تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/26 - 19:24
کد خبر: 305951

فیلتر کردن و ایجاد محدودیت فضای مجازی راه‌حل منطقی نیست

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان فیلتر کردن فضای مجازی را، راه حل منطقی ندانست و گفت: برای مصون‌سازی از آسیب‌ها باید در راستای تقویت تقوا و ایمان دانش آموزان گام برداشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ حبیب الله خجسته پور عصر یک‌شنبه در همایش تجلیل از طلایه داران عرصه تربیت اسلامی، معاونان، کارکنان و مربیان پرورشی آموزش‌وپرورش استان به میزبانی سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی سمنان بابیان اینکه ایجاد محدودیت، محصور کردن و فیلتر کردن، در عصر امروز به هیچ عنوان راه حل منطقی نیست، ابراز داشت: در شرایط کنونی می‌بایست به سمت مصون‌سازی گام برداریم که تقویت تقوا و ایمان، یکی از راهکارهای آن محسوب می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه حفظ عقیده و باورهای دانش آموزان و فرزندان در این حجم وسیع اطلاعات فضای مجازی ضروری است، اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در بین جوامع گسترش‌یافته است که به شرط استفاده صحیح می‌تواند مطلوب باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان بابیان اینکه در ۱۰۰ سال گذشته سرعت تغییرات جوامع بسیار زیاد بوده است، ابراز داشت: معلمان نیز باید خود را با این تغییرات همسو کنند اما در این حال امروز باید به جای اینکه جوان دیروزی باشیم، خود را به جوان فردایی تبدیل کنیم تا بتوان با شناخت این چالش‌ها، برای آنها راه حل مناسبی تدبیر شود.

خجسته‌پور بابیان اینکه چالش‌های جدید پیش رو نسل جوان و نوجوان کار معلمان را در برطرف سازی این چالش‌ها بسیار سنگین می‌کند، تصریح کرد: نقش معلم و مربی در آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان و آماده‌سازی آنان برای مقابله با این چالش، بسیار تأثیرگذار است.

وی ضمن بیان اینکه پاسخ چالش‌ها، در کتب‌های درسی و دانشگاهی و بخشنامه‌ها نیست بلکه باید با شناخت فضای اطلاعات روز، راه حل‌ها را جست‌وجو کرد، افزود: معلمان به عنوان جوانان نسل دیروز، باید نسل جوان امروز را برای فردا و آینده تربیت کنند و این مهم کاری بسیار تخصصی است که نیاز به تمرین، پشتکار و آموزش دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان بابیان اینکه تقویت ارتباطات و بعضاً ارتباطات ناهنجار در فضاهای مجازی یک آسیب جدی است، ابراز داشت: اطلاعات وسیع بدون عمق در فضای مجازی با تبلیغات جذاب، نوجوانان و جوانان ما را با معضل مادی‌گرایی روبرو کرده است لذا می‌بایست از فرزندان خود در این وادی بی حدومرز حفظ و حراست کنیم.

خجسته‌پور در ادامه تصریح کرد: فضای مجازی امروز نقش شب‌های مهتابی را دارد و کران تا کران اطلاعات مختلف را به صورت کلی روشن می‌کند اما به جزئیات به صورت کامل و روشن نمی‌پردازد و این یک نوع نسبی‌گرایی را در بین نوجوانان و جوانان رواج داده است.

وی بابیان اینکه تربیت پرورشی فرزندان امروز دچار مشکل شده است که نیاز به بررسی، واکاوی و اقدامات مؤثر دارد، اضافه کرد: برای برون‌رفت از این مشکل، مربیان پرورشی و حوزه تربیتی می‌بایست امروز در به‌کارگیری راهکارهای مناسب و اجرای اقدامات مطلوب در مقابله با این چالش‌ها نقش‌آفرین باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top