تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/01/04 - 01:04
کد خبر: 306466

۱۰ اپلیکیشن برتر برای خواندن کتاب‌های ePUB در ویندوز +دانلود

۱۰ اپلیکیشن برتر برای خواندن کتاب‌های ePUB در ویندوز +دانلود

علاقمندان به کتاب‌های الکترونیک به خوبی با فرمت ePUB آشنا هستند، فرمتی سازگار با اکثر کتابخوانهای موجود در بازار که کتاب‌ها و اسناد الکترونیک توسط آن منتشر و توزیع می‌شود. اگر چه ePUB یک فرمت استاندارد برای این نوع از کتاب‌ها است، اما معمولا باز کردن آن روی کامپیوتر با دردسرهایی همراه است. شما برای بازکردن، پردازش و تسهیل خواندن این نوع از کتاب‌ها به نرم افزارهای خاصی نیاز دارید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ Electronic PUBlication یا به اختصار ePUB نوعی فرمت معروف فایل مورد استفاده در کتاب‌های الکترونیکی است که از تمام زبان‌های نوشتاری سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند و از نسخه ePUB3 پشتیبانی از تصویر، صوت، ویدیو و حتی گرافیک برداری (vector) نیز به این فرمت اضافه شده است.

شما برای باز کردن فایل‌های ePUB روی کامپیوتر به نرم افزارهای خاصی نیاز دارید. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از معروفترین این نرم افزارها را به شما معرفی کنیم که برخی از آنها علاوه بر تسهیل خواندن این نوع از کتاب‌ها امکان ویرایش و تغییر فرمت کتاب‌های الکترونیکی را نیز فراهم می‌کنند.

Adobe Digital Editions
ادوبی یکی از معروف‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های نرم افزاری در زمینه تولید و نشر آثار دیجیتال است. Adobe Digital Editions نیز یکی از محصولات این شرکت است که امکان خواندن اسناد با فرمت ePUB را در محیط ویندوز در اختیار شما می‌گذارد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از Adobe Digital Editions سازگاری آن با فرمت ePUB 3 است که این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارد تا از امکاناتی نظیر خواندن از راست به چپ، تغییر اندازه تصاویر بدون از بین رفتن وضوح، آزمایش‌های تعاملی، نمایش بهتر فرمول‌های ریاضی و ویژگی‌های بسیار خارق العاده دیگر بهره‌مند شوند.

علاوه بر این‌ها، Adobe Digital Editions قابلیت‌های کاربردی دیگری مثل جستجوی محتوا، بوک مارک، هایلایت کردن، یادداشت برداری و امکانات بسیار دیگری را به شما ارائه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک اپلیکیشن برای خواندن محتوای ePUB هستید بدون شک Adobe Digital Editions یک انتخاب ایده‌ال برای شما خواهد بود.

Cover
Cover یک اپلیکیشن خوش‌نام است که معروفیت خود را از فراهم کردن امکان خواندن کتاب‌های کمیک روی کامپیوتر ویندوز به دست آورده است. اما علاوه بر پشتیبانی از کتاب‌های کمیک امکان استفاده از فرمت ePUB نیز توسط این اپلیکیشن فراهم شده است.

اصلی‌ترین دلیل برای قرار گرفتن Cover در فهرست ما این است که این اپلیکیشن به خوبی قادر به پردازش کردن کتاب‌های الکترونیک با تعداد بسیار زیادی تصویر است. هر چند با سایر اپلیکیشن‌های کتابخوان نیز شما قادر به باز کردن کتاب‌های پر عکس هستید، اما تجربه ورق زدن این نوع از کتاب‌ها با Cover چیز دیگری است. بنابراین اگر بیشتر علاقمند مطالعه کتاب‌های پر عکس هستید، این اپلیکیشن انتخاب مناسبی برای شما است.

Icecream ePUB Reader
Icecream Apps یک استودیوی نرم افزاری است که مجموعه قدرتمندی از اپلیکیشن‌های تحت ویندوز را ارائه می‌کند و کتابخوان ePUB آن یکی از آنها است که در قالب یک رابط کاربری خوش ساخت و ساده قابلیت‌های زیادی از جمله امکان خواندن به صورت تمام صفحه، جستجوی محتوا، تغییر صفحه راحت، پشتیبانی از چندین زبان و غیره را در اختیار شما می‌گذارد. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته Icecream ePUB Reader پشتیبانی از اغلب فرمت‌های مهم کتاب‌های الکترونیک از جمله Mobi و FB2 است.

Bookviser Reader
Bookviser Reader یک اپلیکیشن خواندن فرمت ePUB شناخته شده است که یک تجربه ساده و لذت بخش از خواندن کتاب درست شبیه به خواندن کتاب فیزیکی را در اختیار شما می‌گذارد. این احساس به این دلیل است که رابط کاربری آن درست شبیه به یک کتاب واقعی طراحی شده است. اما از طرفی اگر این رابط کاربری را دوست ندارید می‌توانید با دسترسی راحت به تنظیمات آن از ظاهر کتابخوان‌های سنتی‌تر استفاده کنید.

