تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/21 - 17:19
کد خبر: 305329

رئیس سازمان امور دانشجویان: سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها افزایش یافت

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در رشته‌های اعزامی چنانچه محدودیتی برای دختران وجود نداشته باشد در اولویت اعزام قرار خواهند گرفت.

 به‌ گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجتبی صدیقی امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و دست اندرکاران رویدادهای بین المللی ورزش دانشجویان عنوان کرد: در اعزام‌های ورزش دانشجویی به مسابقات بین المللی دختران به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند و فدراسیون دانشگاهی به اعزام دختران دانشجو توجه ویژه‌ای دارد و در رشته‌های اعزامی چنانچه محدودیتی برای دختران وجود نداشته باشد در اولویت اعزام قرار خواهند گرفت.

وی ضمن تاکید بر موفقیت‌های به دست آمده در ورزش دانشجویان در سال ٩٧، اظهار داشت: امسال توفیقات خوبی در مسابقات جهانی و آسیایی کسب کردیم که امید داریم به رغم کمبود و محدودیت امکانات در سال آینده، به موفقیت‌های خوبی در یونیورسیاد دانشجویی نیز دست یابیم.

صدیقی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در بخش ورزش دانشجویی گفت: امسال المپیاد ملی در دانشگاه شیراز با حضور ٦ هزار دختر و پسر برگزار شد و شماری از دانشجویان به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شدند.

وی افزود: سال آینده در کنار یونیورسیاد دانشجویی، المپیاد رقابت‌های ورزش همگانی در کشور نیز برگزار می‌شود که مسابقات دختران در دانشگاه الزهرا و پسران در دانشگاه بوعلی همدان خواهد بود.

صدیقی با تاکید بر اینکه سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم افزون بر ورزش دانشجویی به ورزش همگانی نیز توجه دارند، افزود: در سطح دانشگاه‌ها باید فضای مورد نیاز ورزشی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی به افزایش سرانه ورزشی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امسال سرانه فضاهای باز ورزشی در دانشگاه‌ها به ٢ متر و فضاهای بسته به یک متر و ٥ سانت افزایش یافت.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: تمامی دانشگاه‌ها باید از سرانه مورد نظر در فضاهای باز و بسته دانشگاهی برخوردار باشند چنانچه هریک از دانشگاه‌ها چنین امکانی نداشته باشند، باید یکسان سازی لازم صورت گیرد.

صدیقی تصریح کرد: دانشگاه‌های بزرگ تهران که بدنه جدی آموزش عالی به شمار می‌روند باید امکانات مجهزی در حوزه ورزش داشته باشند.

وی در ادامه به لزوم ورود زیربخش‌های دانشگاهی و ورزشی به حوزه اعزام‌ها به ویژه مسابقات آسیایی اشاره و عنوان کرد: سیاست ما بر این است که اعزام به رقابت‌های آسیایی به زیربخش ها واگذار شود.

معاون وزیر علوم از ایجاد ٢٧ زمین چمن مصنوعی با همکاری صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه ها در سال ٩٧ خبر داد و گفت: چند دانشگاه باقی مانده نیز تا سال آینده به زمین تجهیز می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکید دیگر در حوزه ورزش دانشجویی بر تجهیز خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها به اتاق های تندرستی است و در صورتی که خوابگاه ملکی هر دانشگاهی به این اتاق ها تجهیز نشوند،تا سال آینده باید اقدامات صورت گیرد.

صدیقی افزود: ورزش تفریح نیست بلکه بخش اصلی است که موجب شور و نشاط در جامعه شده و در پایه گذاری نسل های آینده جامعه نقش موثری دارد.

در پایان این مراسم از ورزشکاران، مربیان تیم های تیراندازی، کاراته، بسکتبال، سنگ نوردی، پاورلیفتینگ، ووشو و بسکتبال 3در 3 که موفق به کسب افتخار آفرینی برای کشورمان شده‌اند با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top