تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/26 - 15:55
کد خبر: 305924

نصب کانکس کتابفروشی در فضای شهری

طراحی و ساخت این غرفه های فرهنگی گاها بصورت سیار بوده که دارای چرخ نیز می باشند و به راحتی می توان آنها را در اماکن عمومی جابجا نمود . این مسئله واقعا موضوع مهمی است چرا که باعث بالا رفتن آمار کتابخوانی در مقابل اطلاعات بدون منبع شایع در شبکه های اجتماعی امروزی می گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کتاب همواره به عنوان یک منبع اصلی علم دانش در تمامی ادوار تاریخ بوده و هرچه فرهنگ کتابخوانی در یک جامعه افزایش یابد به تبع آن سطح علمی آن جامعه رشد می کند. امروزه با بوجود آمدن دنیای اینترنت و منابع علمی متعدد هنوز کتاب به عنوان مرجع اصلی برای تمامی علوم تلقی می گردد که تمامی جوانب یک موضوع را پوشش داده و منبعی قابل اعتماد است. کشور های رو به توسعه از جمله کشور خودمان با ایجاد غرفه و کانکس های ویژه فرهنگی در اماکن عمومی تحت عنوان کانکس کتابفروشی سعی بر رواج هرچه بیشتر این فرهنگ پسندیده در میان اقشار عموم جامعه داشته ، چرا که در بسیاری از موارد پیدا نمود یک کتاب مناسب و مرتبط با زمینه مورد نظر اشخاص سخت بوده و اگر این منبع در دسترس شخص قرار گیرد حتما آن را خریداری و مطالعه خواهد نمود.

نصب کانکس کتابفروشی در فضای شهری

از جمله دیگر مزایای استفاده از این غرفه ها تخصص گرایی و تفکیک موضوعی کتابها بوده که بطور مثال می توان در شهرک های صنعتی از کانکس کتابفروشی که دارای کتاب هایی با موضوع صنایع ، تجهیزات ، تولید و همچنین کتابهای مرجع اطلاعاتی استفاده نمود و در مکان های آموزشی بیشتر منابع دانشگاهی و به همین ترتیب بر اساس نوع مخاطب ، کتاب های مورد نیاز هر گروه را ارائه نمود که این کار باعث استقبال بیشتر عموم مردم شده و همچنین باعث ارتقاع سطح علمی آنها در حوزه ای که در آن فعالیت می کنند می گردد. از آن گذشته به دلیل دارا بودن قابلیت جابجایی این سازه ها می توان در نقاط مختلف و بصورت دوره ای از کانکس فروشگاهی با کاربری فروش کتاب و محصولات فرهنگی استفاده نمود و حتی در مناطق دانشگاهی و پارک های عمومی نیز از آن استفاده کرد.
در این ایام که نزدیک به تحویل سال و ایام نوروز است نیز فرصت خوبی بوده تا با استفاده از کانکس کتابفروشی و فروش کتاب های مرتبط با مناطق تاریخی و گردشگری و همچنین نقشه های راهنمای توریست ، گردشگران را از مناطق تاریخی و جاذبه های توریستی شهر های مختلف کشورمان آگاه نموده که در این زمینه برای هر شهر کتاب های خوبی تاکنون به انتشار رسیده است.

طراحی و ساخت این غرفه های فرهنگی گاها بصورت سیار بوده که دارای چرخ نیز می باشند و به راحتی می توان آنها را در اماکن عمومی جابجا نمود . این مسئله واقعا موضوع مهمی است چرا که باعث بالا رفتن آمار کتابخوانی در مقابل اطلاعات بدون منبع شایع در شبکه های اجتماعی امروزی می گردد. البته دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی سهم خوبی از رواج علم و اطلاعات دارند اما بیشتر حالت اطلاع رسانی داشته و یا به یک تیتر مختصر بسنده می کنند و این است که با وجود این همه منابع اکترونیک همواره تمامی جوامع سعی بر افزایش و ارتقاع آمار مطالعه کتاب در جامعه خود را از طریق ساخت و نصب کانکس کتابفروشی ، تبلیغات و ایجاد رقابت بین ناشران و نویسندگان کتاب را دارند.خوشبختانه در کشور ما نیز استفاده از قرفه های فرهنگی سیار و نمایشگاه های سالانه کتاب با استقبال خوبی روبرو بوده و امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت و گسترش استقبال عموم مردم از کتاب چه از طریق کانکس و غرفه های فرهنگی ، چه کتاب فروشی ها و نمایشگاه های بین المللی باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top