تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/01/15 - 12:10
کد خبر: 307278

از آموزش کپی کردن متن تا بلاک کردن یک شخص؛

۵ ترفند کار راه‌انداز برای استفاده راحت‌تر از اینستاگرام +عکس

۵ ترفند کار راه‌انداز برای استفاده راحت‌تر از اینستاگرام +عکس

اگر پیج مورد نظر مطالب مخرب یا توهین آمیزی منتشر می‌کند نیز می‌توانید به جای بلاک، آن را Report کنید تا اینستاگرام آن را بررسی و در صورت لزوم آن پیج را حذف کند. اکانت‌های فیک یا پیج‌هایی که مطالب نامناسبی منتشر می‌کنند از مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را Report کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اینستاگرام در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای در جذب کاربران به خود داشته و توانسته است در کشورهای بسیاری از جمله ایران، به محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شود. این موضوع آنجایی قابل توجه است که شبکه اجتماعی بعد از تلگرام به عنوان یک اپلیکیشن محبوب شناخته می شود. در ادامه سعی شده به 5 ترفند این نرم افزار اشاره شود.

1- حل مشکل فالو نشدن پیج ها در اینستاگرام
یکی از مشکلاتی که در اینستاگرام وجود دارد، عدم فالو شدن اکانت‌های مختلف است. برای مثال شما وارد پروفایلی شده‌اید و روی گزینه‌ی Follow لمس می‌کنید. این گزینه به حالت Following تغییر می‌یابد و عملیات فالو با موفقیت به پایان می‌رسد اما در عرض یک ثانیه، همه چیز به حالت قبل باز می‌شود. این موضوع دو دلیل متفاوت می‌تواند داشته باشد.

 اگر این اتفاق تنها برای برخی از اکانت‌ها می‌افتد، به احتمال زیاد شما توسط آن اشخاص بلاک شده‌اید. در این حالت با وجود آنکه تعداد پست‌های پیج مورد نظر بیشتر از صفر است، شاهد هیچ پستی در پیج نخواهید بود.

Following instagram

دلیل دیگری که می‌تواند باعث فالو نشدن اکانت‌ها در اینستاگرام شود، بلاک شدن موقتی شما توسط اینستاگرام است. در این اپلیکیشن قانونی وجود دارد که اگر تعداد زیادی پیج را پشت سر هم فالو یا آنفالو کنید، اکانت شما به مدت چند ساعت توانایی فالو کردن را از دست خواهد داد. برای مثال اگر ۱۰۰ پیج را در کمتر از ۵ دقیقه فالو کنید، این اتفاق برای شما خواهد افتاد و برای حل آن نیز تنها کافی است چند ساعت صبر کنید تا این مشکل به‌صورت خودکار رفع شود.

2- پیدا شدن اکانت شما توسط دیگران
بسیاری از افرادی که عضو اینستاگرام هستند تمایلی به شناخته شدن اکانت خود نزد دوست و آشنا ندارند و از همین رو آی‌دی خود را با آن‌ها در میان نمی‌گذارند. اما آی‌دی تنها راهی نیست که دوستان شما می‌توانند از طریق آن شما را پیدا کنند. در منوی تنظیمات اینستاگرام هر کاربری می‌تواند با لمس گزینه‌ی Find Contacts، به بررسی شماره‌های موجود در تلفن خود بپردازد و هر کدام از آن‌ها را که در این شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارند پیدا کند که پیش‌نیاز این امر، ثبت بودن شماره تلفن در اکانت اینستاگرام است. بنابراین در صورتی که مایلید حساب کاربری شما در جستجوی دستی Contact-ها برای دوستانتان نمایش داده نشود، کافی است شماره‌‌ای از خود در اکانت ثبت نکنید یا اگر کرده‌اید آن را با مراجعه به بخش Edit Profile حذف کنید.

Find Contacts instagram

توجه: بخش Find Contacts تنها اکانت‌های مربوط به شماره تلفن‌ها را نمایش می‌دهد و مشخص نمی‌کند که کدام اکانت برای کدام شماره است. اگر شخصی از مخاطبان شما از اسم مستعار یا عکسی غیر از عکس خودش استفاده کرده باشد شما متوجه نخواهید شد که آن اکانت مربوط به کدام شماره‌ی ذخیره شده در گوشی شما است.

3- بلاک و ریپورت کردن کاربران مزاحم
مانند تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز دارای افراد مزاحمی است که به شکل‌های مختلف، ممکن است باعث آزار شما شوند. برای بلاک کردن این افراد کافی است به پروفایل این اشخاص رفته و در همان منوی بالا، دکمه‌ی Block را انتخاب کنید. برای آنبلاک کردن نیز باید مجددا به پروفایل آن شخص مراجعه کنید، یا به گزینه‌ی Blocked Users در تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید.

blocked users instagram

اگر پیج مورد نظر مطالب مخرب یا توهین آمیزی منتشر می‌کند نیز می‌توانید به جای بلاک، آن را Report کنید تا اینستاگرام آن را بررسی و در صورت لزوم آن پیج را حذف کند. اکانت‌های فیک یا پیج‌هایی که مطالب نامناسبی منتشر می‌کنند از مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را Report کنید.

4- تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری و فواید آن
اکانت تجاری یک ویژگی جالب است که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان‌پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

    تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند علاوه بر گزینه‌ی Follow، گزینه‌ی دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می‌توانند اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و‌... را مشاهده کنند. با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به‌صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای او به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

    تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست‌ها و فالوورهای شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید Top Post‌های خود را از لحاظ بازدید و لایک و کامنت مشاهده کرده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود یا ساعات شلوغی را نیز بررسی کنید. همچنین بازه سنی، موقعیت شهری و کشوری و همچنین جنسیت کاربران خود را نیز می‌توانید بعد از تجاری کردن اکانت مشاهده کنید.

نحوه‌ی تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود

5- آموزش کپی کردن متن یک پست یا کامنت
در کنار عکس‌ها و ویدیوهایی که ممکن است علاقه به دانلود کردن آن داشته باشید، متن‌هایی نیز در اینستاگرام وجود دارند که ممکن است خواستار ذخیره‌ی آن یا حتی استفاده از آن در شبکه‌های دیگر باشید. اما همانند عکس‌ها و ویدیوها، اینستاگرام برای کپی متن پست‌ها نیز امکانی مهیا نکرده است و کاربران مجبور به استفاده از نسخه‌ی مودشده‌ی اینستاگرام (OGinstagram) خواهند بود. برای این کار کافی است تا بعد از دانلود OGinstagram به پست مورد نظر مراجعه، و روی آیکون کامنت، در زیر هر پست لمس کنید تا به صفحه‌ی کامنت‌ها منتقل شوید.

در این بخش با کلیک روی هر کامنت یا حتی متن اصلی پست (در بالاترین بخش صفحه)، یک نوار جدید به بالای صفحه اضافه می‌شود که گزینه‌ی Copy در آن به چشم می‌خورد و با لمس روی آن، متن مورد نظر کپی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top