تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/26 - 08:15
کد خبر: 305846

آغاز تظاهرات هواداران برگزیت

دو هفته مانده به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و درحالی که پارلمان این کشور هفته گذشته به تعویق برگزیت رای داد، هواداران خروج از اتحادیه اروپا از صبح روز شنبه دست به تظاهراتی زدند که از شمال شرق انگلیس آغاز و دو هفته دیگر در مقابل پارلمان ختم می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، این حرکت اعتراضی از سوی کارزار تبلیغاتی 'خروج یعنی خروج' و با رهبری 'نایجل فاراژ' رهبر اسبق حزب دست راستی استقلال انگلیس که سه سال پیش نقش برجسته ای در رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا داشت سازماندهی شده است.

معترضین صبح شنبه در شهر «ساندرلند» واقع در شمال شرق انگلیس که در حدود 430 کیلومتر با پایتخت فاصله دارد تجمع کرده و سپس به سمت لندن راه افتادند.

تصاویر منتشرشده در رسانه های انگلیسی نشان می دهد شرکت کنندگان علاوه بر پرچم انگلیس، شعارنوشته و پارچه نوشته هایی را در دست دارند که روی آن عبارت هایی در حمایت از خروج این کشور از اتحادیه اروپا نوشته شده است.

شرکت کنندگان قصد دارند تا روز 29 مارس، مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خود را به لندن رسانده و در میدان پارلمان تظاهرات اعتراضی به راه بیاندازند.

این حرکت اعتراضی پس از آن سازماندهی شد که پارلمان انگلیس ضمن مخالفت با طرح مدنظر دولت 'ترزا می' برای خروج از اتحادیه اروپا، به لایحه تعویق برگزیت رای موافق داد. به این ترتیب اگر اتحادیه اروپا هم این هفته با پیشنهاد پارلمان انگلیس موافقت کند، این کشور در تاریخ 29 مارس این اتحادیه را ترک نخواهد کرد.

درحالی که نخست وزیر انگلیس تلاش می کند تا ظرف حداکثر 3 ماه با اتحادیه اروپا به توافق برسد، گزارش ها حاکی است که رهبران اروپا به دنبال تعیین شروطی هستند که با کش دادن برگزیت، روند آن را متوقف کنند.

نایجل فاراژ که در میان تظاهرکنندگان حضور دارد به خبرنگاران گفت: پیام مردم روشن است. آنها می خواهند از اتحادیه اروپا خارج شوند، اما اگر به تحولات هفته گذشته پارلمان نگاه کنید، شاید هرگز این اتفاق رخ ندهد.

وی هشدار داد که اگر سیاستمداران به فکر توقف برگزیت هستند 'باید از روی مردم انگلیس رد شوند'.

در تارنمای کارزار تبلیغاتی 'خروج یعنی خروج' هم نوشته ‌شده است: اینک روشن است که نخبگان وست مینستر درصدد خیانت به رأی مردم برای خروج از اتحادیه اروپا هستند. این تظاهرات عمق نارضایتی مردم از نحوه مدیریت برگزیت را به نمایش می‌گذارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top