تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/26 - 09:10
کد خبر: 305864

تقطیع صحبت‌های رئیسی پس از ۵ روز!

همان‌گونه که در بالا مشخص است از منظر رئیس دستگاه قضا عدالت نمی تواند در بستری ناامن تحقق یابد و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی برای ایجاد عدالت شکل نخواهد گرفت و به همین دلیل دشمن درصدد امنیت زدایی از ایران است.

خبرنامه دانشجویان ایران: درحالیکه ۵ روز از مراسم معارفه آیت الله رئیسی بر دستگاه قضا گذشته است رسانه های یک جریان خاص با انتشار قسمتی تقطیع شده از صحبت های ایشان به دنبال ساختن یک چهره امنیتی برای نفر اول مسئولیت قضایی کشور برآمده اند.

  آیت الله رئیسی در مراسم معارفه خود با اعلام این نکته که مردم باید طعم عدالت را بچشند، هدف «طرح تحول قضایی» را عدالت معرفی کرد و گفت: «با همه تلاش هایی که انجام شده مردم در مورد اجرای عدالت همچنان نگران هستند و خواست و مطالبه مردم آن است که در سطوح مختلف اجرای عدالت را بیش از گذشته ببینند ولذا اساس تحول قضایی در این دوره که به نظر من باید در بستر گام دوم تحول قضایی را شکل داد.»

برخی رسانه ها با نادیده گرفتن جملات فوق به صحبت های ایشان در خصوص امنیت پرداختند و این جمله را به نقل از ایشان منعکس کردند که «همه اقدامات فرع بر امنیت است؛ اجرای عدالت و پیشرفت فرع بر امنیت است؛ لذا مسئله امنیت مسئله‌ای نیست که بشود نسبت به آن کوچکترین اغماضی کرد.» این درحالی است که مقدمات صحبت ایشان در اقدامی غیراخلاقی حذف شده است!

اما واقعیت چیست؟ رئیس قوه قضائیه در صحبت های خود با اشاره به امنیت مثال زدنی ایران در منطقه به تهدیدات دشمن علیه امنیت کشور اشاره کردند و در خصوص برخورد با جرائم سازمان یافته و مخل امنیت اعلام کردند: «مسئله امنیت بسیار مهم است. امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان و مدیریت مثال زدنی رهبر معظم و حضور نیروهای مسلح به حمدالله کشور ما از امن ترین کشورهاست، لیکن تهدیدهای مختلفی وجود دارد. ما موضوع امنیت را از مهمترین مسائل برای کشور می دانیم. در مقابل جرائم خشن و سازمان یافته و هرگونه اخلال در امنیت کشور به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد. ما ناامنی را تحمل نمی کنیم چون همه اقدامات فرع بر امنیت است؛ اجرای عدالت و پیشرفت فرع بر امنیت است؛ لذا مسئله امنیت مسئله‌ای نیست که بشود نسبت به آن کوچکترین اغماضی کرد.»

همان‌گونه که در بالا مشخص است از منظر رئیس دستگاه قضا عدالت نمی تواند در بستری ناامن تحقق یابد و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی برای ایجاد عدالت شکل نخواهد گرفت و به همین دلیل دشمن درصدد امنیت زدایی از ایران است. این مساله البته مورد تایید رهبرانقلاب بوده است. ایشان در تاریخ 96/2/20 در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) فرمودند: «هدف کوتاه مدت دشمن برهم زدن امنیت کشور است»

 رهبرمعظم انقلاب قبلا نیز با اشاره به اینکه «مقوله امنیت، در درجه اوّلِ حقوق مردم است» فرموده بودند: «اگر محیط ناامن باشد، هیچ خواسته و خوشی‌ای برای مردم باقی نمی‌ماند.لذا شما دیده‌اید که گاهی در بعضی از ادوار تاریخ، مردم تن به قلدرىِ یک قلدر - با همه‌ی رنجها و سختیهایش - داده‌اند، برای این که امنیت را در اختیار آنها بگذارد. امنیت این‌قدر مهم است. امنیت مقوله‌ای است که هم کاملاً واقعی و ملموس و هم بسیار گسترده‌است. وقتی امنیت وجود دارد، ممکن است کسی آن را احساس نکند؛ مثل سلامتی که وقتی هست، شما آن را احساس نمیکنید؛ اما به مجرّد این‌که خدای نکرده سرتان درد گرفت، آن‌گاه میفهمید که سلامتی یعنی چه. فرمود: «نعمتان مکفورتان الصّحّة و الأمان».

واضح است که صحبت های فوق به معنی دیدگاهی امنیتی و یا اهمیت نداشتن عدالت نیست. بلکه نشان دهنده این موضوع است که اجرای عدالت به عنوان مهمترین ارزش در جامعه مستلزم وجود فضایی امن برای کشور است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top