تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/15 - 13:06
کد خبر: 304660

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

برای توسعه کیفی دانشگاه‌ها در گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنیم

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برای توسعه کیفی دانشگاه‌ها در گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علی تقوی در مراسم معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان، با بیان این‌که یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: اگر وضعیت دانشگاه‌ها را قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنیم، می‌بینیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم. زمانی اوایل انقلاب، حتی توان تأمین استاد برای دوره کارشناسی را نداشتیم ولی امروز دانشگاه‌ها پیشرفت چشم‌گیری کرده است.

وی با تاکید بر این‌که فضای مسموم رسانه‌ای و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و نادیده گرفتن پیشرفت‌ها، روی همه آثار منفی می‌گذارد، ادامه داد: باید به توسعه علم و دانش خود ببالیم. مشکل ما این بوده که طی چند دهه گذشته، درگیر توسعه کمی دانشگاه‌ها بوده‌ایم و کمتر به توسعه کیفی پرداخته‌ایم. ولی در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید مقام معظم رهبری توسعه کیفی و پایدار در دانشگاه‌ها است.

تقوی افزود: زمانی جوانان به حدی مشتاق تحصیل علم بودند که تا توانسته‌ایم، در حوزه دانشگاه ساختمان‌سازی کرده‌ایم ولی از این به بعد رسالت دانشگاه‌ها تازه آغاز می‌شود و باید بدانیم که در خصوص توسعه کمی، رسالت خود را انجام داده‌ایم. این در حالی است که توانمندی و ظرفیت دانشگاه پیام‌نور غیرقابل چشم‌پوشی است و سالانه درصد بالایی از آمار قبولی‌های تحصیلات‌تکمیلی، از دانشجویان پیام‌نور هستند.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که باید قدرشناس باشیم و برای توسعه کیفی دانشگاه‌ها در گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور جزو دانشگاه‌های بسیار خوب کشور است و باید طوری باشد که بیشترین فناوری‌ها و نظریه‌پردازان خوب از این دانشگاه خارج شوند.

وی افزود: زمانی که به توسعه کمی دانشگاه‌ها نیاز داشتیم، دانشگاه پیام‌نور بار زیادی را به دوش کشید و طی دو دهه رسالت خود را به خوبی انجام داده است. از این به بعد باید دنبال رسالت جدید خود باشد و به دنبال توسعه کیفی برود. همچنین باید زمینه برای توسعه پایدار این دانشگاه فراهم شود.

تقوی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور باید به جای مدیریت پراکنده به مدیریت متمرکز با قدرت و کیفیت بالا روی بیاورد. چنین روندی برای دانشگاه بهتر است؛ در واقع برخی دانشگاه‌های کوچک باید به دانشگاه‌های بزرگ متصل شود. همچنین دانشگاه پیام‌نور باید بیشتر بر محور اخلاق، اعتقاد و دین سرمایه‌گذاری کند تا زمینه برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر فراهم شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top