تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/21 - 18:14
کد خبر: 305339

در نامه سرگشاده کانون دانشگاهیان ایران به وزیر علوم صورت گرفت؛

اعتراض به حضور احمد شیرزاد در سازمان پژوهش‌های هسته‌ای

سئوال اساسی که در اینجا مطرح است این است که چرا باید در دولت دوازدهم، نفوذی هسته ای و یکی از عناصر خائن به دستاوردهای هسته ای کشور همچون احمد شیرزاد در رأس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد که به فرض نیّت پاک دیگر محققان دانشگاهی در ارتقاء همکاری‌های علمی بین‌المللی، سکاندار همکاری با سازمان پژوهش‌های هسته‌ای اروپا باشد؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کانون دانشگاهیان ایران اسلامی شاخه دانشگاه صنعتی اصفهان، در اعتراض به حضور احمد شیرزاد در سازمان پژوهش های هسته ای، نامه ای سرگشاده را خطاب به وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری منتشر کرده است. در این نامه آمده است: «سئوال اساسی که در اینجا مطرح است این است که چرا باید در دولت دوازدهم، نفوذی هسته ای و یکی از عناصر خائن به دستاوردهای هسته ای کشور همچون احمد شیرزاد در رأس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد که به فرض نیّت پاک دیگر محققان دانشگاهی در ارتقاء همکاری‌های علمی بین‌المللی، سکاندار همکاری با سازمان پژوهش‌های هسته‌ای اروپا باشد؟»

متن کامل نامه در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و اذا قیل لهم لاتفسدو فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون بقره آیات ۱۱ و۱۲

سلام علیکم؛
احتراما به استحضار می رساند در تاریخ اول آذرماه سال جاری نشستی تخصصی با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، معاونین پژوهشی دانشگاههای بزرگ کشور و اعضای هیات علمی مرتبط با پژوهشهای هسته ای به منظور همکاری با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN) در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید.

با نهایت تعجب و تاثر آقای احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم که قبلا در تریبون علنی مجلس شورای اسلامی، ایران را دنبال کننده سلاح هسته ای و متهم به دروغ گویی کرده در این جلسه حضور داشته است. این در حالی است که ایشان هنوز بر موضع خود باقی مانده بطوریکه در آذر ماه ۹۳ در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اظهار داشته اند که «از چاه هسته ای ایران آبی بیرون نمی آید مگر برای بعضی افراد نان درآید». موضع گیری ایشان نسبت به برنامه هسته ای ایران بحدی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی ۵ اسفند سال ۹۴ فرمودند «در سالهای گذشته در صحن علنی مجلس یکی از نمایندگان با تکرار حرف دشمن نظام اسلامی را متهم به دروغگویی کرد».

سئوال اساسی که در اینجا مطرح است این است که چرا باید در دولت دوازدهم، نفوذی هسته ای و یکی از عناصر خائن به دستاوردهای هسته ای کشور همچون احمد شیرزاد در رأس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد که به فرض نیّت پاک دیگر محققان دانشگاهی در ارتقاء همکاری‌های علمی بین‌المللی، سکاندار همکاری با سازمان پژوهش‌های هسته‌ای اروپا باشد؟

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن اینکه اصل موضوع همکاری فوق را ردپایی از نفوذ بیگانگان در برنامه های هسته ای کشور می داند اعتراض شدید خود را نسبت به حضور آقای شیرزاد اعلام داشته و خواهان سلب مسئولیت از ایشان می باشد.

با کمال تشکر
کانون دانشگاهیان
شاخه دانشگاه صنعتی اصفهان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top