تاریخ انتشار: شنبه 1398/01/17 - 10:27
کد خبر: 307403

در مجموعه نبض تاریخ چه می‌گذرد؟

وی افزود: تاریخ مثل زنجیر محکمی است که ما را با بنیان‌ها و هویت گذشته مرتبط می‌نماید و اگر ملتی این زنجیر را با بی‌اعتنایی به آن قطع کند، یقیناً در فضای بی‌هویتی به فرهنگ‌ها و جوامع دیگر متصل می‌شود و دیگر نامی از آن باقی نمی‌ماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی سلطانی‌وش کارگردان مجموعه نبض تاریخ با اشاره به اهمیت پرداختن به تاریخ انقلاب گفت: تاریخ نگاری رویکرد بااهمیتی برای کسب آگاهی مردم است، اما در اثر سهل‌انگاری و غفلت می‌تواند به ابزاری جهت اغفال و تحمیق و تسلیم توده‌های مردم تبدیل شود. به عنوان مثال، عدم ثبت صحیح رویدادهای تاریخی و نیز می‌تواند به پشتوانه‌ی فرهنگی و هویتی کشور خدشه وارد کند و منجر به گمراهی کشور شود.

وی افزود: تاریخ مثل زنجیر محکمی است که ما را با بنیان‌ها و هویت گذشته مرتبط می‌نماید و اگر ملتی این زنجیر را با بی‌اعتنایی به آن قطع کند، یقیناً در فضای بی‌هویتی به فرهنگ‌ها و جوامع دیگر متصل می‌شود و دیگر نامی از آن باقی نمی‌ماند.

در مجموعه نبض تاریخ چه می‌گذرد؟

سلطانی‌وش خاطرنشان کرد: ثبت تاریخ انقلاب از مطالبات اصلی امام خمینی(ره) و رهبر‌معظم انقلاب است که این امر دستاوردهای قابل توجه بسیاری از جمله استفاده از تجارب گذشتگان، عبرت‌آموزی، ثبت مجاهدت‌ها و رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم،جلوگیری از تحریف تاریخ توسط معاندان و معارضان دارد که همین موارد درکنار سایر آثار و ثمرات تاریخ‌پژوهی می‌تواند گواه بزرگی بر ادعای اهمیت این حوزه پژوهشی باشد.

کارگردان مجموعه نبض تاریخ گفت: ثبت منصفانه و به دور از اغراض و اهداف سیاسی همواره یکی از دغدغه های بنده بود که با همکاری و تلاش‌های متعدد تیم پژوهشی و فنی نبض تاریخ این مهم به سرانجام رسید و توانستیم در‌ یک مجموعه تاریخ شفاهی به ثبت و ضبط تاریخ انقلاب اسلامی در آذربایجان و به طور خاص متمرکز بر شهرستان مراغه بپردازیم که این مجموعه در قالب برنامه گفت‌وگو محور در هر قسمت با مرور خاطرات و محفوظات یکی از چهره‌های تاثیرگذار یا پژوهشگران تاریخ آذربایجان پخش‌ خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top