تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/29 - 11:56
کد خبر: 306243

تشکل‌های دانشجویی بستر گفتمان‌سازی هستند

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در شرایط جنگ اقتصادی امید به آینده را در دل میلیون‌ها ایرانی زنده کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با دانشجو، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب را در سه وجه گذشته، حال و آینده بررسی و در مورد هر کدام از آن‌ها نکات خیلی مهمی را مطرح کرده‌اند به گونه‌ای که می‌توان تمامی این نکات را در آیینه واقع گرایی بررسی کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از جریانات فکری می‌توانند از منظر خود به این بیانیه نگاه کنند، اما آنچه که مشخص است این است که بعد از ۴۰ سال یکی از راهبردی‌ترین متون برای اداره یک کشور ۸۰ میلیون نفری ارائه شده است، تصریح کرد: قطعا این بیانیه از لحاظ استراتژیک از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است؛ اما رویکردی که با ایجاد شود این است که گفتگوی تخصصی باید حول این بیانیه انجام شود و بستر این گفتگوی تخصصی و آینده پژوهانه نیز کسی جز جریان دانشجویی نیست.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: گفتگوی تخصصی و آینده پژوهانه باید در فضای دانشگاه انجام شود و مجری این گفتگو‌ها نیز در فضای دانشگاه تشکل‌های دانشجویی و جوانان هستند کما اینکه اجرا کننده این بیانیه هم جوانان هستند.

محمدی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در اکثر مقاطع این بیانیه جوانان را مورد خطاب قرار داده اند، اظهار کرد: بار‌ها و بار‌ها بخش نامه‌ها و سیاست‌های کلی به سیستم‌های اداری و حکومتی ابلاغ شده که ممکن است تا حدود مختلفی مورد اعتناء قرار گرفته باشند؛ اما در بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب روی جوانان دست گذاشته اند با این وجود ما نمی‌توانیم شاهد باشیم که گفتگو راجع به برنامه عملی جوان‌ها برای اداره کشور در خارج از فضای جوانان و دانشگاه انجام شود.

وی اضافه کرد: قطعا بستر گفتمان سازی و گفتگو حول بیانیه گام دوم انقلاب تشکل‌های دانشجویی، جوانان و دانشگاهیان هستند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در شرایطی که کشورمان در یک جنگ اقتصادی و شرایط حاد قرار دارد توانسته میلیون‌ها نفر را امیدوار کند، گفت: این بیانیه در شرایطی که ارزاق بسیار گران و تهیه مایحتاج برای مردم بسیار سخت شده است امید را به شدت زنده کرده است و به نوعی یکی از پدیده‌هایی بوده که در چند سال اخیر امیدبخش‌ترین اتفاقات کشور نیز به اندازه آن نتوانسته اند اثرگذاری داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: بنده باز هم تاکید می‌کنم که بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان بوده و مجری آن جوانان هستند و کسانی هم که باید راجع به آن فکر کنند و آن را به نتیجه برسانند باز هم جوانان هستند؛ بنابراین نمی‌توان این مسئله در پارادایمی غیر از پارادایم جوانگرایی بررسی کرد.

وی بر ضرورت تغییر، نوگرایی و نوسازی در ساختار‌های کشور تاکید کرد و افزود: مهمترین مصداق این نوگرایی و نوسازی نیز تغییر در صاحب منصبان و تصمیم گیران است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب در جنگ اقتصادی حال حاضر این است که سیستم مدیریتی هشت سال دفاع مقدس احیاء شود، گفت: در جنگ تحمیلی امکانات محدود کشور در اختیار نیرو‌های داوطلب انقلابی، مردمی و جوان قرار گرفت؛ بنابراین در جنگ اقتصادی امروز نیز باید سیستم قاسم سلیمانی ها، باقری ها، همت‌ها و باکری‌ها را احیاء کنیم و از بین همین جوانانی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و مدرک می‌گیرند اسطوره‌های اقتصادی را بسازیم تا روزی همین جوانان به الگو‌های نسل‌های آینده برای پیشرفت و حرکت کشور تبدیل شوند.

محمدی اظهار کرد: جوانانی که از دل بیانیه گام دوم انقلاب بیرون می‌آیند قرار است اقتصاد کشور را مدیریت کنند، مشکل معیشت مردم را برطرف سازند، مسائل فرهنگی را سامان دهند و فن آوری‌ها در علوم فنی و علوم انسانی را رقم بزنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top