تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/14 - 00:47
کد خبر: 304418

ادامه واکنش مسئولان یمنی به اظهارات وزیر خارجه انگلیس

معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هیأت یمنی با انتقاد از مواضع «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس، سازمان ملل را به سوگیری در روند اجرای توافق سوئد متهم کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سفر «جرمی هانت» به عدن در روز گذشته (یکشنبه) و پیش از آن بیان سخنانی علیه جنبش انصارالله، تا کنون واکنش تعدادی از مقامات یمنی را برانگیخته است.

«جرمی هانت» روز شنبه در دیدار با «عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی در امور خارجه، از نیروهای یمنی خواست تا از الحدیده خارج شوند. او روز یکشنبه نیز به عدن رفت و با «معین عبد الملک» نخست‌وزیر و تعدادی از مسئولان دولت مستعفی «منصور هادی» دیدار کرد.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن در این خصوص به شبکه المسیره گفت که سخنان وزیر خارجه انگلیس همواره موجب آزرده خاطری مردم یمن شده است و انگلیس نقش فعالی در حمایت از متجاوزان و محاصره یمن دارد.

او تأکید کرد که توافق استوکهلم سوئد بسیار روشن است و این طرف مقابل است که تلاش می‌کند بندهای آن را هر آن طور که می‌خواهد تفسیر کند.

العزی همچنین خبر داد که دولت نجات ملی یمن تا کنون هشت نامه به سازمان ملل ارسال و تأکید کرده است که حاضر است اجرای توافق الحدیده را به صورت یکطرفه آغاز کند.

در این خصوص «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد هیأت صنعاء نیز که روز جمعه با «جرمی هانت» در مسقط دیدار کرده بود به پایگاه انصارالله گفت که کشورهای متجاوز به یمن که «انگلیس از اصلی‌ترین اعضای آن است» با اجرایی شدن توافق استکهلم مخالف هستند.

او در خصوص کمیته سازمان ملل در خصوص هماهنگی و عقب‌نشینی نیروها از الحدیده، گفت که این کمیته همان‌طور که تا کنون مشخص شده دستورات را از کشورهای متجاوز به یمن می‌گیرند.

عبدالسلام همچنین گفت که در متن توافق استکهلم، هیچ اشاره‌ای به حضور طرف‌های بی طرف در الحدیده و دیگر مناطق نشده است و پذیرش نقش نظارتی سازمان ملل از سوی دولت نجات ملی با هدف از بین بردن بهانه‌ها بوده است.

مذاکره کننده ارشد هیأت صنعاء تأکید کرد: «فرار سازمان ملل برای اجرای توافق سوئد، حتی به صورت یکطرفه [از سوی ما] حقیقت روشنی را بیان می‌کند و آن اینکه سازمان ملل در راستای حل و فصل بحران اقدام نمی‌کند.»

هیأت عازم از صنعاء و هیأت ریاض در تاریخ ۲۲ آذر ماه گذشته در استوکهلم سوئد پس از یک هفته مذاکره، بر سر عقب‌نشینی نیروهای دو طرف از الحدیده و پایان درگیری‌ها در این استان به توافق رسیدند اما هنوز هیچ تضمینی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top