تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/19 - 03:19
کد خبر: 304990

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داد

درخواست ایجاد ۱۲ رشته جدید در دانشگاه مذاهب اسلامی

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی از ارائه درخواست برای ایجاد 12 رشته جدید در این دانشگاه با محوریت هنر، اقتصاد و مدیریت اسلامی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، پس از راه‌اندازی و تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در استان گلستان و به مرکزیت شهرستان گنبدکاووس در بهمن ماه سال جاری، مدیران و مسؤولان ارشد این دانشگاه در پایتخت با حضور در استان گلستان و گنبدکاووس به دنبال رایزنی‌های نهایی برای اعطای زمین اختصاصی به این دانشگاه برای ساخت مکان جدید و پشتیبانی همه مدیران شهرستانی هستند که دیدارهای خود را با نشست صمیمی با ائمه جمعه شیعه و سنی منطقه آغاز کرده و امروز نیز جلسه‌ای را در فرمانداری ویژه گنبدکاووس با مدیران و ادارات این شهرستان و به ویژه فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر برگزار کردند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه دفتر مقام معظم رهبری، شورای عالی تقریب، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نهادهای متعدد اجرایی بر فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی در گلستان و به ویژه گنبدکاووس تاکید کرده‌اند، افزود: همه مجموعه مدیران و مسؤولان کشور از ظرفیت‌های بی‌بدیل شهرستان گنبدکاووس و وحدت و همدلی حاکم بر این شهرستان و مجموعه استان گلستان واقف هستند.

* راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس

حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری با بیان اینکه معمولا برای راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه مذاهب اسلامی در هر شعبه‌ای حداقل دو سال زمان نیاز است، گفت: در این دوسال مقاطع کارشناسی راه‌اندازی در آن شعب مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیاز مقطع بعدی واگذار می‌شود اما در گنبدکاووس به دلیل اهمیت ویژه آن این مقطع را از ترم آتی ایجاد کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در استان بوشهر در همان ابتدای راه‌اندازی دانشگاه استاندار و نماینده ولی فقیه این استان هفت هکتار زمین برای دانشگاه مذاهب اسلامی تملیک کرده و هفت هکتار دیگر نیز در ساحل برای مجموعه تفریحی و رفاهی دانشگاه اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: در استان گلستان نیز با عزم و اراده‌ای که در استاندار و نماینده ولی فقیه استان گلستان، فرماندار و امام جمعه گنبدکاووس می‌بینیم انتظار همراهی در سطوح کلانتری را داریم که قطعا محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی توسعه این دانشگاه در گنبدکاووس را منوط به همدلی و همراهی همه دلسوزان شهرستان و استان گلستان دانست و اضافه کرد: نتیجه جلسه را به استاندار و نماینده ولی فقیه در استان منتقل خواهیم کرد و امیدواریم با عزمی جدی هر چه زودتر ساختمان این دانشگاه ساخته شده و بهره‌برداری برسد.

مختاری از تحصیل دانشجویان در 25 رشته در شعب مختلف دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داد و گفت: درخواست‌های خود را برای دریافت مجوز رشته‌های جدید به ویژه در حوزه هنر، مدیریت و اقتصاد اسلامی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه کرده‌ایم که احتمالا بین هفت تا 12 رشته به مجموعه رشته‌های دانشگاه اضافه خواهد شد.

* تا پایان فروردین 98 تکلیف زمین دانشگاه مذاهب اسلامی را مشخص می‌کنیم

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با تشکر از «رضا صابری» معاون آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی به دلیل زمینه‌سازی برای ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس، افزود: همت و اراده لازم در مدیران شهرستان گنبدکاووس برای کمک و پشتیبانی از دانشگاه مذاهب اسلامی به طور کامل وجود دارد.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه وقتی عزم، همت و پیگیری‌های مجدانه مدیران دانشگاه مذهب اسلامی در تهران را مشاهده می‌کنیم انرژی مضاعفی می‌گیریم، تصریح کرد: بنده قول خواهم داد تا پایان فروردین ماه سال جاری تکلیف زمین اعطا شده به دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی در گنبدکاووس را مشخص کرده و به سرعت فرآیند ساخت و بهره‌برداری از ساختمان جدید این دانشگاه را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه چند راه برای واگذاری به دانشگاه مذاهب اسلامی وجود دارد، گفت: زمین اختلافی میان دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، زمین 5 هزار و 200 متری شهرداری، زمین‌های راه و شهرسازی در حومه شهر و زمین‌های بزرگ و چند هکتاری منابع طبیعی بخشی از این ظرفیت‌هاست.

