تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/12 - 19:23
کد خبر: 307089

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل به مناسبت روز جمهوری اسلامی

ما بار دیگر به آرمان های اساسی انقلاب اسلامی یعنی عدالت، استقلال و آزادی آری می گوئیم و اعتقاد راسخ داریم که آنچه امروز باید در کانون مطالبه گری جریان دانشجوی قرار گیرد مسئله مهم شفافیت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه ای به مناسبت 12فروردین ماه و روز جمهوری اسلامی راه تحقق حداکثری اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را تکا به چهارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی و ایده نوگرایی در حکومت و پایبندی به حاکمیت دانسته و نوشتند: « شفافیت در حقیقت تقاطع آزادی و عدالت و راهکار اساسی مبارزه با فساد و تبعیض است. از اینرو دانشجویان مستقل، شفافیت را در سال ۹۸ بدون ملاحظات سیاسی از تمامی دستگاه ها، مسولین و بخش های مختلف کشور خصوصا مجلس شورای اسلامی مطالبه خواهد نمود.»

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در طول حیات پربرکت خود، همواره با تکیه بر مردم و تاکید بر مشارکت فعال ایشان به خرکت خود ادامه داده و از این‌رو در برهه های زمانی مختلف و براساس اصل مردم سالاری، تصمیم گیری های کلان را از طریق برگزاری انتخابات به مردم واگذار نموده است که همین امر سلامت و بقای این انقلاب را تضمین کرده است.

برگزاری انتخابات جهت تعیین نظام سیاسی حاکم و مطلوب مردم برای اداره کشور در ۱۲فرورین ماه ۱۳۵۸ ودر همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، خود یکی از راهبردی ترین و بی نظیرترین وقایع در تاریخ این انقلاب و نمونه ای بی بدیل از عقلانیت انقلابی است که بیانگر هوشمندی و درک درست سیاسی و اجتماعی امام خمینی و مشارکت امیدوارانه مردم است.

اکنون همه آحاد ملت و اقشار مختلف پس از پشت سرگذاشتن چهل سالگی انقلاب باید تمام تلاش خود را برای نیل به اهداف والای این انقلاب و پیشرفت کشور بکار گرفته و درعرصه های مختلف و بالاخص اقتصاد بکوشیم با نصب العین قراردادن کلید واژه «رونق تولید» وضع موجود اقتصادی را به وضع مطلوب مبدل سازیم و بدون شک این امر با تلاش مسئولان و مشارکت پردم محقق خواهد شد.

همچنین در طلیعه آغاز دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی، ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ مردم ایران در ۱۲فروردین ۵۸ و تبریک روز جمهوری اسلامی، تحقق حداکثری اهداف و آرمان ها در دوم انقلاب را با اتکا به چهارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی و ایده نوگرایی در حکومت و پایبندی به حاکمیت  پیگیری خواهیم‌کرد. ما بار دیگر به آرمان های اساسی انقلاب اسلامی یعنی عدالت، استقلال و آزادی آری می گوئیم و اعتقاد راسخ داریم که آنچه امروز باید در کانون مطالبه گری جریان دانشجوی قرار گیرد مسئله مهم شفافیت است. شفافیت در حقیقت تقاطع آزادی و عدالت و راهکار اساسی مبارزه با فساد و تبعیض است. از اینرو دانشجویان مستقل، شفافیت را در سال ۹۸ بدون ملاحظات سیاسی از تمامی دستگاه ها، مسولین و بخش های مختلف کشور خصوصا مجلس شورای اسلامی مطالبه خواهد نمود.

گرامی باد یاد شهدا و امام شهدا
والسلام علیکم والرحمه الله و برکاته

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top