تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/22 - 10:54
کد خبر: 305433

گرجی در نشست با فعالان نشریات دانشجویی اصلاح‌طلب:

توقیف هیچ نشریه‌ای جالب نیست

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری متوقف کردن یک نشریه را به معنای صدور حکم اعدام یا قطع فضای تنفس برای آن نشریه دانست و گفت: توقیف هیچ نشریه‌ای جالب نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، گرجی، معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری امروز در سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان نشریات دانشجویی اصلاح طلب که در باغ موزه نگارستان تهران برگزار شد، گفت: هر گونه آسیبی که به آزادی بیان و نشریات دانشجویی ودانشگاهی وارد شود، به مثابه چنگ انداختن به چهره علم، آزادی بیان و آزادی اندیشه است.

گرجی با بیان اینکه علی رغم تمام انتقاد‌هایی که ما به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داریم، اما در اصل ۳۴ قانون اساسی آزادی مطبوعات و رسانه‌ها به رسمیت شناخته شده تصریح کرد: ما در رابطه با ازادی بیان و آزادی نشریات و مطبوعات در قانون اساسی مانع جدی نداریم، اما در عمل با ادارات در این رابطه با مشکل مواجه می‌شویم.

قانون مطبوعات کشورمان اساسا با قانون ازادی بیان و روح آزادی رسانه بیگانه است
معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری با بیان اینکه قانون مطبوعات کشورمان اساسا با قانون ازادی بیان و روح آزادی رسانه بیگانه است و بنده معتقدم این قانون مطبوعات هرگز در شان جمهوری اسلامی ایران نیست، تصریح کرد: سوال بنده این است که این قانون چگونه به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان و نهاد‌های ذیربط رسیده است در واقع این قانون مطبوعات است که تراز آزادی بیان را در جمهوری اسلامی ایران پایین آورده و آن را تنزل داده است و عجبا کسی هم به فکر اصلاح آن نیست.

وی گفت: جزم اندیشان پر اقتدار هم به طور مکرر تکرار می‌کنند جامعه و فضای عمومی جای طرح برخی مسائل نیست با این وجود به نظر بنده بهترین کار و رویه این است که دانشگاه‌ها به عنوان محل تولید علم و فکر بتوانند تراز آزادی بیان و رسانه و نشریه را در این محیط بالا ببرند.

گرجی با بیان اینکه اگر مقررات حاکم بر حقوق آزادی نشریات را در فضای آکادمیک نقض کنیم به نظرم به نتایج فاجعه باری می‌رسیم، اظهار کرد: ما قانونی مطبوعاتی داریم که اصلا با استاندارد‌های آزادی بیان سازگار نیست فقط همین قانون را به محیط آکادمیک که باید آزادی آن پیش از هر جای دیگر باشد آورده ایم.

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری با بیان اینکه گسترش مرز‌های آزادی بیان با همت دانشجویان شدنی است، افزود: شعار اصلی رئیس جمهور در مورد دانشگاه این بود که دانشگاه پادگان نیست و من این دانشگاه را از فضای پادگانی خارج می‌کنم؛ با این وجود تمام مسئولان وزارت خانه‌های علوم و بهداشت باید در چارچوب همین شعار حرکت کنند و هرگز اجازه مجال و نفوذ به اندیشه‌های اقتدار گرایانه ندهند؛ در غیر این صورت به آرمان‌ها و آرایی که مردم به دولت داده اند، خیانت کرده ایم.

وی تصریح کرد: افتخار ما در معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری این است که در خصوص دانشجویان ستاره دار سابقه‌ای را تدوین کردیم و هر گونه فضا را برای ستاره دار کردن و محروم کردن فرزندان این مرز و بوم برداشتیم، ولی مجلس در خصوص این لایحه کم لطفی می‌کند و بجای آنکه کمیسیون آموزش پشت این لایحه را بگیرد آن را رد کرد.

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معتقدم همه چیز در کشور به صورت غیر استاندارد پیش می‌رود، افزود: تحصیل به مانند حق استفاده از خدمات عمومی است که هیچ کس نباید از آن محروم شود با این وجود همه ما آزاد هستیم تا از حق تحصیل بدون هیچ شرط و شروطی بهره‌مند باشیم.

گرجی به ارایه لایحه برگزاری رفراندم محلی توسط این معاونت اشاره کرد و خطاب به دانشجویان افزود: اگر مواردی در نقض قانون اساسی را در دانشگاه‌ها سراغ دارید به معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری ارایه دهید و ما آمادگی داریم به این شکایات رسیدگی کرده و از حقوق و آزادی‌های کاملا مشروع دانشجویان دفاع کنیم.

متوقف کردن یک نشریه به معنای صدور حکم اعدام برای آن نشریه است
وی متوقف کردن یک نشریه را به معنای صدور حکم اعدام یا قطع فضای تنفس برای آن نشریه دانست و افزود: توقیف هیچ نشریه‌ای جالب نیست مگر اینکه روند قانونی یا شبه قانونی آن طی شده باشد با این وجود اگر نشریه‌ای بدون احضار و یا اخطار کتبی توقیف شده باشد علی الظاهر این توقیف برخورد غیرقانونی محسوب می‌شود و باید با عامل آن برخورد شود.

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری گفت: بنده نیز از طریق رسانه‌ها در جریان اخلال غیرقانونی و شرم آور در برنامه «من بهشتی هستم» دانشگاه اصفهان قرار گرفتم هیچ خط قرمزی جز قانون اساسی و اصل ۲۷ این قانون برای فعالیت دانشجویان نیست.

وی افزود: اصل ۲۷ می‌گوید هر گونه تجمع، همایش، جلسات، میزگرد و سخنرانی تجمع است و امروز اگر ما در اینجا جمع شده ایم از حق آزادی تجمع استفاده کرده ایم پس اصل بر آزادی تجمع در سخنرانی است و تک تک شهروندان از این آزادی تجمع برخوردارند؛ البته این آزادی تجمع مشروط به مسالمت آمیز بودن تجمع است.

گرجی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که افتخار مسلمانی را داریم؛ بنابراین عموما تشکل‌ها و تجمعات به دنبال اخلال در مبانی اسلام نیستند، تصریح کرد: قانون شریف اساسی خط قرمز‌ها را مشخص کرده؛ با این وجود باید از این قانون حفاظت کرده و اگر در دانشگاه اصفهان اقدام شرم اوری در برخورد با برنامه «من بهشتی هستم» صورت گرفته با عوامل آن برخورد شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top