تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/12/16 - 02:55
کد خبر: 304716

حمایت دانشجویان انقلابی از کارگران سد چم‌شیر کهگیلویه و بویراحمد

جمعی از دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مقابل استانداری این استان حمایت خود را از کارگران سد چم شیر اعلام کرده و نسبت به وعده‌های محقق نشده مسئولان در این رابطه اعتراض کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مقابل استانداری این استان به مطالبه گری در مورد  وعده‌های محقق نشده مسئولان در قبال کارگران سد چم شیر پرداختند.

دانشجویان پس از اینکه فرصت ۱۰ روزه برای پرداخت حقوق معوقه کارگران سد چم‌شیر پایان یافت و اقدام قابل توجه و مؤثری از طرف مسئولان مشاهده نکردند، با حضور مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نشستی را با مسئولان استانداری برگزار کردند.

دانشجویان حاضرعلت تجمع خود را عدم پرداخت حقوق کارگران سد چم شیر دانستند و خواستار تعیین تکلیف و تضمین مسئولان برای پرداخت مطالبات معوقه کارگرانی شدند که ۱۴ ماه است حقوقی دریافت نکرده اند.

یکی از دانشجویان در این تجمع گفت: از آنجایی که مطالبات قشر کارگران سد چم شیر توسط مسئولان استانی نظیر نماینده استان، استاندار، و فرماندار پیگیری نشده است، دانشجویان در حمایت از آن‌ها تصمیم بر مشخص کردن زمان دقیق مطالبات این کارگران از طریق حضور در جلوی استانداری و دیدار و گفتگو با مسئولان در جهت حمایت از حقوق آن‌ها صورت دادند.

یکی دیگراز دانشجویان در مورد کارگران سد چم شیر بیان کرد: حضور دانشجویان در این مکان به معنای تایید نظام و انقلاب است، زیرا یکی از اهداف انقلاب مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و حتی مدیریت نامناسب مسئولان است.

وی مطرح کرد:  قشر دانشجو برای حمایت از کارگران در این مکان حاضر شده؛ در حالی که خود آن‌ها به دنبال منفعت خاصی نیستند و می‌خواهند که نظارت و شفافیتی برای این موضوع صورت گیرد تا وضعیتی از حقوق معوقه کارگران سد چم شیر مشخص شود.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: یکی از اهداف مطالبه گری این است که جریان‌های معاند از ضعف مدیریتی برخی از مسئولان به عنوان ابزاری علیه انقلاب و نظام استفاده نشود.

در ابتدای این نشست محمدصادق شهبازی، دبیر سابق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور با بیان قصه کنونی وضعیت کشور تصریح کرد: ماجرای وضعیت کنونی ما به خاطر تحریم‌ها نیست؛ بلکه قصه انبوه ناکارآمدی مسئولان است.

محمدصادق شهبازی خاطرنشان کرد: معلوم است که وقتی برخی از مسئولان حقوق نجومی می‌گیرند و در عوض کارگرانی هستند که ۱۲ ماه حقوق معوق دارند؛ پس کار جای دیگری اشکال دارد.

دبیر سابق تشکیلات عدالتخواه دانشجویی کشور مطالبه‌گری دانشجویان را بدون شعار دادن و برخورد هیجانی یک اصل مهم برای رفع تبعیض دانست و گفت: وقتی به فرمایشات رهبری توجهی نمی‌شود که در اصل ۴۴ چهار و در چندین بند از آن به اصل نظارت و شفاف‌سازی فرمان داده می‌شود شاهد چنین وضعیتی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی برای احقاق حقوق کارگران اخراجی سد چم‌شیر تا پایان راه را خواهند رفت، تاکید کرد: مهلتی تعیین کردیم که متاسفانه نه استاندار و نه فرماندار و نه نماینده مجلس توجهی به آن نکردند و امروز با حضور در استانداری تا تعیین تکلیف این کارگران به مطالبه‌گری ادامه می‌دهیم.

در این میان مدیر حراست استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تدبیر خود از دانشجویان خواست تا همگی با حضور در نمازخانه استانداری حرف مسئولان استانی را بشنوند و مسئولان ارشد استان معاون سیاسی، معاون عمرانی ، رئیس دفتر استاندار ، مدیرکل کار و رئیس تامین اجتماعی استان پاسخگوی مطالبه گری دانشجویان شدند.

نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که استاندار و بقیه مسئولان استانی هم به فکر رفع این مشکل هستند اظهار کرد: اگر شما دانشجویان پی‌گیر این مشکلات هستید یقین بدانید که ما مسئولان شب به خواب نمی‌رویم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت کارگران سد چم شیر در حضور دانشجویان بیان کرد: من روحیه مطالبه‌گری شما دانشجویان را تحسین می‌کنیم، اما بدانید که استاندار با همه دوندگی ۳۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه در دولت تصویب کرد که متاسفانه به دلیل نبود منابع تاکنون نقدینگی نداشته‌ایم، اما پی‌گیر رفع مشکل کارگران این پروژه هستیم. شما دانشجویان جهت کمک به امور جامعه فعال هستید، ولی باید مطالبات به صورتی باشد که سبب سوء استفاده نشود.

نظری اظهارکرد: با حضور کمیسیون کارگری نهایتا تعیین شد که سازمان تامین اجتماعی باید به آن‌ها بیمه اختصاص دهد و بودجه‌های لازم آزاد شود تا مشکل کارگران حل شود و باید گفت، این مشکل یک مشکل کشوری است، آقای نور محمدی از طرف تامین اجتماعی برای پیگری این موضوع حضور پیدا کرده است.

وی گفت: شما قشر دانشجو باید دقت کنید هرگونه حرکتی که معاندان از این مسائل سوء استفاده می‌کنند به ضرر نظام است پرهیز شود که یکی از دانشجویان گفت، برای حمایت از کارگرانی که دوازد ماه حقوق دریافت نکرده اند و از حقوق آن‌ها تا تعیین تکلیف دفاع می‌کنیم که همان تایید ارزش‌های انقلاب است و در این مطالبه گری هیچ گونه جهت گیری سیاسی و گروهی نیست بلکه هدف حمایت از مطالبات اقشاری است که مطالبات آن‌ها پرداخت نشده است.

در ادامه مجتبی مرادی، رئیس دفتر استاندار قول اصلی برای پرداخت مطالبات را داد و گفت: از امروز چندین بار تماس تلفنی با استاندار داشته‌ام و علی‌رغم این که در جلسه استانداران در تهران هستند، اما خود این موضوع را پی گیری می‌کنند.

مجتبی مرادی در ادامه خبری داد که بخش اعظمی از مطالبات کارگران سد چم شیر بود که به زودی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، طبق صحبت های مرادی، رئیس دفتر استاندار، نورمحمدی و پروانه نیک‌مرام مدیرکل کاراستان در جمع دانشجویان بیان داشتند، قرار است مبلغ ۷ میلیارد تومانی را که تامین اجتماعی از شرکت سابیر بلوکه کرده بود آزاد کند و این مبلغ به حساب کارگرانی واریز شود که جمعا روی هم ۸.۵ میلیارد تومان مطالبات دارند.

لازم به ذکر است،  در این جلسه مقرر شد که طبق مصوباتی که صورت گرفت در چند روز آینده تامین اجتماعی پیگیر مبلغ ۷ میلیارد تومان بلوکه شده به علت مشکلات و اختلافاتی که وجود دارد باشند و در صورت آزادی این مبلغ بخش اعظمی از مطالبات این قشر پرداخت می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top