تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/12 - 19:26
کد خبر: 307090

رودخانه قم در معرض خطر جدی سیل

فرماندار قم با اشاره به اینکه تا ساعتی دیگر میزان آبی که به رودخانه قمرود وارد می‌شود بیش از ۲۰۰ مترمعکب بر ثانیه است که سیل بزرگی را به همراه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مرتضی حیدری با اشاره به آخرین وضعیت بخش‌های استان در زمینه سیلاب اظهار داشت: بازدیدهایی از سلفچگان و بالادست رودخانه قمرود انجام شد و اکثر رودخانه‌های فرعی با حجم آب بالا به سمت رودخانه قمرود در حرکت هستند.

فرماندار قم عنوان کرد: تا ساعتی دیگر میزان آبی که به رودخانه قمرود وارد می‌شود بیش از ۲۰۰ مترمعکب بر ثانیه خواهد بود که در حد ۲۵۰ مترمکعب سیل بزرگی را به همراه دارد و با توجه به شدت بارندگی شاهد افزایش دبی آب رودخانه قمرود خواهیم بود که خطر جدی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته، ۱۳۳ میلی‌متر بارندگی داشتیم که از امروز ظهر این رقم افزایش پیدا کرده است، افزود: تمامی سدهای قم ازجمله سنجگان و امامزاده اسماعیل و کبار سرریز شده است که سیل در رودخانه روستای وشنوه با شدت زیادی در جریان است و روستای کهندان نیز به دلیل ساخت‌وسازهای در مسیل دستور تخلیه داده شد.

حیدری در مورد شرایط شهر قم نیز از ممنوعیت ورود وسایل نقلیه به رودخانه و پارک در حریم آن خبر داد و گفت: با توجه به حجم سنگین آبی که در حال ورود به رودخانه قمرود و شهر قم است هشدار می‌دهیم که این رودخانه در وضعیت خطر است و شهروندان از هرگونه بی‌احتیاطی و عدم همکاری با عوامل امدادی خودداری کنند.

فرماندار قم از ورود موج جدید بارندگی از سمت اراک به استان قم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به حجم بارندگی صورت گرفته و اضافه شدن بارش‌های این توده جدید قطعاً شرایط جدیدی خواهیم داشت که امیدواریم با همزمانی وزش باد شدید با سرعت بیش از ۸۰ کیلیومتر در ساعت، حتماً مردم عزیز قم رعایت نکات ایمنی بازم را که مسئولان استان اعلام می‌دارند داشته باشند.

حیدری همچنین از توقف اجباری قطار مشهد به اهواز در قم خبر داد و عنوان کرد: به دلیل شرایط خاص استان خوزستان، ۲۲۶ نفر از مسافران این قطار با بلیت رایگان به تهران برگشتند و تعداد ۶۰ نفر از مسافران با اختیار خودشان و بلیت رایگان به شهر اراک رفتند و ۲۳۸ نفر از مسافران در زائرسرای حرم مطهر حضرت معصومه (س) اسکان داده شدند و تا اطلاع ثانوی تحت مدیریت ستاد اسکان استان هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top