تاریخ انتشار: جمعه 1397/12/17 - 12:09
کد خبر: 304814

دانشگاه اراک در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه اراک بر اساس آیین نامه استعداد‌های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی بدون آزمون پذیرش می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پذیرش بدون آزمون استعدا‌های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اراک برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ منتشر شد.

دانشگاه اراک براساس آیین نامه­ کارشناسی ارشد بدون کنکور از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان داخل و خارج دانشگاه اراک، برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹، به صورت بدون آزمون دانشجو می­ پذیرد.

به اطلاع کلیه دانشجویان و دانش آموختگان می‌رساند که دانشگاه اراک براساس آیین نامه­‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت بدون آزمون، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان داخل و خارج دانشگاه اراک، برای سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، طبق شیوه نامه زیر دانشجو می­ پذیرد. از متقاضیان درخواست می‌شود که ضمن مطالعه دقیق شیوه نامه زیر، نسبت به ارسال مدارک درخواستی در مهلت مقرر اقدام نمایند.

شیوه نامه پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۹۸ دانشگاه اراک

• گذراندن حداقل سه چهارم واحد‌های دوره کارشناسی تا پایان ترم ۶ (شامل دانشجویان ورودی بهمن ۹۳ مهر ۹۴ و بهمن ۹۴ که حداکثر تا پایان شهریور ۱۳۹۸ فارغ التحصیل شوند)

• به لحاظ معدل کل قرار داشتن در بین ۲۵% دانشجویان برتر رشته ورودی خود مختص دانشجویان دانشگاه اراک و ۱۵% برتر برای سایر دانشگاه‌های دولتی غیر از دانشگاه اراک

• دانشگاه مدارک آن دسته از متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، جهت پذیرش بدون آزمون مازاد بر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد بررسی میکند.

• اتمام دوره کارشناسی حداکثر در ۸ ترم

• دوره کارشناسی پیوسته باشد و دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند.

• پذیرش در اولین سال تحصیلی پس از فارغ التحصیلی و تنها برای یکبار امکان پذیر است.

• دانش آموختگانی که از زمان فارغ التحصیلی آن‌ها بیش از یک نیم سال تحصیلی گذشته است مجاز به استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون نیستند.

• تنها فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های دولتی می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند و دانشگاه از پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد، علمی-کاربردی، و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی معذور است.

• دانشجویان حائز رتبه‌های یک تا پانزده در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می‌توانند نسبت ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک اقدام نمایند.

• دانشگاه مدارک آن دسته از دانشجویانی را که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا بدلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در آیین نامه شود را پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بررسی میکند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد بدون کنکور ۹۸ دانشگاه اراک

• تکمیل شده فرم ۱ به صورت تایپ شده و امضا شده

• تکمیل شده فرم ۲ به صورت تایپ شده (مختص متقاضیان دانشگاه‌های سراسری غیر از دانشگاه اراک)

• ریزنمرات تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

• کپی گواهینامه فارغ التحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (مختص متقاضیان دانش آموخته)

• یک قطعه عکس

• کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

• پرداخت هزینه ثبت نام در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه واقع در سایت اینترنتی دانشگاه اراک و در دسته بندی دفتر استعداد‌های درخشان زیر شاخه پذیرش بدون آزمون: مبلغ ۲۰۰ هزار ریال برای متقاضیان کارشناسی ارشد، کد رهگیری در فرم شماره ثبت نام قید گردد.

• مستندات مربوط به فعالیت‌های شاخص آموزشی، پژوهشی و فرهنگی: مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به صورت حضوری و یا پستی تحویل دفتر دانشجویان استعداد درخشان واقع در میدان بسیج (سردشت)، پردیس دانشگاه اراک، ساختمان دکتر قریب، طبقه اول، دفتر جذب و هدایت استعداد‌های درخشان شود.

نکات تکمیلی

• پذیرش متقاضیان در همان رشته تحصیلی با رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

• مهلت ثبت نام تا ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ می‌باشد.

فرم‌های ۱ و ۲ در سایت دفتر استعداد درخشان دانشگاه به آدرس http://est.araku.ac.ir موجود میباشد.

• بدون توجه به آنکه متقاضی در مقطع قبل روزانه و یا نوبت دوم بوده است. پس از پذیرش بدون آزمون در این فراخوان در هر مقطع به صورت روزانه ثبت نام خواهد شد.

• کلیه متقاضیان می‌بایست حداکثر تا ۹۷/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.

• مدارک ارسالی و وجه واریزی بایت بررسی پرونده می‌باشد و مسترد نخواهد شد؛ و ظرفیت پذیرش در رشته‌های مختلف بستگی به ظرفیت پذیرش مجموع أعضای هیات علمی در گرایش مربوطه دارد و برابر با ۳۰% (کارشناسی ارشد) و ۲۰ (دکتری) ظرفیت پذیرش روزانه با آزمون است.

• پذیرش از طرف دانشگاه، به معنای پذیرش قطعی نمیباشد و اسامی می‌بایست به تایید سازمان سنجش برسد بنابراین تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

• تغییر رشته یا محل تحصیل برای متقاضیانی که از طریق آئین نامه استعداد‌های درخشان پذیرش بدون آزمون می‌شوند ممنوع است.

• جهت هم تراز نمودن معدل دانشگاه‌های مختلف، دانشگاه اراک مختار است از آیین نامه داخلی خود استفاده نماید.

• ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تأیید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکری گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

• پذیرفته شدگان نهایی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه در سال اول تحصیل از بسته تشویقی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه (واگذاری خوابگاه دولتی به دانشجویان غیر بومی از ترم اول – تخفیف ۵۰ %تغذیه – تخفیف ۵۰% بلیط استخر – کمک هزینه پایان نامه و شرکت در کنفرانس‌های داخلی به میزان دو برابر سایر دانشجویان به استفاده از تسهیلات کتابخانه در حد مقطع دکتری – افزایش حجم استفاده از اینترنت به میزان دو برابر) برخوردار خواهند شد. استمرار بهره مندی از این بسته در سال‌های بعد منوط به کسب رتبه‌های برتر مطابق با بسته تشویقی باد شده خواهد بود.

• نتایج اولیه از طریق سایت دفتر استعداد درخشان (زمان تقریبی برای کارشناسی ارشد خرداد ۹۸) اعلام خواهد شد.

• هر دانشجو صرفا می‌تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از چند دانشگاه شده اند، می‌بایستی تنها نسبت به ثبت نام در یک دانشگاه اقدام نمایند و از سایر پذیرش‌های خود (قبل از اینکه دانشگاه اطلاعات متقاضیان را از طریق پرتال ارتباطی به سازمان سنجش اعلام نماید) سریعا انصراف دهد و در هر زمان (حتی فارغ التحصیلی) اگر مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن بر عهده متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود؛ لذا از متقاضیان گرامی درخواست میشود ضمن مطالعه دقیق آیین نامه‌های مربوط به پذیرش بدون آزمون، در صورت عدم احراز شرایط مندرج در آنها، از ارسال مدارک به دفتر استعداد درخشان خودداری نمایند.

• اتباع غیر ایرانی نمی‌توانند از تسهیلات پذیرش استفاده نمایند.

• پذیرفته شدگان بدون آزمون استعداد درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به محض ورود مشمول مقررات آموزشی شده و در صورت انصراف مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top