تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/01/01 - 02:59
کد خبر: 306276

هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در جیزان

در حمله موشکی نیروهای یمنی به استان جیزان عربستان ۷۰ نظامی وابسته به سعودی‌ها کشته یا زخمی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دکتر طه متوکل وزیر بهداشت عمومی یمن در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا پایتخت این کشور اعلام کرد که بیش از 100 هزار کودک یمنی تنها در یک سال به‌علت تجاوزات عربستان سعودی و آمریکا و محاصره اعمال‌شده ضد ملت یمن جان خود را از دست داده‌اند.

وی  تأکید کرد حدود 50 درصد از زیرساخت‌های بهداشتی یمن تخریب شده و 97 درصد از تجهیزات بیمارستانی یمن در نتیجه افزایش تجاوز و محاصره این کشور عمر مفید خود را پشت سر گذاشته‌اند.

متوکل گفت متجاوزان از تمام روش‌های جنایت ضد ملت یمن استفاده می‌کنند و مانع ورود تجهیزات بهداشتی به یمن می‌شوند، این در حالی است که در نتیجه فقدان این تجهیزات جان انسان‌های بسیاری در یمن در معرض خطر قرار می‌گیرد.

این مقام یمنی از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در زمینه کمک و تعهد به رویکردهای بهداشتی بر اساس نیازمندی‌های ملت یمن سستی به‌خرج ندهند. وی تأکید کرد نقش انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد در یمن در حد و اندازه‌های مطلوب نیست و کمک‌های جهانی برای بخش بهداشتی و سازمانهای بین‌المللی در معرض آزمون قرار دارد.

وزیر بهداشت یمن در عین حال از نقش کارمندان این وزارتخانه به‌ویژه در بخش بهداشتی که با وجود عدم اعطای حقوق و هزینه‌های شغلی‌شان به مسئولیت‌های خود عمل می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

در همین رابطه سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که 230 هزار مریض بر اساس آمارهای رسمی نیاز شدید به مداوا در خارج از این کشور دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین تأکید کرد که مجموعه قربانیان تجاوز سعودی آمریکایی به یمن بالغ بر 37822 نفر است که 12 هزار نفر از آنها شهید شده‌اند و 25 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد که 103 پزشک و کادر پرستاری و امدادرسانی یمنی در نتیجه تجاوزهای رژیم آل‌سعود به شهادت رسیده‌اند و حدود 245 نفر نیز در نتیجه حملات هوایی و موشک‌باران سعودی‌ها زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش 452 مرکز و تأسیسات پزشکی یمن در نتیجه موشک‌باران متجاوزان تخریب شده و 288 مورد از این تعداد به‌صورت کامل از بین رفته‌اند.

از سوی دیگر منابع نظامی یمن بامداد چهارشنبه اعلام کردند که در حمله موشکی سه‌شنبه‌شب این کشور به منطقه جیزان عربستان بیش از 70 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شدند.

یک مقام نظامی یمنی گفت: 70 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی از جمله شماری از افسران و فرماندهان آن‌ها در حمله موشکی به منطقه خوبه واقع در جیزان کشته یا زخمی شدند.

پیشتر یگان موشکی ارتش یمن با دو فروند موشک بالستیک از نوع «بدر1» مواضع نظامیان سعودی و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را در منطقه خوبه و ارتفاعات النار جیزان هدف قرار داده بود.

درهمین‌حال نیروهای یمنی کنترل تعدادی از مقرهای نظامیان سعودی را در منطقه الطلعه واقع در نجران عربستان به دست گرفتند.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به‌بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به شهادت بیش از 16 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیرساخت‌های این کشور شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top