تاریخ انتشار: شنبه 1398/01/10 - 12:37
کد خبر: 306905

وزیرعلوم: دانشگاه‌ها امسال ساماندهی می‌شوند

وزیر علوم گفت: برای سال ۹۸؛ طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور، اصلاح کنکور، توسعه پارک علم و فناوری و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در دستور کار وزارت علوم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، پیرامون اقداماتی که در سال ۹۸ وزارت علوم انجام خواهد داد، گفت: برنامه‌های سال ۹۸ وزارت علوم بخشی به صورت مصوبات قانونی است که دولت در سال ۹۶ و ۹۷ آن را انجام داده و در سال ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت بخشی دیگر برنامه‌های جدیدی است که وزارت علوم آن‌ها را اعلام کرده است، اما به صورت شاخص اگر بخواهیم آن‌ها را نام ببریم می‌توانیم بگوییم طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور، اصلاح کنکور، توسعه پارک علم و فناوری و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در دستور کار است.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور به این معنی است که تعداد زیادی مراکز عالی که در کشور وجود دارد و باید همگی در ذیل یک برنامه مشخص آورده شده که هم باید کیفی سازی بشوند، هم؛ هم افزایی.  هم اینکه باید تلاش کنیم تا توان علمی این مجموعه‌ها را بالا ببریم. برای مثال تعداد زیادی واحد‌های کوچک دانشگاهی مثل پیام نور، دانشگاه‌های علمی کاربردی، غیرانتفاعی و غیردولتی وجود دارند که به دلیل عدم فراهم آوردن امکانات و یا عدم حضور دانشجوی کافی دچار کاهش فعالیت شدید شده اند، باید ساماندهی شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مراکز علمی و دانشگاهی استان‌ها باید به یکدیگر متصل شوند، گفت: در استان‌ها و مراکز مختلف کشور دانشگاه‌ها باید به شکل شبکه‌ای به صورت علمی به هم وصل شوند تا از امکانات یکدیگر به خصوص از امکانات دانشگاه‌های بزرگ استانی بتوانند استفاده کنند.

غلامی با اشاره به اینکه برنامه کنکور سال ۹۸ حذف نیست بلکه تغییر سیستم آن است، افزود: در سال ۹۸ با تغییر روش پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها مواجه خواهیم بود که بخش مورد توجهی از این برنامه تا الان انجام شده و ادامه آن که بخش مهمی نیز می‌باشد در سال ۹۸ اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به دنبال تقویت پارک‌های علم و فناوری هستیم که در سال ۹۸ این موضوع به صورت بسیار جدی انجام خواهد شد چرا که انجام این فعالیت زمینه انتقال دانش و فناوری به جامعه، کارآفرینی، ایجاد مراکز رشد، شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها فراهم خواهد کرد و از این طریق تقویت نیز می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اشتغالی که از طریق توسعه پارک‌های علم و فناوری انجام می‌شود اشتغال پایدار خواهد بود که ادامه دار است و تبدیل دانش به ثروت نیز از همین طریق صورت خواهد گرفت.

غلامی با اشاره به اینکه حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی از دیگر دغدغه‌های وزارت علوم برای سال ۹۸ می‌باشد، گفت: حل مسائل و مشکلات مهم کشور از طریق وزارت علوم مورد تایید بوده است تا دانشگاه‌ها بتوانند برای آن راه حل پیدا کنند. برای مثال یکی از مشکلات حاد ملی، محیط زیست است که در همین سال قرارداد بسیار خوبی را با سازمان محیط زیست در این باره بسته ایم و این طرح به صورت جدی در سال ۹۸ عملی خواهد شد و آثار آن جزو کارکرد خوب وزارت علوم باقی خواهد ماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top