تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/01/13 - 12:51
کد خبر: 307140

نگاهی دانشجویی به مستندی از زندگی محمدرضا شجریان؛

ماجرای فریادها علیه «از سپیده تا فریاد» +مستند

ماجرای فریادها علیه «از سپیده تا فریاد» +مستند

محمدرضا محمدی در واکنش به نقدها به این مستند نوشت: خوب نیست در ایامی که سیل و شرایط آب و هوایی مردم را تحت فشار قرار داده است، ما از شجریان صحبت کنیم. اما همه میدانیم که خارج نشینانی که سعی می کنند استاد را تبدیل به بحران امنیتی برای جمهوری اسلامی کنند، نه می دانند مردم چیست و نه می دانند سیل و زلزله چه می کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز شنبه 10 فروردین ماه مستندی به نام «از سپیده تا فریاد» به کارگردانی مهدی طوسی و تهیه کنندگی امیرحسین زحمتکش از شبکه افق پخش شد، در این مستند به زندگی محمدرضا شجریان، خواننده موسیقی کشور پرداخته شده است.

هر چند این مستند در هنگام اکران های خود با واکنش محافل اصلاح طلب و خارج نشینان سیاسی همراه بود اما پخش این مستند در رسانه ملی و در شبکه افق مجددا واکنش هایی را در برداشت. روزنامه سازندگی با انتشار مجدد مطلبی پیرامون این مستند سعی کرد تا این مستند را غیر منصفانه تلقی کند. پس از پخش این مستند نیز  برخی از اصلاح طلبان هشدار دادند که این گروه ها در زمینه های مانند مستندسازی از گروه های رقیب خود جا مانده اند و باید به فکر گرفتن این عرصه باشند.

به همین بهانه محمدرضا محمدی، فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی اتحادیه های انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در اینستاگرام خود پیرامون این مستند و واکنش های نسبت به آن نوشت:

به بهانه پخش مستند از سپیده تا فریاد از  شبکه افق و هجمه بی سابقه به آنها نکاتی وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد

1- گویا قرار بود قائله ربنای شجریان بار دیگر در ماه رمضان امسال طرح شود که این مستند تا حدودی رشته های دوستان را پنبه کرده است.

2- مستندی که پخش شد بیش تر از همه برای جریانی سوزناک بوده است که در تمام این سالها از شجریان سواری در حال لذت بردن بود و امروز گویا دیگر نمی تواند مثل قبل از استاد شجریان سواری بگیرد.

3- افراد فوق الذکر که امروز از پخش مستند از سپیده تا فریاد آشفته شده اند، کسانی هستند که همواره به همه چیز و همه کس به دید ابزاری نگاه می کنند و افراد تا زمانی برای آنها اصالت دارند که در پازل سیاسی شان باشند، اما گویا دیگر شجریان مایل به حضور در این پازل نباشد. موید این حرف هم مصاحبه وی در با روزنامه ایران در 17 خرداد 95 است.

4- اساسا این رادیکال ها هستند که مخالف دیالوگ و گفت و گو در مورد آنچه برای شجریان اتفاق افتاد هستند، نه انقلابی ها. چون هم خود استاد و هم آنها و هم ما می دانیم چه اتفاقی افتاده است.

5-یکی از مواردی که این مستند به خوبی به آن پرداخته است، ناتوانی سران خارج نشین برانداز از دیالوگ مثبت با شجریان است و این مستند توانسته است بخوبی نشان دهد که عده ای با خباثت از استاد سوء استفاده کرده اند.

6-دال مرکزی انتقادات به این مستند این شده است که شبکه افق پخش کرده و حوزه هنری ساخته و... که این خودش نشان دهنده ناتوانی ناقدان در استدلال منطقی و دفاع از خودشان است.

7-خوانش این مستند از شجریان، خوانش سوم است. می گوید که او نه راست است و نه چپ. او هنرمند است و هنرمند را باید در ساحت هنر تحلیل کرد. هنرمند اگر هم روزی حرف سیاسی زد نباید برخوردی با وی کرد که مخصوص اخلالگران سیاسی است! همین!

8-این مستند روایت هنرمندی شجریان است. هنری که سوء استفاده کنندگان از وی هیچ بویی از آن نبرده اند. آنها نه پیرنیاکان را می شناسند و نه علیزاده و نه مشکاتیان را. برای آنها شجریان تا زمانی مهم است که حرفهای آنها از جانب وی منتشر شود.

9-خوب نیست در ایامی که سیل و شرایط آب و هوایی مردم را تحت فشار قرار داده است، ما از شجریان صحبت کنیم. اما همه میدانیم که خارج نشینانی که سعی می کنند استاد را تبدیل به بحران امنیتی برای جمهوری اسلامی کنند، نه می دانند مردم چیست و نه می دانند سیل و زلزله چه می کند. خارجی هایشان که در حال عیش و مستی اند و داخلی هایشان هم در کیش و قشم در حال سفر فشرده کاری و بازدید از فناروری های جدید

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top