* برای توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی به همکاری همه مدیران استانی نیازمندیم

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با ضروری دانستن ایجاد و تعبیه امکانات و تجهیزات لازم برای دانشگاه مذاهب اسلامی در این شهرستان در اسرع وقت، اظهار کرد: ما مسؤولان گنبدی بر سر وعده خود مبنی بر حمایت و پشتیبانی از این دانشگاه هستیم و پیگیر حضور نتیجه تا انتهای کار خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه باید برای رسیدن به شرایط ایده‌آل کمی صبر کنیم، افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی به مرور و کم‌کم رشد خواهد کرد و به مدارج و مراحل بالاتری در استان گلستان خواهد رسید که نیازمند کمی صبر و متانت در عین سرعت بخشیدن به فرآیندهای اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه گنبدکاووس بهترین بستر برای رشد دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور است، گفت: با تمام قوا و ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان آماده همکاری با این دانشگاه هستیم و به نظر بنده باید با پیشنهادات مشخص برای امکانات زیرساختی محضر استاندار رفت و پس از اخذ مجوز از ایشان توسط مسؤولان شهرستانی پیگیر اعطای امتیازات، اعتبارات و تجهیزات مد نظر بود.

* هر کس به توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی کمک کند در دنیا و آخرت ماجور است

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه هر کس به روند توسعه و تجهیز دانشگاه مذاهب اسلامی کمک کند در دنیا و آخرت ماجور است، خاطرنشان کرد: رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس می‌تواند انعکاس ملی و بین‌المللی عظیمی داشته باشد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد با تشکر از مسؤولان دانشگاه مذاهب اسلامی به دلیل موافقت برای استقرار شعبه این دانشگاه در گنبدکاووس، ادامه داد: وجود این دانشگاه در گنبدکاووس در کنار 9 واحد دانشگاهی دیگر یک افتخار و دستاورد بزرگ برای شهرستان ماست.

وی با تاکید بر اینکه گنبدکاووس مهد و پایتخت وحدت کشور و دنیای اسلام است، اضافه کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس به دلیل همین وحدت و همدلی مردم این منطقه می‌تواند با سرعت و شتاب بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کند.

* آماده واگذاری زمین 5 هزار و 200 متری هستیم

شهردار گنبدکاووس در جلسه بررسی، هماهنگی و پشتیبانی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه در داخل شهر فضاهای بزرگ چند هکتاری در اختیار شهرداری نیست، تصریح کرد: ما در محدوده شهری یک قطعه زمین 5 هزار و 200 متری را در اختیار داریم که با کاربری متفاوت بوده و باید در استانداری تغییر کاربری پیدا کرده و سپس در اختیار دانشگاه مذاهب اسلامی قرار بگیرد.

منصور طعنه گنبدی با اشاره به اینکه اگر این زمین برای مجموعه دانشگاه کوچک است باید در حومه شهر به دنبال فضاهای چند هکتاری باشیم، افزود: این زمین‌ها معمولا در اختیار اداره راه و شهرسازی و یا منابع طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر گنبدکاووس نیز برای واگذاری زمین 5 هزار و 200 متری اعلام آمادگی کرده است، خاطرنشان کرد: می‌توان زمین 16 هزار متری مجاور آن را نیز که در اختیار ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است با دستور استاندار به دانشگاه مذاهب اسلامی واگذار کرده و به جای آن زمین دیگر یا کمک نقدی به آن دو مجموعه صورت بگیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top