تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/01/06 - 01:57
کد خبر: 306604

ورود نخستین موج سیلاب به خوزستان تا ۲۴ ساعت آینده

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: تا 24 ساعت آینده نخستین موج سیلابی وارد سد مارون می‌شود؛ با توجه به تمهیدات و ظرفیت سازی انجام شده در مخازن سدها انتظار می‌رود که موج اولیه سیلاب تعدیل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داریوش بهارلویی امشب در گفت‌وگو با فارس، بابیان اینکه اکنون موج اولیه سیلاب وارد سدهای کرخه، دز و کارون شده و مخازن آن‌ها را به حالت سیلابی درآورده، اظهار کرد: تا 24 ساعت آینده نخستین موج سیلابی وارد سد مارون می‌شود؛ با توجه به تمهیدات و ظرفیت‌سازی انجام‌شده در مخازن سدها انتظار می‌رود که‌موج اولیه سیلاب تعدیل شود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی اداره هواشناسی طی بارش‌های اخیر حجم ورودی به سدهای استان در همه حوضه‌های آبریز افزایش پیداکرده و به شرایط سیلابی می‌رسد به همین دلیل اعلام آماده‌باش شده است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: بیشترین سیلاب ورودی مربوط به حوضه دز و کرخه است که پیک آن در حوضه دز در حدود 3 هزار مترمکعب بر ثانیه و در حوضه کرخه 2 هزار و 500 مترمکعب بر ثانیه است.

بهارلویی بابیان اینکه اکنون خروجی آب از سدهای خوزستان بر اساس تاب‌آوری و دبی ایمن رودخانه‌ها تنظیم‌شده گفت: دبی خروجی سدها به نحوی است که مناطق مختلف دچار سیلاب و آب‌گرفتگی نشوند؛ البته بخشی از بارش‌ها بعد از سدها اتفاق می‌افتد و سبب فعال شدن حوضه میانی می‌شود که این مسئله می‌تواند سبب افزایش رواناب رودخانه‌ها شود.

وی عنوان کرد: احتمال بالا رفتن دبی رودخانه کارون در اهواز تا بیش از 2 هزار مترمکعب بر ثانیه وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود پارک‌ها و جاده‌های ساحلی دچار آب‌گرفتگی شود.

وی بیان کرد: آب‌گرفتگی‌هایی که تاکنون در برخی مناطق استان رخ‌داده به دلیل افزایش خروجی سدها نیست بلکه به دلیل بارندگی است؛ در اروندکنار آبادان نیز بالاآمده آب انهار تحت تأثیر «مَد اکبر» و خلیج‌فارس بوده اتفاق افتاد.

بهارلویی در رابطه با وضعیت مناطق پایین‌دست کرخه در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه گفت: در این مناطق آماده‌باش کامل اعلام شد تا در صورت بروز حوادث ناگهانی و یا شکستن سیل بندها وارد عمل شویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top