تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/12 - 01:35
کد خبر: 307026

احتمال وقوع سیل در دماوند

رئیس ستاد مدیریت بحران دماوند با بیان اینکه احتمال وقوع سیل در این شهرستان وجود دارد، از آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادی دماوند خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مجید صفری امروز اظهار کرد: شهرستان دماوند با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، همیشه بحث سیل، آب‌گرفتگی و برف و کولاک مد نظر بوده است و در غالباً در زمستان و بهار آمادگی کامل داریم تا از نزولات آسمانی به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد بارش زیاد نزولات آسمانی بوده‌ایم، افزود: به جهت اینکه بتوانیم نزولات آسمانی را به فرصت تبدیل کنیم، تمهیدات لازم را اندیشیده کردیم و با توجه به هشدار و پیش‌بینی سازمان هواشناسی تمام دستگاه‌های خدماتی در آماده‌باش کامل هستند.

*احیای سیل‌بندها و لایروبی رودخانه‌های دماوند

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند گفت: دماوند با توجه اینکه کوهستانی است، هنگامی که بارش آغاز می‌شود، امکان وقوع سیل در تمام مناطق به خصوص کوهپایه و کوهستانی وجود دارد.

صفری با اشاره به اینکه دو اقدام اساسی را برای جلوگیری از وقوع سیل انجام دادیم، تصریح کرد: یکی اینکه محل‌های که به عنوان سیل‌بند برای آبخیزداری ایجاد کرده بودیم، دوباره احیا کردیم تا جلوی سرعت آب گرفته شود و دوم اینکه تمام انهار و رودخانه‌های شهری و روستایی لایروبی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند سالی با کمبود آب و خشک‌سالی مواجه بوده‌ایم، بعضی رودخانه‌ها از حالت عادی خارج یا در بعضی حرائم رودخانه ساخت و ساز انجام شده بود که با کمک دادستانی اقدامات ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته است.

*انجام یک میلیون سفر به دماوند در نوروز ۹۸

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از سیلاب احتمالی و خطرات آن پیشگیری کنیم، بحث لایروبی و بازسازی کانال‌ها و انهار در دستور کار قرار گرفت و با تمام تلاشی که دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران انجام دادند، ما تاکنون خطری در دماوند احساس نمی‌کنیم، اما همه تجهیزات و امکانات آماده است.

صفری با بیان اینکه دماوند، شهرستانی میهمان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: در طی ایام نوروز تاکنون، حدود یک میلیون سفر از نقاط مختلف کشور به شهرستان دماوند داشته‌ایم و این آمار بسیار زیادی است.

وی اظهار داشت: محور دماوند به فیروزکوه آرام، اما محور هراز بحرانی بوده و هنگام بارش تمام حواس ما به ریزش سنگ با بهمن در این محور است؛ با وجود اینکه امسال شاهد چشم‌گیر نزولات آسمانی بودیم، اما توقف مسافران در جاده‌های شهرستان دماوند نسبت به سال گذشته به کمترین زمان رسیده به جهت اینکه راهداری خود را در سال ۹۷ تجهیز و آماده کرده است و تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادی و پلیس پای کار هستند تا توقف بیش از حد معمول در جاده‌های این شهرستان نداشته باشیم.

*لزوم خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با اشاره به اینکه بوم‌گردی‌ها، هتل اسکان و مدارس آموزش و پرورش آماده اسکان مسافران هستند، افزود: می‌توانیم بر اثر بارش‌های ناگهانی در همان لحظه مسافرانی که قصد استراحت دارند را در شهرستان دماوند اسکان دهیم.

صفری تأکید کرد: مسافران و شهروندان از توقف یا برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های سیل‌گیر و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و حتماً با مراکز امدادی و خدماتی به خصوص سامانه ۱۳۷ شهرداری‌ها در ارتباط باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top