تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/01/14 - 05:00
کد خبر: 307190

ظریف دروغ پامپئو را برملا کرد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به بیانیه اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره سیل اخیر ایران دروغ وی درباره کمک به ایران را برملا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه امروز «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره سیل اخیر در ایران در پیامی در توئیتر نوشت: «خبر جعلی: پامپئو مدعی شده که آمریکا آماده کمک به صلیب سرخ جهانی برای رساندن پول به هلال احمر ایران برای تسکین (آسیب‌های سیل) است.»

خبر واقعی: رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که هلال احمر نمی‌تواند هیچ گونه پولی را به دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا دریافت کند. آمریکا باید به تروریسم اقتصادی خود اعتراف کند.

پامپئو امروز طی بیانیه‌ای مدعی شد که آمریکا مایل است در عملیات امداد و کمک به سیل‌زدگان از طریق پشتیبانی از عملیات صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کمک کند.

ظریف روز گذشته نیز در توئیت دیگری به شدت از تاثیر پذیری کمک رسانی هلال احمر به سیل زدگان از فشارهای غیر قانونی دولت آمریکا انتقاد کرد و نوشت: «سیاست فشار حداکثری ترامپ که نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری است در کمک‌رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب‌دیده از سیل بی‌سابقه اخلال ایجاد کرده است.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: «از جمله اقلام ممنوعه بالگردهای امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست؛ این تروریسم اقتصادی است.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top