تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/12 - 11:55
کد خبر: 307057

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه به مناسبت ۱۲فروردین

اراده مردم سایر کشورهای اسلامی نیز بر این قرار گرفته است که با الهام از نظام اسلامی ایران فریاد اسلام خواهی و مبارزه با طاغوت در شعار به حق آنان موج می زند و یکپارچه بر استقرار نظام حکومتی مبتنی بر تعیین سرنوشت خود تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه طی بیانیه ای پیرامون 12 فروردین ماه، سالروز تشکیل جمهوری اسلامی با برشمردن نقاط قوت انقلاب اسلامی بیان داشتند: «امت ایران در آغاز دهه پنجم استقرار (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) با تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته و منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و کوشش در جهت تحقق جهاد اقتصادی بار دیگر به ارزش های به حق خود پا می‌فشارد و روز جمهوری اسلامی را بعنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخ این سرزمین گرامی می دارد.»

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است که در این روز با اکثریت قاطع آرای مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی تغییر یافت. در این روز ملت ایران با رأی ۹۸/۲ درصدی خود ساختار سیاسی و بنیان منحوس رژیم پهلوی را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. نگاهی حسابگرانه به اساس آرای مردم به نظام جمهوری اسلامی از روی تدبیر و عقلانیت، گویای این واقعیت است که کل آرای مأخوذه با رقم 100 درصد، ۱/۸ درصد اختلاف داشت که قاعدتا شامل مغرضین و معاندین نظام و یا آرای ممتنع بوده که در تعیین سرنوشت خود نقش نداشتند و بنابراین همان ۱/۸ درصد به مصداق النادر کالعدم یعنی هیچ و در اقیانوس پرتلاطم و خروشان این نظام الهی به شماره و حساب نیامدند. به سبب نقش مردم در تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی نظام طاغوت شاهنشاهی ؛ «جمهوری دمکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و .... از جمله نظام هایی بود که مطرح شد، اما امام راحل با وسعت دیدی بیکران تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند، به طوری که بر تشکیل جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، تأکید فرمودند.

جمهوری اسلامی از زمان بروز و ظهور و استقرار خود و مقابله با ستیزه جویی های ایادی شرق و غرب بالاخص آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس دچار تطورات شده است، اما به برکت اسلام و قرآن و خلف صالح خمینی کبیر، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و بیداری مردم با بصیرت و قدرشناس نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام نظام‌های طاغوتی جهان را سرکوب و به انزوا کشانده است، که بحمدالله تاثیرات اسلام خواهی را به وضوح در تغییرات نظام بین الملل بویژه در خاورمیانه مشاهده می کنیم، که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نیست و دشمنی آنان را علیه حکومت جمهوری اسلامی و ملت ایران برانگیخته است. دشمنان این مرز و بوم با طراحی توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های سیاسی و علمی، تحریم اقتصادی و .... و در نهایت ایجاد موانع و دشمنی در دستیابی به فن‌آوری صلح آمیز انرژی هسته ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران عزیز دارند.

اما با نگاهی عالمانه درمی یابیم ملت شجاع و شهیدپرور ایران، قدرشناس فرزندان و شهدای خود هستند که نمونه بارز آن حضور با بصیرت آنان در راهپیمایی‌ها ، انتخابات‌ها و حرکت راهیان‌ نور که نشان از نکوداشت ایامی است که فرزندان غیرتمند این مرز و بوم با تمام قوا از کیان این نظام دفاع کردند و نگذاشتند وجبی از خاک ایران عزیز تسلیم جهان خواران شود و امروز نیز به تأسی از همان ایثارگری ها و غیرتمندی هاست که جو غالب ارزشی را در جامعه اسلامی ما بوجود آورده و «ما می توانیم» را صدر اهداف ملت انقلابی و دانشمندان، مهندسین، متخصصین و پزشکان و .... قرار داده است. اراده مردم سایر کشورهای اسلامی نیز بر این قرار گرفته است که با الهام از نظام اسلامی ایران فریاد اسلام خواهی و مبارزه با طاغوت در شعار به حق آنان موج می زند و یکپارچه بر استقرار نظام حکومتی مبتنی بر تعیین سرنوشت خود تأکید دارند.لذا امت ایران در آغاز دهه پنجم استقرار (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) با تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته و منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و کوشش در جهت تحقق جهاد اقتصادی بار دیگر به ارزش های به حق خود پا می‌فشارد و روز جمهوری اسلامی را بعنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخ این سرزمین گرامی می دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top