تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/01/11 - 10:46
کد خبر: 306978

راه‌اندازی قرارگاه دانشجویی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان آق‌قلا

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: قرارگاه دانشجویی کمک رسانی به سیل زدگان آق قلا در بسیج دانشجویی تهران راه اندازی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر دولابی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: پس از وقوع سیل در استان گلستان و اعلام نیازی که صورت گرفت قرارگاه دانشجویی جهت کمک رسانی به وضعیت سیل زدگان در بسیج دانشجویی تهران بزرگ در دو محور عملیاتی و میدانی و محور پشتیبانی از ستاد و قرارگاه شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: جمع آوری کمک‌های مردمی اعم از کمک‌های مالی و غیر مالی موضوعی است که توسط این ستاد در تهران پیگیری می‌شود که در این راستا چادر‌هایی جهت جمع آوری کمک‌های مردمی دایر شده و این کمک‌ها به طور پیوسته در حال جمع آوری و ارسال به منطقه هستند.

دولابی تصریح کرد: در راستای انجام فعالیت‌های عملیاتی و میدانی این ستاد دانشجویی تیمی در ۸ فروردین جهت شناسایی و پیگیری‌های لازم وارد شهر آق قلا شد و به همین منظور دوستان دانشجو قرارگاهی را در این شهر دایر کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان منطقه‌ای و استانی برگزار شد طبق تقسیم کاری که صورت گرفت خدمت رسانی به مردم این منطقه که به کندی صورت می‌گرفت به بسیج دانشجویی تهران واگذار شد.

دولابی اظهار کرد: در حال حاضر نیز ستادی در کل آباد تشکیل شده که بحث مدیریت توزیع اقلام و کمک‌های مردمی را پوشش می‌دهد.

دولابی بیان کرد: با توجه به عمق بالای آب در منطقه طبق هماهنگی‌هایی که با نیروی دریایی صورت گرفته کمک رسانی‌ها بعضا با قایق و جت اسکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد خوبی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران جهت خدمت رسانی به سیل زدگان به منطقه اعزام شده اند، تصریح کرد: این افراد که شامل دانشجویان دختر و پسر هستند قرار است در حوزه فرهنگی و در جهت ایجاد فضای امیدبخشی، پر کردن اوقات فراغت کودکان و آموزش فعالیت کنند. همچنین این دانشجویان قرار است مدیریت فضای توزیع را که در سطوح مختلف با بحران مواجه است به دست بگیرند و این اتفاق با استقرار ستاد دانشجویی در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: عمده کاری که در این منطقه انجام می‌شود بحث شناسایی است، چون متأسفانه از نیاز سنجی و شناسایی نیاز‌های افراد سیل زده و فضا‌هایی که نیاز دارند غفلت شده است. در هر حال امیدواریم که با شناسایی درست نظم و عدالت در مدیریت توزیع اتفاق بیفتد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: با توجه به اینکه مطالبه گری یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی است در این راستا هر جا که با کوتاهی و قصوری از جانب مسئولان در جهت خدمت رسانی به سیل زدگان مواجه باشیم تذکرات لازم را می‌دهیم. در هر حال بدنه دانشجویی باید با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد روند کمک رسانی به سیل زدگان را سرعت ببخشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top