تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/18 - 11:11
کد خبر: 304930

دستاوردهای راهپیمایی بازگشت از نگاه یک ژنرال صهیونیست

یک ژنرال رژیم صهیونیستی به تشریح دستاوردهای فلسطینی‌ها از برگزاری راهپیمایی بازگشت در طول یک سال اخیر در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم،  ژنرال میخائیل ملشتاین رئیس سابق واحد امور فلسطینی ها در دستگاه اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل موسوم به "امان" در تحقیقات منتشر شده در مرکز تحقیقات امنیت وابسته به دانشگاه تل آویو آورده است: گذشت یک سال کامل از آغاز راهپیمایی بازگشت بدان معنا است که ما در برابر شیوه جدیدی از درگیری ها بین فلسطینی ها و اسرائیل قرار داریم که در دهه های گذشته نظیر آن اتفاق نیفتاده است. می توان آن را "نبردی جدید" توصیف کرد. درست است که این نبرد ماهیت نبرد نظامی از پیش طراحی شده را به خود نگرفته است، اما ماهیت میدانی داشته است که (جنبش) حماس آن را در طول 12 ماه گذشته دنبال کرده است.

وی افزود: یک سال اخیر شاهد برگزاری راهپیمایی بازگشت با حضور گسترده و غیرمعمول فلسطینی ها در نوار غزه و سپس تبدیل شدن روند تحولات به سمت استفاده از بالن های آتش زا و در نهایت وقوع درگیری های نظامی متمرکز در برخی مناطق مرزی نوار غزه بود.

این ژنرال رژیم اسرائیل تصریح کرد: آغاز راهپیمایی بازگشت در چنین روزهایی در یک سال پیش، الگوی دیگری را به ما می دهد که اسرائیل در نوار غزه به آن عادت نکرده بود، زیرا اسرائیل به برخورد با تهدیدهای دارای ماهیت نظامی از جمله شلیک راکت، حفر تونل ها، عملیات تک تیراندازی، بمبگذاری و پرتاب بطری های آتش زا عادت داشت، اما راهپیمایی بازگشت سبک جدیدی مشابه آن چیزی بود که ارتش اسرائیل در کرانه باختری با برخورد مستقیم (فلسطینی ها) با نظامیان اسرائیلی روبرو است.

این ژنرال رژیم اسرائیل در این گزارش نوشت: حماس می خواهد که اسرائیل همیشه سرگرم تحولات مرز (فلسطین اشغالی) با غزه باشد و این موضوع محور بحث و جدل های داخلی در اسرائیل باشد، زیرا این امر سطوح سیاسی، حزبی، امنیتی و نظامی اسرائیل را دچار چالش بزرگی می کند.

وی افزود: حماس معتقد است که رد این رویارویی دستاوردهایی را کسب کرده است. این دستاوردها از منظر حماس، استعفای آویگدور لیبرمن (وزیر جنگ سابق) اسرائیل و جلو افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل در کنار دستاورد کاهش محصره نوار غزه در ماه های اخیر و انجام یک سری تفاهم با مصر و قطر و سازمان ملل است. براساس این تفاهمات است که حقوق کارمندان در نوار غزه تامین شد و وضعیت جریان برق بهبود یافت.

این ژنرال اسرائیلی در پایان آورده است: "وضعیت امنیتی در نوار غزه به تاثیر خود بر وضعیت داخلی اسرائیل ادامه می دهد.. کاهش فشار اقتصادی و معیشتی ساکنان غزه می تواند دستاوردی برای حماس و اعتراف ضمنی به حاکمیت آن در نوار غزه به شمار برود".

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top