تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/12/27 - 15:09
کد خبر: 306075

تلاش «ترزا می» برای گرفتن رای موافق پارلمان درباره توافق برگزیت

نخست وزیر انگلیس به نمایندگان پارلمان درباره عواقب رای منفی مجدد به توافق برگزیت هشدار داده و اعلام کرده که در این صورت انگلیس باید مدت طولانی در این اتحادیه باقی مانده و شاید اصلا از آن خارج نشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، "تاگس اشپیگل" آلمان، "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس نمایندگان پارلمان این کشور را با یک تعویق طولانی مدت برگزیت تهدید کرد تا به این ترتیب آن ها را به موافقت با توافق برگزیت وا دارد.

به این ترتیب وی با هشدار درباره احتمال باقی ماندن طولانی مدت انگلیس در اتحادیه اروپا به نمایندگان برای رای دادن به توافق برگزیت نهایی تبلیغ کرد. وی در مقاله‌ای که برای ساندی تلگراف نوشته است تاکید کرد که اگر پارلمان انگلیس همچنان در موضع رد اکثریتی خود درباره توافق برگزیت باقی بماند این کشور اتحادیه اروپا را برای چندین ماه ترک نخواهد کرد و یا اصلا از این اتحادیه خارج نمی شود.

به این ترتیب ترزا می نمایندگان پارلمان را در برابر چند راهی گذاشت. اگر توافق برگزیت تا نشست هفته آینده اتحادیه اروپا مورد موافقت پارلمان انگلیس قرار گیرد بروکسل تنها یک تعویق کوتاه مدت فنی را برای برگزیت در نظر خواهد گرفت. البته ترزا می این را هم نتیجه ایده آلی ندانست.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرد که جایگزین برای طرح موافقت با توافق برگزیت تا پنج شنبه آینده بسیار بدتر است. در صورت تعویق طولانی مدت برگزیت انگلیس باید در انتخابات اروپایی ماه می شرکت کند. در  این صورت دیگر هیچ سمبل قدرتمندانه تری درباره شکست سیاسی کامل پارلمان انگلیس نمی تواند وجود داشته باشد.

حالا در این شرایط تا چهارشنبه آینده و یک روز قبل از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل باید نمایندگان پارلمان انگلیس یک بار دیگر درباره توافق برگزیت رای گیری کنند.

قرار است در این باره هفته آینده در نشست اتحادیه اروپا تصمیم گیری شود. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان این مسئله را آشکار کرده اند که لندن باید دلایل قابل قبولی را برای درخواست خود برای تعویق تاریخ برگزیت ارائه دهد.

پارلمان انگلیس چندی پیش در ماراتونی نفس گیر با برگزاری همه پرسی مجددی درباره برگزیت مخالفت کرده و به طرح تعویق تاریخ برگزیت رای داد.

بر اساس اطلاعات اعضای دولت انگلیس ترزا می می تواند درباره رای گیری مجدد درباره توافق برگزیت در پارلمان انگلیس انصراف دهد. "فیلیپ هاموند"، وزیر دارایی انگلیس در این باره گفته است که دولت این توافق را تنها در صورتی مجددا در معرض رای پارلمان قرار خواهد داد که موافقت در این باره محرز شود. تا به حال ترزا می اعلام کرده است که می خواهد مجددا این توافق را که تا به حال دو بار در پارلمان انگلیس رد شده است قبل از نشست اتحادیه اروپا به رای بگذارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top