تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/18 - 12:47
کد خبر: 304945

۱۰ پیشنهاد بسیج اساتید برای حل مسائل آموزش عالی

مسئول بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: بسیج اساتید این وزارتخانه با رویکرد حل المسائلی به 10 مسئله اصلی آموزش عالی نظیر آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی و ساماندهی آموزش عالی، ورود یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» رشید جعفرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا، افزود: آموزش عالی یکی از مواردی است که بسیج اساتید وزارت علوم به آن ورود کرد، در این زمینه رویکرد سیاستگذاری، نظارت و حکمرانی علمی دارد و بسیج اساتید با رویکرد حل المسائلی در حل مسائل اصلی آموزش عالی برای عملیاتی شدن سریع تر و با کیفیت تر حضور فعال دارد.
وی اظهار کرد: این ورود صرفاً نقادانه نیست. مسائل آموزش عالی شناسایی شده و در مورد آن اظهارنظر تخصصی مطرح و بسته سیاستی ارائه می شود.

مسئول بسیج اساتید وزارت علوم با بیان اینکه به 10 مسئله اصلی آموزش عالی ورود یافته ایم درباره سه مسئله اصلی این حوزه، گفت: چالش های اصلی آموزش عالی در قالب یک لیست تهیه و در نهایت 10 مسئله کلان شناسایی شد. یکی از این موارد آیین نامه ارتقاء اساتید است که متناسب با شرایط امروز تدوین نشد.
جعفرپور تاکید کرد: کارگروه هایی برای پیگیری این آیین نامه در سطح وزارت علوم تشکیل شده است و چگونگی حضور استادان در مسائل صنعتی و اجتماعی به منظور ارتقاء شان بررسی می شود. برخی استادان صرفاً در حال مقاله نویسی هستند و مسئله ای از مشکلات کشور را برطرف نمی سازند. اگر قرار به رویکرد حل المسائلی است، استاد باید درگیر مسائل اجتماعی باشد و حل مسئله در ارتقاء استاد موثر خواهد بود.

این مسئول وزارت علوم به مسئله آمایش آموزش عالی اشاره و اظهار کرد: در آمایش آموزش عالی با کاهش دانشجو مواجه هستیم. چه دلیلی دارد تعداد زیادی دانشگاه برای دانشجویان کم، موجب اتلاف هزینه های گزاف شود. از سوی دیگر، رشته های دانشگاه های برخی استان ها هیچ تناسبی با شرایط استانی ندارند که این موضوع باید ساماندهی شود.
به گفته مسئول جعفرپور، بسیج در این زمینه ورود یافته تا اقدامات ساماندهی آموزش عالی سرعت بیشتری پیدا کند.

مسئول بسیج اساتید وزارت علوم با اشاره به بحث بومی گزینی و ورد بسیج اساتید به این مسئله، توضیح داد: در مقطعی این موضوع مطرح می شد که وجود قومیت ها در یک استان، مسائلی را به دنبال دارد. مسائل فرهنگی و بررسی آیین نامه بومی گزینی یکی دیگر از 10 مسئله جدی آموزش عالی است و ضرورت ورود تخصصی فارغ از مباحث سیاسی و جناحی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان یک سازمان حاکمیتی این مسائل را بررسی می کند و بسته سیاستی مشخص برای آن ارائه می دهد. سپس نظرات کارشناسان، دانشجویان و استادان مورد استفاده قرار می گیرد و به اطلاع عموم می رسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top