تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/18 - 14:07
کد خبر: 304950

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به رییس جدید قضا

در بخشی از این نامه آمده است: مردم، سرمایه ی ارزشمند جمهوری اسلامی هستند و همواره در تمام شرایط پشتیبان نظام خود بوده اند. و استقرار عدالت از جمله مواردی است که مردم در قوه قضائیه به آن چشم دارند. امید است این قوه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام، گامی در جهت تحقق مردم سالاری دینی برداشته و عملکردش رضایت مردم را در پی داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در نامه ای خطاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ضمن تبریک به جهت انتصاب در ریاست قوه قضائیه نوشتند: برخورد سریع و قاطع با مواردی که در تضاد با منافع کشور هستند از جمله اقداماتی است که از این قوه انتظار می رود. همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در توصیه های خود به شما عنوان کرده اند، خواسته ما نیز برخورد قضائی بدون ملاحظه ی منسب یا نسبت دولتی و حکومتی و اجرای عدالت به معنای حقیقی آن برای همه مردم در قوه قضائیه است.

متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید:
 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی؛
ضمن عرض سلام، انتصاب شما را به سمت ریاست قوه قضائیه تبریک عرض می نماییم. امید است در سایه تاییدات الهی در این عرصه خطیر و خدمت به مردم و اعتلای میهن عزیز اسلامی موفق و سربلند باشید.

در چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، همواره انتقاد هایی به قوه قضائیه وارد بوده است. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(عضو دفتر تحکیم وحدت-تاسیس ۱۳۴۲) به عنوان یک تشکل دانشجویی-انقلابی همواره سعی داشته است تا این موارد را به قوه ی محترم قضائیه متذکر شود تا با برطرف کردن آنان، دست دشمنان انقلاب را از سوء استفاده کوتاه کند.

رئیس محترم قوه قضائیه،
ما وظیفه خود می دانیم که تک تک مطالبات رهبری را بدون ملاحظه و صریحا از شما پیگیری کنیم. و با سابقه ی انقلابی که از شما در خاطر داریم انتظار می رود در دوران خدمت خود در این منسب حیاتی و دارای اهمیت بالا، با اقداماتی انقلابی در جهت رفع موانع و کمبود ها و رسیدن به هدف های حکومت اسلامی، تمام تلاش خود را داشته باشید.

برخورد سریع و قاطع با مواردی که در تضاد با منافع کشور هستند از جمله اقداماتی است که از این قوه انتظار می رود. همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در توصیه های خود به شما عنوان کرده اند، خواسته ما نیز برخورد قضائی بدون ملاحظه ی منسب یا نسبت دولتی و حکومتی و اجرای عدالت به معنای حقیقی آن برای همه مردم در قوه قضائیه است.

مردم، سرمایه ی ارزشمند جمهوری اسلامی هستند و همواره در تمام شرایط پشتیبان نظام خود بوده اند. و استقرار عدالت از جمله مواردی است که مردم در قوه قضائیه به آن چشم دارند. امید است این قوه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام، گامی در جهت تحقق مردم سالاری دینی برداشته و عملکردش رضایت مردم را در پی داشته باشد.

شفافیت، یکی دیگر از مواردی است که کمبود آن در نحوه ی عملکرد قوه قضائیه دیده می شود. عدم دسترسی مردم به روند رسیدگی به شکایت ها خصوصا مواردی که جنبه ی ملی به خود می گیرند ، گاها باعث به وجود آمدن پیش داوری های نادرست نسبت به احکام قوه در بین مردم می شوند. انتظار می رود در روند جدیدی که ان شاءلله شما درپیش خواهید گرفت به سازماندهی این مورد نیز پرداخته شود. استفاده از رسانه ها برای انتشار اخبار مرتبط با عملکرد قوه قضائیه نیز می تواند تا حد زیادی به شفاف سازی مسائل برای عموم مردم کمک کننده باشد.

ما به عنوان قشر جوان و دانشجوی کشور همواره وظیفه ی مطالبه گری از مسئولین را بر دوش خود احساس می کنیم. انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر در پایان فعالیت یک ساله، عملکرد قوه قضائیه را بررسی خواهد کرد؛ و از شما به عنوان رئیس محترم این قوه انتظار داریم به رویه تحریم کردن دانشگاه ها توسط مقامات پایان داده و با حضور در دانشگاه و در میان دانشجویان، پاسخگوی عملکرد خود در مقابل قشر جوان و تحصیل کرده ی کشور باشید.

در پایان بار دیگر از خداوند منان برای شما در مسئولیت جدید، موفقیت و سربلندی در پیشبرد اهداف ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسئلت داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top