تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/12/13 - 14:00
کد خبر: 304377

غلامی در اختتامیه جشنواره خوارزمی:

علوم کاربردی حوزه مورد توجه جشنواره خوارزمی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جشنواره خوارزمی توجه ویژه‌ای به علوم کاربردی دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم این پیام را برسانیم که نیرو‌های انسانی دانشمند سرمایه‌های بنیادی کشور هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره بین المللی خوارزمی که هم اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: جشنواره خوارزمی یکی از جشنواره‌های پرسابقه در ایران است و بیش از سی سال برگزاری آن نشان می‌دهد که توانسته جایگاه خود را بین فناوران و محققان حفظ کند و مورد اقبال و استقبال قرار گیرد.

غلامی ادامه داد: ارزیابی‌های بعد از برگزاری دوره‌های مختلف جشنواره نشان می‌دهد که جشنواره بین المللی خوارزمی توانسته اثرگذار واقع شود؛ لذا امیدواریم چنین جشنواره‌هایی در سال‌های آتی همچنان با قوت ادامه پیدا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: معرفی محققان و صاحبان دانش به صورت نمادین است؛ کمااینکه در کشورمان تعداد زیادی از محققان و صاحبان فناوری‌های نوین و دانش پژوهان جوان را داریم و جشنواره‌هایی همچون خوارزمی به صورت نمادین گروهی از این افراد را معرفی می‌کند تا بتوانیم قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

وی حضور دانشمندان غیرایرانی را در جشنواره خوارزمی فرصت مغتنم دانست و عنوان کرد: با حضور این دانشمندان می‌توانیم ارتباطات علمی بین المللی خود را توسعه دهیم؛ در حقیقت بدون همکاری بین المللی حرکت در حوزه‌های علمی نمی‌تواند به صورت کامل و جامع صورت گیرد.

به گفته غلامی ایجاد ارتباطات علمی به سود محققان ایرانی است تا از دیدگاه‌های موجود در جهان بهره بگیرند؛ همچنین ظرفیت‌های علمی کشور به جهانیان معرفی شود.

وزیر علوم با بیان اینکه جشنواره خوارزمی توجه ویژه‌ای به علوم کاربردی است، ادامه داد: منظور از علوم کاربردی ارائه فناوری‌هایی است که بتواند مسائل و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف کشور از جمله سلامت، غذا، کشاورزی، صنعت و ... حل کند.

غلامی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته حرکت‌های موثر و مفید دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی را به سمت تبدیل دانش به فناوری شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: در کنار تمامی توفیقات خروج مجموعه‌های جدیدی از شرکت‌های جوان مبتنی بر دانش روز و فناوری‌های جدید و همچنین ظهور استارتاپ‌ها که به تدریج در حال شکل گیری هستند امید قوی را برای ادامه راه و پیشرفت کشور به وجود آورده است.

وزیر علوم با بیان اینکه اساتید دانشگاهی ما در حوزه‌های علم و تولید علم بسیار خوش درخشیده اند، گفت: رویکرد‌های جدید باید به سمت تربیت دانشجویان خودباور، خوداتکا و دارای اعتماد به نفس در حوزه عمل سوق داده شود.

غلامی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید علاوه بر آنکه روی پای خود بایستند و شغلی را ایجاد کنند، باید بتوانند با دانش و فناوری‌هایی که آموخته اند، برای دیگر فارغ التحصیلان شغل ایجاد کنند.

وزیر علوم در پایان بیان کرد: امیدواریم با تقدیر و تشکر و معرفی و قدرشناسی از صاحبان دانش و فناوری این پیام را برسانیم که نیرو‌های انسانی دانشمند و متفکر ظرفیت‌های اصلی و سرمایه‌های بنیادی کشور هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top