نکنند.

این کارشناسان در این گزارش به دلایل متعددی که کاربران نباید فعلاً به خریداری و استفاده از گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری شبکه 5G اقدام کنند، می‌پردازند.

پوشش دهی و آنتن دهی ضعیف در بیشتر مناطق
یکی از مهم‌ترین دلایلی که این کارشناسان برای عدم خریداری و استفاده از گوشی‌های هوشمندی که از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کنند، عنوان کرده‌اند می‌توان به پوشش دهی و آنتن دهی ضعیف در بیشتر مناطق شهرها و کشورهای مختلف، اشاره کرد چراکه پیش بینی می‌شود در سالهای اولیه راه اندازی شبکه 5G این مساله یکی از بزرگترین مشکلات و چالش‌های این شبکه به شمار خواهد رفت.

گران قیمت بودن گوشی و محصولات مجهز به فناوری شبکه 5G
یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کرد، گران قیمت بودن نخستین محصولات و گوشی‌های هوشمندی است که از این فناوری شبکه پشتیبانی می‌کنند. به گفته این تحلیلگران، کاربران و علاقمندان همچنان برای آنکه پول و هزینه هنگفتی را صرف خریداری و بهره مندی از این گونه محصولات نکنند، باید منتظر بمانند تا این شبکه نیز همچون نسل‌های پیشین آن فراگیر شود و بعد از آنکه از معرفی و عرضه نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G توسط غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل زمان مناسبی گذشت، به خریداری آن اقدام کنند. در این صورت آنها قادر خواهند بود پول و سرمایه قابل توجهی را صرفه جویی کنند.

محدودیت در انتخاب اپراتور مخابراتی
یکی دیگر از این دلایلی که توسط کارشناسان برشمرده شده است، محدودیت در انتخاب اپراتورهای مخابراتی است چراکه هم اکنون همه شرکت‌ها و اپراتورهای مخابراتی ارائه دهنده سرویس‌های مبتنی بر شبکه اینترنت 5G نیستند و تنها برخی از آنها با همکاری بعضی شرکت‌های معروف و بزرگ همچون هواوی و اریکسون درحال توسعه زیرساخت‌های مربوط به آن و راه اندازی این شبکه جدید هستند.

عدم استفاده از شبکه پرسرعت 5G بر روی گوشی همراه
یکی دیگر از توصیه‌هایی که کارشناسان عنوان کرده‌اند، آن است که شبکه اینترنت پرسرعت 5G علی رغم تصور عموم مردم و کاربران، کاربرد چندان زیادی برای گوشی‌های هوشمند نخواهد داشت بلکه سرعت بسیار بالای آن بیشتر برای سرویس و شبکه‌های پخش و استریم آنلاین فیلم و سریال همچون نتفلیکس قابل کاربرد و استفاده است که بیشتر در سایر محصولات و گجت های هوشمند خانگی همچون تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌شود.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

شورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تهران رکورددار چند قلوزایی
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top