تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/25 - 15:22
کد خبر: 305773

پنتاگون از ۲.۱ میلیارد دلار در پروژه اف- ۳۵ ها اطلاعی ندارد

مقام‌های پنتاگون نمی‌دانند ۲.۱ میلیارد دلاری که برای قطعات اف -۳۵ ها اختصاص یافته بود چطور مدیرت و هزینه شده است و در این راستا باید اطلاعات لازم را از کمپانی لاکهید مارتین بگیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا به این نتیجه رسیده که مقام‌های پنتاگون در روند اجرا و انتصاب یا مسئول شناختن مقام‌ها در مدیریت اموال دولتی و حسابرسی آنها برای بیش از ۱۶ سال ناموفق بوده‌اند.

براساس این گزارش، نظارت‌های گسترده، وزارت دفاع آمریکا نشان داده که مقام‌های پنتاگون ارزش واقعی قطعات اف -۳۵ ها را نمی‌دانند و گزارش مستقلی برای تأیید ارزش قطعات دولتی ارزش گذاری شده توسط لاکهید مارتین که ۲.۱ میلیارد دلار برای برنامه اف -۳۵ هاست، ندارند.

این نتایج از آن جهت مهم است که بدون گزارش دقیق مقام‌های مرتبط با برنامه اف -۳۵ ها هیچ معیاری برای حسابرسی از لاکهید مارتین و چگونگی مدیریت ۳.۴۵ قطعه اموال دولتی وجود ندارد.

در ادامه این گزارش همچنین ذکر شده است: فقدان شفافیت ارزیابی، توانایی وزارت دفاع آمریکا را در اجرای بررسی‌های لازم و تضمین اینکه مقاطعه کار اصلی در مدیریت و هزینه منابع مالی برنامه اف -۳۵ ها به نفع دولت عمل کرده وجود دارد و این امر بر قابلیت وزارت دفاع در رسیدن به هدف آمادگی عملیاتی جنگنده‌های اف -۳۵ ها تأثیر می‌گذارد.

برنامه ۴۰۰ میلیارد دلاری اف -۳۵ ها، پر هزینه‌ترین برنامه تسلیحاتی در تاریخ آمریکا، به شدت مورد انتقاد است. این جنگنده‌های نسل پنجم مدت هاست که با مشکلاتی روبرو هستند که از جمله آنها می‌توان به هزینه‌های زیاد نگهداری، مشکلات نرم‌افزاری، استهلاک و حتی مشکلاتی مربوط به عمر لاستیک‌های آن اشاره کرد.

دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در ادامه گزارش خود متوجه شد که دفتر برنامه اف -۳۵ ها مطمئن نیست که از اوت ۲۰۰۲ تا اکتبر ۲۰۱۷ قطعات را در سیستم ثبت املاک پاسخگو ثبت کرده است یا خیر. درضمن، مقام‌های مرتبط با برنامه اف -۳۵ ها هیچگونه گزارشی درباره این قطعات از دسامبر ۲۰۱۸ ثبت نکرده‌اند. به این معنا که تنها گزارش مربوط به قطعات این جنگنده‌ها در لاکهید مارتین و مقاطعه کار فرعی آن Pratt & Whitney ثبت شده که ساخت موتورهای این جنگنده‌ها را برعهده دارد.

لاکهید مارتین ارزش این اموال دولتی را ۲.۱ میلیارد دلار اعلام کرده اما هم برنامه اف -۳۵ و هم مقام‌های آژانس مدیریت قراردادهای دفاعی راهی برای تأیید گزارش اموال مذکور که توسط مقاطعه کار اولیه اعلام شده، ندارند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده که دفتر برنامه اف -۳۵ ها پرسنل مناسبی را برای مطمئن شدن از وضعیت این برنامه منصوب نکرده است.

دفتر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا به این مساله اشاره کرده که معاون وزیر دفاع در امور تجهیزات و تعمیر دفتر مسئولیت و مدیریت برنامه اف -۳۵ ها را بررسی می‌کند و در صورت لزوم اقدام لازم را برای افرادی که مسئول این نقص هستند، انجام می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top