تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/14 - 15:31
کد خبر: 304532

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ماده ۳ آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی اصلاح شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه اعمال شده در ماده 3 آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی، امتیاز همکاری استادان با صنعت و ثبت اختراع برای ارتقاء مرتبه علمی، افزایش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، منصور غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا درباره اصلاح یک بند از آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، گفت: آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و هر نوع تغییر اساسی و اصلی باید در این شورا بررسی شود که راه طولانی را باید طی کند.

وی در مورد اعمال برخی اصلاحات در یکی از ماده های این آیین نامه نیز، اظهار کرد: در ماده سه این آیین نامه که به پژوهش و فناوری اختصاص دارد، استاد می تواند برای ارتقاء مرتبه علمی از طرح پژوهشی، ثبت اختراع یا همکاری با صنعت استفاده کند.

غلامی در مورد افزایش امتیازات این بخش برای ارتقاء مرتبه استادان، تصریح کرد: این آیین نامه در گذشته برای ارتقاء استاد تمرکز روی مقاله داشت و 25 امتیاز ارتقاء از مقاله به دست می آمد. اما با اصلاحات انجام شده، 50 درصد امتیاز ماده سه از طریق طرح ها و همکاری های استاد با صنعت به دست می آید.

وزیر علوم در مورد مزایای اصلاح ماده سه آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی، افزود: این اصلاحیه به ارتقاء استادانی که در مقابل مقاله کمتر، همکاری بیشتر با صنعت و اختراعات مضاعفی دارند، کمک می کند.

این مسئول در مورد نحوه گنجاندن اصلاحیه یاد شده در آیین نامه یاد شده، خاطرنشان کرد: این اصلاحیه نیاز به طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد و هیأت ممیزه دانشگاه ها آن را به عنوان یک توضیح اجرایی، تصویب و اجرا می کنند.

غلامی تاکید کرد: ورود به اصلاح آیین نامه ارتقاء به معنای اصلاح خود آیین نامه است که به نظر می آید پیگیری اصلاح آن در طولانی مدت به نتیجه نمی رسد و باید از توان همین آیین نامه استفاده کرد.

یادآور می شود، در ماده سه پژوهش و فناوری آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی که سال 95 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، امده است: مجموعه ای از فعالیت های عضو هیأت علمی است که ضمن هدفمند بودن، قابلیت کشف و توسعه حقایق و به کارگیری یافته های علمی را دارد و با هدف رفع نیاز جامعه، توسعه مرزهای دانش و بسط فناوری های برخوردار از اولویت، در کشور است.

این ماده در 16 بند برای ارتقاء استادان مصوب شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top