Kobo
درست مثل کیندل آمازون، Kobo نیز یک اپلیکیشن کتابخوان الکترونیک و یک خدمات دهنده است که امکان خرید کتاب را نیز برای شما فراهم می‌کند. اما برخلاف کیندل آمازون که از فرمت ePUB پشتیبانی نمی‌کند، Kobo از هر دو فرمت ePUB و ePUB 3 پشتیبانی می‌کند.

این اپلیکیشن تمام قابلیت‌های مورد نیاز برای خواندن یک کتاب با فرمت ePUB از جمله امکان جستجو، بوکمارک و ردگیری میزان پیشرفت مطالعه را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما مزیت اصلی Kobo نسبت به سایر ePUB خوان‌ها فروشگاه آن است که به شما اجازه می‌دهد از بین بیش از 5 میلیون کتاب الکترونیک کتاب مورد علاقه خود را خریداری کنید.

Freda
Freda یکی از پرکاربردترین کتابخوان‌های ePUB موجود برای ویندوز است که ظاهر آن درست شبیه به اپلیکیشن‌های اصلی خود ویندوز 10 است که باعث می‌شود شما در زمان خواندن یک کتاب ePUB بیشتر احساس راحتی کنید. همچنین کاربران به سادگی امکان سفارشی سازی ظاهر این اپلیکیشن را نیز خواهند داشت.

همچنین Freda از فرمت‌های بسیار دیگری مثل Mobi, FB2, HTML و TXT نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این شما از طریق این اپلیکیشن امکان دسترسی به بیش از 50,000 کتاب قدیمی‌ از Feedbooks, Gutenberg و سایر منابع آنلاین را در اختیار خواهید داشت.

Bibliovore
Bibliovore یکی دیگر از کتابخوان‌های رایگان ePUB مخصوص ویندوز است که می‌توانید آن را به راحتی از فروشگاه اپلیکیشن ویندوز دانلود کنید. این اپلیکیشن به قابلیت‌های سازماندهی جالب توجهی مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد کتابخانه بزرگی از کتاب‌های مختلف را به راحتی مدیریت کنید.

همچنین این اپلیکیشن امکان تنظیم راحت پارامترهای مرتبط با قلم، مدیریت تم‌های خواندن، ویرایش فراداده کتاب و حالت خواندن کتاب در نور روز و شب را نیز فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد Bibliovore این است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از OneDrive کتاب‌های خود را بین دستگاه‌های مختلف همگام سازی کنید.

Nook
اگر به کتاب الکترونیک علاقه‌مند هستید به احتمال زیاد در مورد Barnes و Nobles هم شنیده‌اید که یک کتابفروشی بزرگ در دنیا است. اما آمازون با پلتفرم کیندل خود یک کتابفروشی عظیم مخصوص به خود را پایه گذاری کرده است که خدمات فروش آنلاین کتاب آن Nook نام دارد. با اپلیکیشن Nook شما علاوه بر امکان خرید آنلاین کتاب قادر به خواندن کتاب با فرمت ePUB نیز هستید.

این اپلیکیشن از قابلیت‌های زیادی برخوردار است که امکان سفارشی سازی روش خواندن کتاب‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند. امکان همگام سازی آنلاین بین دستگاه‌های مختلف و دسترسی به هزاران عنوان کتاب کلاسیک از دیگر ویژگی‌های Nook است.

Calibre
Calibre یکی از قدیمی‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌ها برای خواندن محتوای ePUB در کامپیوتر ویندوز است. با Calibre به راحتی می‌توانید برای کتاب‌های خود کاور دانلود کنید، فراداده ها را مدیریت کنید، کتاب‌های الکترونیک را از یک دستگاه به دستگاه دیگر ارسال کنید و کتاب‌های خود را از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل کنید.

با این اوصاف Calibre نه تنها یک اپلیکیشن مناسب برای خواندن کتاب‌های ePUB است، بلکه برای مجلات و کتاب‌های کمیک نیز قابل استفاده است. بنابراین بدون شک می‌توان این اپلیکیشن را یکی از بهترین گزینه‌ها برای خواندن فرمت ePUB در ویندوز دانست.

EpubReader
آخرین اپلیکیشن معرفی شده توسط ما تنها اپلیکیشن پولی این فهرست نیز هست. با EpubReader به راحتی می‌توانید کتاب‌های ePUB خود را در ویندوز مطالعه کنید. کتاب‌های موجود در منابع شخصی و از پیش تنظیم شده را دانلود کنید، به راحتی کتابخانه خود را مدیریت کنید و پیشرفت مطالعه را تحت نظر داشته باشید.

یکی از مهمترین قابلیت‌های این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید به راحتی تمام کتابخانه خود را به کارت SD یا OneDrive منتقل کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top