تاریخ انتشار: 13 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3069

دوباره شال سبز می اندازیم

ما نباید میدان را خالی کنیم باید در وسط صحنه باشیم مانند هشت سال دفاع مقدس که هرگاه دشمن تک می‌زد ما پاتک می‌زدیم اگر آنجا هم عقب‌نشینی می‌کردیم الان دیگر ما نبودیم ولی آنجا استقامت و پاتک‌های رزمندگان بود که این کشور پیروز شد الان هم با در این جنگ نرم باید اهل استقامت باشیم. نگذاریم آنان بتوانند از نمادهای دینی سوء استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، مدیر مسئول کانون فرهنگی سید الشهدا گفت: شال سبز را با ظهور جنبش سبز علوی دوباره بر گردن انداختم. رنگ سبز نباید سیاسی می شد. مردم با دیدن رنگ سبز به یاد اهل بیت عصمت و طهارت می افتند.

حجت‌الاسلام سید محسن ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس در باره آغاز حرکت مردمی جنبش سبز علوی افزود: ما با استفاده کردن از این رنگ مانند سابق باید جلوی سوء استفاده دشمن را بگیریم. پس از انتخابات تاکنون طوری شده بود که هر کسی که از رنگ سبز استفاده می کرد، مردم او را متمایل به فتنه گران می دانستند او را منسوب به طرف مقابل می‌دانند.
رزمنده دوران دفاع مقدس با 60ماه حضور در عرصه های دفاع مقدس اظهار داشت: من فکر می‌کنم طراحان این مسئله می‌خواستند از احساسات مردم سوء استفاده کنند چون می‌دانستند مردم به رنگ سبز علاقه خاصی دارند از این جهت سراغ این رنگ رفتند و استفاده کردند. از بعد خارجی که گروه‌هایی که با این رنگ شناخته می‌شوند هم احساس نزدیکی بیشتر با ایشان داشته باشند و اینها را از خودشان بدانند.

وی تاکید کرد: ما نباید میدان را خالی کنیم باید در وسط صحنه باشیم مانند هشت سال دفاع مقدس که هرگاه دشمن تک می‌زد ما پاتک می‌زدیم اگر آنجا هم عقب‌نشینی می‌کردیم الان دیگر ما نبودیم ولی آنجا استقامت و پاتک‌های رزمندگان بود که این کشور پیروز شد الان هم با در این جنگ نرم باید اهل استقامت باشیم. نگذاریم آنان بتوانند از نمادهای دینی سوء استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سید محسن ذوالفقاری گفت: ما با استفاده کردن از این رنگ مانند سابق باید جلوی سوء استفاده را بگیریم. الان طوری شده که هر کسی که از رنگ سبز استفاده کند او را منسوب به طرف مقابل می‌دانند با اینکه این طور نباید باشد. ما باید با استفاده از این رنگ پاتک به تک دشمن بزنیم.

این روحانی جانباز یادآور شد: از کودکی یادم می‌آید که پدرم شال سبزی به کمر می‌بست و من با دیدن آن شال سبز از این رنگ خیلی خوشم می‌آمد و خودم با اینکه روحانی هستم و سیادت روحانیون با عمامه سیاه شناخته می‌شود، شش ماه (پاییز و زمستان) سال را شال سبزی به گردن می‌انداختم که بعد از آنکه این رنگ سیاسی شد و در خدمت سیاست بازان فتنه گر قرار گرفت، افسوس می خوردم که شاید دیگر نتوانم از این رنگ استفاده کنم. تا اینکه حرکت مردمی جنبش سبز علوی شکل گرفت.

وی افزود: چون اصلا منطق فتنه گران (جنبش سبز) را قبول نداشتم و فکر می‌کردم با استفاده از این رنگ منسوب به آنان می شوم. ولی فکر کردم که نباید این رنگ سیاسی شود و امثال ما دوباره باید به این رنگ برگردند تا فقط گروهی فتنه گرنتوانند از این رنگ سوء استفاده سیاسی کنند.

وی گفت: ملت ما با دیدن رنگ سبز به یاد اهل بیت عصمت و طهارت می افتند و این رنگ برایشان رنگ اهل بیت است. بر همین اساس دوباره شال سبز را بر گردن انداختم و از این تصمیم خوشنود و خوشحال هستم.

وی اظهار داشت: در کتاب نفس‌المهوم شیخ عباس قمی درباره لباس بهشتی صفحه 52 آمده است: ام سلمه همسر پیامبر می‌گوید، پیامبر را دیدم که لباس مخصوصی که در دنیا نظیرش را ندیده بودم بر حسین علیه‌السلام می پوشاند من در مورد آن لباس از پیامبر سوال کردم آن حضرت فرمود این هدیه خداوند به حسین (ع) است و من آنرا بر اندامش می‌پوشانم همچنین در روایت آمده است که گاهی امام حسن و امام حسین (ع) در دوران کودکی در شب عید لباس مخصوص می‌خواستند که از جانب خداوند متعال بوسیله ملکی از ملائکه به آنان هدیه می‌شد و حضرت فاطمه به آن می‌پوشانند.

وی افزود: روایت شده که روز عیدی حسن و حسین (ع) در حجره جد خود وارد شدند و گفتند یا جدا امروز روز عید است و فرزندان عرب جامه‌های رنگین بر تن کرده و لباس نو پوشیده‌اند و ما را جامه نو نیست برای این نزد تو آمده‌ایم پس آن حضرت سختی تامل در حال آنان کرد و گریست و در خانه جامه‌ای شایسته آنان نبود و نخواست آنان را ناامید کند و دلشان را بشکند. پس پروردگار خود را خواند گفت ای خدای من دل آنان و مادرشان را مشکن.

حجت‌الاسلام سید محسن ذوالفقاری در پایان افزود: جبرئیل فرود آمد با او دو حله‌ای از حله‌های بهشتی سفید بود. پیامبر شادان گشت و آنان را گفت ای سید جوانان اهل بهشت این جامه‌ها را که خیاط قدرت به اندازه قامت شما دوخته است بگیرید وقتی آن خلعت‌ها را سفید دیدند گفتند این چگونه باشد کودکان عرب جامه‌های رنگین در بر کردند. پیامبر فرمود حسنم تو چه رنگی را می‌خواهی عرض کرد رنگ سبز و فرمود حسین توچه رنگی را می‌پسندی عرض کرد سرخ جبرئیل لباسهای رنگی آورد و حضرت به آنها عطا فرمود و آنان نزد مادر رفتند در حالی که خوشحال بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top